Amnesia: The Dark Descent wielkim sukcesem finansowym
Ostatnich kilka lat to okres dynamicznego rozwoju gier niezależnych. Małe ambitne zespoły radzą sobie coraz lepiej i najnowszym przykładem tego pozytywnego trendu jest studio Frictional Games, które właśnie pochwaliło się, że Amnesia okazała się wielkim sukcesem finansowym.
Ostatnich kilka lat to okres dynamicznego rozwoju gier niezależnych. Małe ambitne zespoły radzą sobie coraz lepiej i najnowszym przykładem tego pozytywnego trendu jest studio Frictional Games, które właśnie pochwaliło się, że Amnesia okazała się wielkim sukcesem finansowym.
Od premiery gry minęły już cztery miesiące, więc autorzy uznali, że to dobry czas na podsumowanie dotychczasowych dokonań. Okazuje się, że wliczając rosyjskie wersje pudełkowe Amnesia: The Dark Descent sprzedała się już w prawie dwustu tysiącach egzemplarzy. Dla autorów jest to olbrzymie zaskoczenie, ponieważ jak przyznają ich marzeniem było dobicie do poziomu stu tysięcy. Oczywiście, ponad połowa sprzedaży miała miejsce podczas promocji na Steam, gdzie cena została obniżona o 75%, więc członkowie zespołu Frictional Games jeszcze nie mogą sobie pozwolić na prywatne jachty. Mimo to, dla tej małej firmy osiągnięte zyski są bardzo duże. Co więcej, gra wciąż kupowana jest przez około dwieście osób każdego dnia i tempo to nie wykazuje tendencji zniżkowych. Uzyskiwany codziennie dochód wystarcza na utrzymanie całego studia, co pozwala na zainwestowanie zarobionych wcześniej pieniędzy w przyszłe projekty i dalszy rozwój studia.
Oczywiście, w porównaniu z wynikami dużych firm dwieście tysięcy może nie wydawać się imponującą liczbą, ale należy zdać sobie sprawę z faktu, że Frictional Games to mały zespół niezależny liczący zaledwie pięć osób. By Amnesia okazała się sukcesem i zarobiła na siebie potrzebne było jedynie 24 tysięcy sprzedanych egzemplarzy, więc fakt, że w rzeczywistości grze udało się osiągnąć wynik ośmiokrotnie wyższy jest wielkim sukcesem jej twórców.
Dzięki sukcesowi gry kondycja firmy jest teraz bardzo dobra i twórcy dysponują wystarczającymi środkami by bez żadnych problemów sfinansować całą produkcję następnego projektu. Co więcej, autorzy wreszcie są w stanie otrzymywać przyzwoite pensje. Praca w Frictional Games stała się dla nich prawdziwą karierą zawodową, a jeszcze niedawno większość z nich rozważała rozpoczęcie poszukiwań zatrudnienia w innych firmach.
Co ciekawe, sprzedaż Amnesii jest tak dobra, że twórcy zmienili swoje podejście do kwestii platform docelowych. Dawniej uznawali wejście na rynek konsolowy za coś koniecznego do przeżycia, ale teraz okazało się, że wcale nie muszą wypuszczać swoich gier na jakiekolwiek systemy poza PC. Oczywiście, wciąż są zainteresowani wejściem na rynek konsolowy, ale jeśli te plany zostaną zrealizowane to odbędzie się to co najwyżej za pośrednictwem innej firmy, której zlecone zostanie skonwertowanie konkretnego projektu na inne platformy.