AMD prezentuje FSR 3; w końcu godny konkurent dla technologii Nvidii
Firma AMD zaprezentowała technologię FSR 3, która według wstępnych założeń może nawet kilkukrotnie zwiększyć wydajność podczas grania w wysokiej rozdzielczości.
W trakcie konferencji „Gaming Festival” AMD przedstawiło nadchodzące karty RX 7700 XT i RX 7800 XT. Jak się jednak okazuje, to nie była jedyna niespodzianka przygotowana przez firmę, gdyż tuż po prezentacji wspomnianych układów „czerwoni” zaprezentowali technologię FSR 3, która nawet kilkukrotnie może zwiększyć liczbę fps-ów.
Zgodnie z informacjami opublikowanymi przez AMD największą zmianą wprowadzoną w FSR 3 względem poprzednika jest dodanie techniki generowania dodatkowych klatek obrazu. Opiera się ona na technologii przepływu optycznego Fluid Motion Frames, która wykorzystując tymczasowe dane takie jak wektory ruchu jest w stanie stworzyć klatki obrazu w wysokiej rozdzielczości.
Według wstępnych testów FSR 3, może pozwolić na nawet kilkukrotne zwiększenie liczby fpsów. Przykładem tego może być nadchodząca gra Forspoken, w której dzięki wykorzystaniu omawianej technologii udało się zwiększyć ilość klatek na sekundę z 53 aż do 175 w rozdzielczości 4K.
Dodatkowo AMD przygotowało również nowy tryb „Native AA” (Native Anti-Aliasing) zapewniający najwyższą jakość obrazu. W odróżnieniu od innych ustawień „Native AA” nie stosuje skalowania do wyższych rozdzielczości. Zamiast tego wykorzystuje antyaliasing i wyostrzenie FSR w celu poprawy jakości obrazu. Należy przy tym wspomnieć, że omawiana opcja zmniejsza nieco wydajność.
Warto przy tym dodać, że opisywana technologia ma być dostępna na kartach graficznych AMD, Intela a także Nvidii. Dodatkowo FSR 3 ma w przyszłości trafić również na konsole.
Obecnie zapowiedziano dwie gry wykorzystujące omawianą technologię Forspoken i Immortals of Aveum, które pojawią się już jesienią. Jednak już niedługo 10 kolejnych produkcji ma wprowadzić obsługę FSR 3.