autor: Krzysztof Bartnik
Alpha-wersja World of Warcraft wykradziona!
Po mocno nieprzyjemnych sytuacjach, związanych z „przedpremierowym wyciekiem danych do Sieci” (dotyczyły one takich tytułów, jak: Doom III, Half-Life 2, S.T.A.L.K.E.R.: Oblivion Lost i Painkiller), korporacja Blizzard Entertainment padła ofiarą kolejnego włamania oraz kradzieży kodu źródłowego (w tym przypadku: alpha-wersji) aktualnie opracowywanej pozycji z gatunku MMOcRPG, pt. World of Warcraft.
Po mocno nieprzyjemnych sytuacjach, związanych z „przedpremierowym wyciekiem danych do Sieci” (dotyczyły one takich tytułów, jak: Doom III, Half-Life 2, S.T.A.L.K.E.R.: Oblivion Lost i Painkiller), korporacja Blizzard Entertainment padła ofiarą kolejnego włamania oraz kradzieży kodu źródłowego (w tym przypadku: alpha-wersji) aktualnie opracowywanej pozycji z gatunku MMOcRPG, pt. World of Warcraft.
Otóż 4 stycznia bieżącego roku, niedokończona wersja opisywanego programu (wykradzione pliki zostały najprawdopodobniej utworzone około sześciu miesięcy temu, chociaż krążą też plotki, iż jest to wersja z 11 grudnia 2003!) zaczęła krążyć w Internecie – głównie na popularnych kanałach IRC oraz na stronach internetowych, tematycznie dedykowanych hackingowi. Wciąż nie znane są również okoliczności całego zajścia – pracownicy powyższej korporacji starają się trafić na jakiekolwiek ślady po sprawcach, a także wyeliminować luki w systemie zabezpieczeń.
Patrząc jednak „ogólnie” na gatunek MMOcRPG, alpha-wersja wydaje się być kompletnie bezużyteczna bez uruchomienia na stosownym serwerze, tudzież do momentu, w którym hackerzy „dostosują” ją do sprawnego funkcjonowania na lokalnych komputerach. W Sieci pojawiły się już pierwsze plotki o pomyślnym uruchomieniu gry, aczkolwiek na światło dzienne nie wypłynęły jeszcze żadne dowody. Blizzard z pewnością dołoży wszystkich starań, aby zablokować główne kanały rozprzestrzeniania się niedokończonej wersji World of Warcraft, jednak całkowite zatrzymanie rzeczonego procesu zdaje się graniczyć z cudem...
To niestety nie pierwszy „wyciek” związany z dziełami Blizzard Entertainment. Swego czasu, do publicznego obiegu dostała się beta-wersja strategii czasu rzeczywistego Warcraft III – bardzo szybko została wówczas „zaadoptowana” do grania online na nieautoryzowanych oficjalnie serwerach.
Więcej informacji o World of Warcraft: