autor: Kamil Ostrowski
Analitycy o wynikach Duke Nukem Forever - prognozowana sprzedaż gorsza niż oczekiwano
Duke Nukem Forever, gra na którą czekano latami, nie sprzedała się tak dobrze jak się spodziewano. Produkt studia Gearbox nie wypracował przewidywanych 3 milionów sztuk, mało tego, do rąk konsumentów trafiło jedynie 1,5 miliona. W związku z tym Take-Two wypracuje w bieżącym kwartale mniejszy obrót niż pierwotnie zakładano.
Duke Nukem Forever, powrót jednej z najbardziej rozpoznawalnych postaci w historii gier wideo, okazał się być niezbyt fortunny dla Take Two Interactive. W związku z niższymi oczekiwaniami względem sprzedaży tego tytułu, jedna z firm analitycznych – Wedbush Morgan - obniżyła spodziewany dochód jaki wydawca ma wypracować w pierwszym kwartale 2012 roku fiskalnego, czyli w okresie od początku kwietnia do końca czerwca.
Duke Nukem Forever okazał się być jednym z niewielu potknięć Take-Two w ostatnim czasie. Nie uda się osiągnąć spodziewanej sprzedaży na poziomie 3 milionów egzemplarzy. Obecnie przewiduje się, że ostatecznie w rękach graczy wyląduje 1,5 miliona sztuk DNF. Porażkę tę nieco zniwelowała, wyższa niż się spodziewano, sprzedaż L.A. Noire. Produkcja Team Bondi miała osiągnąć całkowity wynik w granicach 3,5 miliona, natomiast obecnie mówi się o 4 milionach sztuk. Oczekuje się, że przygody detektywa Cole’a Phelpsa nie nadrobią zupełnie strat, na jakie najprawdopodobniej narazi wydawcę Duke i przewidywania dotyczące wyników finansowych Take-Two poddano rewizji. Spodziewany obrót zmniejszono z 375 do 350 milionów dolarów.
Analitycy z Wedbush Morgan uważają, że pomimo niezbyt udanego powrotu marki Duke Nukem, Take-Two ma się bardzo dobrze. Jak mówi Michael Patcher, jeden z czołowych specjalistów pracujących w firmie: „Take-Two w ciągu ostatnich dwóch lat miało najmniej potknięć, jeżeli chodzi o jakość swoich produktów. W związku z tym udało im się zakończyć rok fiskalny 2011 będąc „na plusie”, mimo braku kolejnej gry z serii GTA.”
Duke Nukem Forever pojawił się 10 czerwca tego roku na PC, PlayStation 3 oraz Xbox 360, i nie zachwycił recenzentów. Średnia ocen na Metacritic to od 49% do 54% w zależności od platformy sprzętowej. Na naszych łamach Adrian Werner wystawił grze 5.0/10.