Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 12 lutego 2010, 14:09

autor: Filip Grabski

Alan Wake nie pojawi się na PC

Tytuł tej wiadomości musi podziałać jak zimny prysznic dla wszystkich pecetowców oczekujących od kilku ładnych lat na premierę gry Alan Wake. Microsoft oficjalnie uciął wszelkie spekulacje – nowy tytuł studia Remedy jest xboksowym exclusive’em. I dotyczy to wszystkich możliwych platform.

Tytuł tej wiadomości musi podziałać jak zimny prysznic na wszystkich pecetowców oczekujących od kilku ładnych lat na premierę gry Alan Wake. Microsoft oficjalnie uciął wszelkie spekulacje – nowy tytuł studia Remedy jest xboksowym exclusive’em. I dotyczy to wszystkich możliwych platform.

Przedstawiciel Microsoftu powiedział podczas imprezy X10: „Niektóre gry bardziej pasują do intymnej atmosfery PC, a w inne lepiej się gra na kanapie przed wielkim telewizorem. Dojrzeliśmy do takiej decyzji, że najlepszym sposobem zapoznania się z Alanem Wake’iem będzie zagranie w niego na platformie X360 i skupiliśmy się na stworzeniu exclusive’a na tę konsolę. Zarówno Microsoft jak i Remedy mają długą historię tworzenia gier na PC. Ta decyzja jednak była związana z chęcią dopasowania tej konkretnej gry do właściwej platformy.” W świetle doniesień ze wspomnianej imprezy X10, na której ujawniono majową datę debiutu gry oraz ujawnionej zawartości edycji kolekcjonerskiej, wieść ta wygląda na ponury żart. Szczególnie, że Jiker w swojej wiadomości napisał o rychłym przedstawieniu informacji na temat pecetowej edycji dzieła. Szkoda, że informacje wypłynęły tak szybko i są tak niepomyślne.

Od samego początku mówiło się, że Alan Wake zawita również na komputery osobiste. Z czasem okazało się, że konsola Microsoftu stanie się docelową platformą dla tej gry, ale czy naprawdę firma zgodzi się zrezygnować z dodatkowego (nawet jeśli będzie on niewielki) zysku w postaci wypuszczenia tytułu również na PC?

Alan Wake nie pojawi się na PC - ilustracja #1

W poszukiwaniu wersji pecetowej…

 

Filip Grabski

Filip Grabski

Z GRYOnline.pl współpracuje od marca 2008 roku. Zaczynał od pisania newsów, potem przeszedł do publicystyki i przy okazji tworzył treści dla serwisu Gameplay.pl. Obecnie przede wszystkim projektuje grafiki widoczne na stronie głównej (i nie tylko) oraz opiekuje się ciekawostkami filmowymi dla Filmomaniaka. Od 1994 roku z pełną świadomością zaczął użytkować pecety, czemu pozostaje wierny do dzisiaj. Prywatnie ojciec, mąż, podcaster (od 8 lat współtworzy Podcast Hammerzeit) i miłośnik konsumowania popkultury, zarówno tej wizualnej (na dobry film i serial zawsze znajdzie czas), jak i dźwiękowej (szczególnie, gdy brzmi ona jak gitara elektryczna).

więcej