autor: Michał Kułakowski
American Mcgee prosi o wsparcie dla Akaneiro: Demon Hunters na Kickstarterze
Twórcy zręcznościowego RPG Akaneiro: Demon Hunters, które dostępne będzie za darmo w formacie free-to-play, proszą graczy o wsparcie finansowe w serwisie Kickstarter, umożliwiające im dokończenie gry. Zdradzają przy tym jak funkcjonować będą mikropłatności oraz jak wpłyną one na rozgrywkę.
W serwisie Kickstarter rozpoczęto zbiórkę pieniędzy na zręcznościowe RPG pod tytułem Akaneiro: Demon Hunters. Nad projektem pracuje od połowy 2011 roku studio Spicy Horse (Alice: Madness Returns) oraz znany dobrze graczom projektant American McGee. Po raz pierwszy o grze usłyszeliśmy jednak dopiero w kwietniu. Akanerio ma być tytułem free-to-play, oferującym zarówno możliwość zabawy w trybie singleplayer jak i multiplayer. Od listopada trwają już zamknięte beta-testy (otwarte rozpoczną się jeszcze w tym miesiącu), a na tytuł można głosować w serwisie Steam Greenlight.
Spicy Horse prosi graczy o 200 tysięcy dolarów, które umożliwią ostateczne sfinalizowanie prac i produkcji tytułu. Docelowymi platformami producenta są komputery wyposażone w systemy Windows i OS X, a także tablety (Android oraz iOS). Dodatkowe fundusze zostaną przeznaczone na wiele drobnych jak i znaczących poprawek oraz rozszerzeń gameplayu, a także rozbudowę infrastruktury sieciowej i społecznościowej. Gracze uczestniczący w zbiórce otrzymają, między innymi, szereg wirtualnych nagród w grze, soundtrack czy też artbook.
Warto dodać, że twórcy równocześnie uściślili jak w praktyce wyglądać będzie model free-to-play oraz jak duża cześć gry zostanie zamknięta za barierą mikropłatności. Każdy gracz będzie mógł bawić się na darmowych mapach, których liczba zostanie ustalona w czasie otwartych testów. Deweloper będzie sprzedawał dostęp do premiowych lokacji, dodatki oraz przedmioty wpływające na wygląd bohatera. Za wszystkie zapłacimy wirtualną walutą – Karmą, którą nabędziemy w trakcie gry lub po prostu kupując ją w paczkach za pomocą karty kredytowej.
Akaneiro przeniesie graczy do fantastycznej krainy, której oryginalna mitologia powstała z połączenia japońskich mitów i folkloru z europejską baśnią o czerwonym kapturku. Gracze wcielają się w pogromców demonów, walczących ze złem na odciętej od świata wyspie Yomi. Każdy z kilku regionów tego skrawka lądu odznaczać ma się oryginalnym stylem i architekturą, urozmaicającą zabawę. Inspiracje klasyczną kulturą Kraju Kwitnącej Wiśni widać będzie także w oprawie graficznej, której projektanci czerpali inspiracje z tradycyjnych obrazów malowanych tuszem. Dzięki temu produkcja przypomina gry, takie jak Okami czy Sumioni.
Jeżeli chodzi o rozgrywkę, to nie odbiega ona od tego, do czego przyzwyczaiły nas tradycyjne gry hack'n'slash. Twórcy obiecują wiele ścieżek rozwoju naszej postaci, zdolności. ekwipunku oraz broni. Rozpoczynając zabawę wybieramy jedną z trzech podstawowych dyscyplin/klas, które skupiają się na różnych strategiach rozprawy z przeciwnikami. W specyficzne umiejętności z każdej dyscypliny możemy jednak dowolnie inwestować w trakcie dalszej rozgrywki, dopasowując je do własnego stylu walki. Warto dodać, że w zabawie towarzyszyć mogą nam też małe zwierzaki, zapewniające stałe pasywne bonusy do statystyk.
Twórcy wprowadzili również ciekawe rozwiązanie pozwalające naszej postaci uczestniczyć w grach innych osób. Znajomy może po prostu ściągnąć stworzonego przez nas łowcę demonów, który na jego komputerze kontrolowany będzie przez AI. Tak więc, gdy ponownie uruchomimy grę, postać może zaskoczyć zdobytym doświadczeniem. Oczywiście w Akanerio nie zabraknie również standardowego trybu multiplayer i co-op.