autor: Krzysztof Bartnik
Amerykanie zamawiają Halo 3 (przed premierą)
Pracownicy zespołu Bungie jeszcze nawet oficjalnie nie potwierdzili faktu przygotowywania trzeciej odsłony popularnego cyklu Halo, a tymczasem niektóre sklepy w Stanach Zjednoczonych już teraz rozpoczęły kampanię reklamową, której głównym celem jest skłonienie klientów do złożenia przedpremierowych zamówień na tę grę.
Pracownicy zespołu Bungie jeszcze nawet oficjalnie nie potwierdzili faktu przygotowywania trzeciej odsłony popularnego cyklu Halo, a tymczasem niektóre sklepy w Stanach Zjednoczonych już teraz rozpoczęły kampanię reklamową, której głównym celem jest skłonienie klientów do złożenia przedpremierowych zamówień na tę grę.
Jak poinformowali redaktorzy serwisu Computer and Video Games, w placówkach niektórych sprzedawców na Zachodzie pojawiły się ostatnio plakaty z logiem Halo 3 oraz (mówiącymi wiele) napisami: „Nadejdzie w 2006” i „Zarezerwuj swoją [grę] dzisiaj” .
Owe doniesienia są przede wszystkim istotne dla posiadaczy konsoli Xbox 360, jak i jej producenta, firmy Microsoft. Wystarczy sobie przypomnieć, że olbrzymi sukces pierwszej części opisywanej strzelanki FPS de facto pociągnął za sobą sprzedaż pierwszego Xboxa. Rynkowi analitycy przewidują, iż identyczna sytuacja powtórzy się przy okazji nowej platformy, tak więc korporacji Billa Gatesa powinno szczególnie zależeć na wydaniu Halo 3 najszybciej, jak to jest możliwe.
Przy tym wszystkim należy także pamiętać, że data podawana w pre-orderach wcale nie musi być docelową. Spora grupa sprzedawców w polu „moment rynkowej premiery” wpisywała dotychczas 1 czerwca 2006 roku, chociaż ostatnio sklep GameStop wyłamał się od tej reguły i podał, iż Halo 3 trafi na rynek się 3 października przyszłego roku.
Jeżeli chodzi o konkrety, to standardowo musimy na nie cierpliwie poczekać.