Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 13 stycznia 2006, 08:32

Anonimowy przedstawiciel Electronic Arts twierdzi, że trwają prace nad System Shock 3

Od tygodnia w sieci huczy od plotek w sprawie legendarnej serii System Shock. A to wszystko dzięki firmie Electronic Arts, która w grudniu ubiegłego roku, postanowiła na nowo zarejestrować w amerykańskim Urzędzie Patentowym, tytuł trzeciej odsłony cyklu. Wydawałoby się, że jest to normalny zabieg, który niekoniecznie musi oznaczać produkcję nowej gry. Serwis Shacknews ma na ten temat inne zdanie.

Od tygodnia w sieci huczy od plotek w sprawie legendarnej serii System Shock. A to wszystko dzięki firmie Electronic Arts, która w grudniu ubiegłego roku, postanowiła na nowo zarejestrować w amerykańskim Urzędzie Patentowym, tytuł trzeciej odsłony cyklu. Wydawałoby się, że jest to normalny zabieg, który niekoniecznie musi oznaczać produkcję nowej gry. Serwis Shacknews ma na ten temat inne zdanie.

Redaktorzy wspomnianego wyżej magazynu utrzymują, że dostali poufne informacje od bardzo szanowanego źródła z Electronic Arts, które potwierdzają fakt prowadzenia prac nad nowym odcinkiem w serii. Główni zainteresowani oczywiście temu zaprzeczają, twierdząc, iż ponowne rejestrowanie tytułów w Urzędzie Patentowym jest standardową procedurą wykonywaną przez koncern w celu zachowania praw do marki. Zapytani o to, czy faktycznie prace nad System Shock 3 są prowadzone, przedstawiciele Electronic Arts wykrztusili tradycyjne zdanie: „Nie komentujemy plotek.”

Seria System Shock zadebiutowała na rynku elektronicznej rozrywki w 1994 roku. Producentem pierwszej odsłony gry była firma Looking Glass Technologies. Druga edycja programu pojawiła się w sklepach pięć lat później. Tym razem jednak za jej powstanie odpowiadało studio Irrational Games. Od dłuższego czasu trwają prace nad ideowym następcą cyklu, zatytułowanym BioShock, który również powstaje dzięki staraniom Irrational Games.

Krystian Smoszna

Krystian Smoszna

Gra od 1985 roku i nadal mu się nie znudziło. Zaczynał od automatów i komputerów ośmiobitowych, dziś gra głównie na konsolach i pececie w przypadku gier strategicznych. Do szeroko rozumianej branży pukał już pod koniec 1996 roku, ale zadebiutować udało się dopiero kilka miesięcy później, kilkustronicowym artykułem w CD-Action. Gry ustawiły całą jego karierę zawodową. Miał być informatykiem, skończył jako pismak. W GOL-u od blisko dwudziestu lat, do 2023 pełnił funkcję redaktora naczelnego. Gra w zasadzie we wszystko, bez podziału na gatunki, dużą estymą darzy indyki. Poza grami interesuje się piłką nożną i Formułą 1, na okrągło słucha też muzyki ekstremalnej.

więcej