Ankieta Steam na marzec pokazuje gamingową siłę Chin
Steam opublikował wyniki ankiety za luty. Wynika z niej, że w ciągu tego miesiąca na platformie pojawiło się wielu graczy z Chin.
Niedawno Steam udostępnił wyniki comiesięcznej ankiety dotyczącej sprzętu oraz oprogramowania. Jak można było przewidywać, nie zawiera ona zbyt wielu niespodzianek. Wśród kart graficznych wciąż króluje Nvidia. Jeśli zaś chodzi o procesory, to gracze częściej decydują się na zakup układu z oferty Intela. Jednak pojawiła się jedna dość niespodziewana zmiana. Według badania obecnie prawie jedna trzecia graczy ma korzystać z języka chińskiego.
Nvidia wciąż na pierwszym miejscu
Zgodnie z udostępnionymi informacjami, użytkownicy platformy Steam nadal stawiają na karty graficzne od Nvidii. Pierwsze miejsce w rankingu GPU niezmiennie zajmuje RTX 3060, z którego korzystać ma 6,17% graczy. Na drugim miejscu pomimo spadku liczby użytkowników utrzymał się RTX 1650. Zaś na trzecim miejscu pojawił się RTX 2060.
Poza tym, swój debiut w rankingu zaliczył układ RTX 4070 Super. Jest to jedyna karta z serii RTX 4000 Super, która do tej pory została uwzględniona w badaniu. Można więc założyć, że ten model jest najchętniej wybierany przez graczy z najnowszej oferty od Nvidii.
Liderem wśród producentów procesorów nadal pozostaje Intel. Układy od „niebieskich” posiada 67,91% użytkowników Steama. Jest to wynik o 2.21 p.p wyższy w porównaniu do stycznia. Na procesory od AMD zdecydowało się 32,05% graczy.
Windows 11 ma już ponad 3 lata. Jednak wciąż nie zdobył on przewagi na rynku względem Windowsa 10. Zgodnie z wynikami ankiety obecnie z najnowszej wersji systemu od Microsoftu korzysta 43.29%. Co ciekawe w lutym wzrosła liczba użytkowników Windowsa 10 aż o 2,26 p.p. Posiada go aż 55.91% użytkowników.
Chiński najczęściej wybieranym językiem
Największa zaskoczenie przyniosły wyniki badania dotyczącego języka, którego używają użytkownicy. Do tej pory najczęściej na pierwszym miejscu pojawiał się angielski. Jednak w lutym chiński wyprzedził go dzięki zdobyciu 7.62 p.p. Według ankiety korzystać z niego ma aż 32.84% użytkowników. Obecnie nie wiadomo co mogło przyciągnąć tak wielu graczy z Państwa Środka. Warto jednak zaznaczyć, że to nie pierwszy raz, gdy język chiński zajmuje pierwsze miejsce. Podobna sytuacja miła miejsce w 2017 roku przy okazji premiery PUBG: Battlegrounds.
Jeśli macie ochotę zapoznać się z pozostałą pełną wersją ankiety to możecie ją znaleźć tutaj.