Anna - test na notebooku ASUS K55V
Testujemy grę Anna na notebooku ASUS K55V.
Jak na przygodówkę Anna jest produkcją bardzo wymagającą. Sprawdźmy więc jak radzi sobie z nią słabszy z naszych notebooków.
Po dokładny opis gry odsyłamy do jej testu na notebooku ASUS G75V.
MINIMALNE WYMAGANIA SPRZĘTOWE
Procesor: 2 GHz Dual Core
Pamięć RAM: 2 GB
Karta grafiki: z 512 MB pamięci
Jak widać wymagania są raczej wysokie jak na grę z tego gatunku. Przypomnijmy, że wykorzystany przez nas w teście ASUS K55V ma procesor Intel Core i7 3610QM 2.30 GHz, 6 GB pamięci RAM i dedykowaną kartę grafiki NVIDIA GeForce GT 630M. Gdy nie używamy gier notebook korzysta natomiast z karty Intel HD Graphics 4000, co pozwala oszczędzać baterię.
Ustawienia średnie, rozdzielczość 1366 x 768
Testowanie wydajności rozpocząłem oczywiście od ustawień średnich. Na nich notebook poradził sobie bardzo dobrze. Gra wyglądała ładnie i działała w pełni płynnie, nigdy nie schodząc poniżej 39 klatek na sekundę.
Ustawienia maksymalne, rozdzielczość 1366 x 768
Zupełnie inaczej było po włączeniu ustawień maksymalnych. Zaawansowane efekty graficzne okazały się zbyt dużym obciążeniem dla konfiguracji K55V. Silnik regularnie schodził poniżej 20 klatek na sekundę, a zdarzały się nawet spadki poniżej 15 FPS-ów. W praktyce takie wyniki uniemożliwiały przyjemną rozgrywkę.
Podsumowanie
Anna powstała na silniku Unity, który zaprojektowano do prostych gier przeglądarkowych. W rezultacie nie jest on zoptymalizowany w kwestii zaawansowanych efektów graficznych i Anna jest tego doskonałym przykładem. ASUS K55V potrafił sobie bardzo dobrze poradzić z ustawieniami średnimi (na których gra wciąż jest bardzo łądna), ale na maksymalnych już nie wyrabiał.
W galerii podpiętej pod ten test znajdziecie obrazek ilustrujący różnice pomiędzy poszczególnymi poziomami grafiki. W rzeczywistości ograniczają się one do efektów (co jest trudne do uchwycenia na statycznych screenach). Poziom detali pozostaje taki sam. Powoduje to, że nawet na niskich ustawieniach gra prezentuje się ładnie, a działa wtedy płynnie nawet na słabszych sprzętach.