autor: Krzysztof Bartnik
America’s Army trafi na konsole
Nie minęło wiele czasu od chwili japońskiej premiery mobilnej platformy PSP, a nabywcy zaczęli zauważać szereg wad o charakterze klasycznych niedoróbek – więcej pisaliśmy na ten temat 15 grudnia 2004. Dopiero teraz korporacja Sony oświadczyła, że problemy faktycznie istnieją i mogą być zlikwidowane za darmo w ramach gwarancji.
Po odpowiednich przeróbkach i trochę uboższą niż w przypadku PeCetów grafiką, America’s Army - w opinii wielu osób najlepsza, taktyczna symulacja działań współczesnego żołnierza - trafi do posiadaczy stacjonarnych konsol: Sony PlayStation 2 oraz Microsoft Xbox. Gra będzie nosiła tytuł America’s Army: Rise of a Soldier, a jej komercyjną premierę zaplanowano ogólnie na lato bieżącego roku.
Wirtualne zmagania rozpoczniemy od stworzenia własnego wojaka (mnóstwo opcji, ustalamy praktycznie wszystko: od wyglądu po wybrane cechy czy umiejętności) i następnie będziemy prowadzili go po kolejnych szczeblach wojskowej kariery. Tutaj także dostaniemy możliwość wyboru: albo skupimy się wyłącznie na pełnieniu określonej funkcji na placu boju (strzelec, itp.), albo wszystkie starania podporządkujemy awansom, tak by zostać liderem oddziału Sił Specjalnych.
Podczas rozgrywki będziemy mieli dostęp do autentycznej broni czy sprzętu, z jakiego na co dzień korzysta Amerykańska Armia, jak również zostaniemy skonfrontowani z sytuacjami, z którymi muszą radzić sobie żołnierze Stanów Zjednoczonych. Sukces podczas rywalizacji, podobnie jak w PeCetowym odpowiedniku, zapewnią głównie: szybki refleks, strategiczne planowanie działań oraz współpraca z innymi członkami zespołu. W America’s Army: Rise of a Soldier pojawi się również rozbudowany tryb multiplayer, pozwalający na zmagania online maksymalnie 16 osobom (rozgrywka poprzez Network Adaptor w przypadku PS2 lub usługę Xbox Live!, gdy mówimy o konsoli Microsoftu).
Według zapowiedzi, omawiana pozycja ma być najbardziej realistyczną, taktyczną grą akcji, jaka kiedykolwiek powstała na konsolach. Za produkcję America’s Army: Rise of a Soldier, obok Amerykańskiej Armii udzielającej wsparcia finansowego i logistycznego, odpowiadają również: korporacja wydawnicza Ubi Soft oraz studio developerskie Secret Level.