autor: Krzysztof Bartnik
American Conquest: Divided Nation - garść szczegółów
O tym, że powstaje druga część strategii czasu rzeczywistego American Conquest i ochrzczono ją podtytułem Divided Nation, mogliście przeczytać w pierwszej z dzisiejszych wiadomości, dotyczącej gier, jakie firma CDV pokaże na majowych targach E3. Najwyższa jednak pora na bliższe przyjrzenie się tej produkcji, która powstaje w siedzibie ukraińskiego zespołu developerskiego GSC GameWorld (twórcy dwóch dotychczasowych odsłon cyklu Cossacks).
O tym, że powstaje druga część strategii czasu rzeczywistego American Conquest i ochrzczono ją podtytułem Divided Nation, mogliście przeczytać w pierwszej z dzisiejszych wiadomości, dotyczącej gier, jakie firma CDV pokaże na majowych targach E3. Najwyższa jednak pora na bliższe przyjrzenie się tej produkcji, która powstaje w siedzibie ukraińskiego zespołu developerskiego GSC GameWorld (twórcy dwóch dotychczasowych odsłon cyklu Cossacks).
Najogólniej rzec ujmując, opracowywana gra będzie dotyczyła amerykańskiej Wojny Secesyjnej. W American Conquest: Divided Nation miłośnicy RTS-ów znajdą do przejścia dziewięć różnych kampanii (ponad 50 map), z czego każda ma dotyczyć innych, kluczowych wydarzeń długiej wojny pomiędzy siłami Unii a Konfederacji (zmagania w Teksasie o wywalczenie niepodległości, bitwa o Nowy Orlean, itp.). W sumie, do dyspozycji graczy oddanych zostanie ponad 100 przeróżnych jednostek (np. piechota, kawaleria, czy artyleria) oraz 20 budynków. Twórcy chwalą się też dużą zgodnością z faktami historycznymi, a także wiernym odwzorowaniem specyfiki ówczesnych starć.
Premierę American Conquest: Divided Nation wyznaczono ogólnie na lato bieżącego roku. Pierwsze screenshoty oraz więcej informacji na temat ukończonego dzieła poznamy oczywiście na tegorocznych targach E3.