Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 16 maja 2020, 10:10

Anthem 2.0 to odległa przyszłość

Christian Dailey ze studia BioWare Austin wypowiedział się na temat planowanych zmian w Anthem. Deweloper nie pozostawił złudzeń – na modyfikacje mające dać grze drugą młodość poczekamy jeszcze długo.

Anthem 2.0 to odległa przyszłość - ilustracja #1
Anthem 2.0 nie zobaczymy jeszcze przez długi czas.

Od czasu potwierdzenia planu przerobienia Anthem od podstaw minęły już trzy miesiące. Mimo to wciąż nie pojawiły się żadne konkretne informacje na temat tego, co w studiu BioWare ma być określane jako Anthem 2.0 lub Anthem Next. Przyczyny takiego stanu rzeczy wyjaśnia wpis Christiana Daileya, dyrektora w studiu BioWare Austin. Zespół pracujący nad „nowym” Anthem jest dość skromny – w jego skład wchodzi około 30 osób. Wynika to z faktu, że twórcy chcą poświęcić czas na dokładne sprawdzenie swoich pomysłów na poprawienie produkcji. Dlatego też nie powinniśmy się spodziewać rychłego wprowadzenia zmian:

Wewnętrznie [w studiu BioWare – przyp. autora] używamy określenia „inkubacja” – zasadniczo oznacza to, że wracamy i eksperymentujemy, oraz tworzymy prototypy w celu poprawienia słabszych elementów oraz wzniesienia na nowe wyżyny tego, za co kochacie Anthem. Jesteśmy skromnym, zaledwie 30-osobowym zespołem, podążającym naprzód i dążącym do osiągnięcia pierwszych kamieni milowych. Spoiler – to będzie długi proces. Tak, nasz zespół jest niewielki, ale o to właśnie chodzi, by poświęcić trochę czasu i zacząć od początku. Mały zespół daje nam zwinność, która nie byłaby możliwa w przypadku większej grupy.

Dailey zapewnił, że twórcy pozostaną w kontakcie ze społecznością i zamierzają skorzystać z jej pomocy na pewnym etapie produkcji. Zdaje sobie przy tym sprawę, że gracze mogą nie być zachwyceni pewnymi elementami, gdy zobaczą je na surowo:

Naprawdę chcemy zapewnić Wam wszelką przejrzystość, jaką tylko możemy, mając na uwadze Waszą pasję i zainteresowanie Anthem. Ale to oznacza zobaczenie, jak powstaje kiełbasa – co swoją drogą nie zawsze jest pięknym widokiem.

Premiera Anthem w 2019 roku zdecydowanie nie należała do udanych. Jak na projekt z kategorii AAA od wielkiego wydawcy gra otrzymała niskie oceny, a problemy z kolejnymi aktualizacjami dodatkowo nadszarpnęły reputację tytułu. Późniejsze doniesienia o kulisach produkcji, stracie głównych twórców oraz oświadczenia wydawcy o rozczarowaniu sprzedażą gry i wstrzymanie rozwoju gry zdecydowanie nie poprawiły wizerunku Anthem. Oczywiście jest szansa na triumfalny powrót, tak jak to miało miejsce w przypadku No Man’s Sky. Pytanie tylko, jak długo będziemy musieli na to czekać?

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej