AGEIA Technologies przejmuje konkurencję
Coraz śmielej w branży elektronicznej rozrywki poczyna sobie koncern AGEIA Technologies – producent pierwszego procesora przeznaczonego do użytku właścicieli PeCetów, który zajmie się obliczaniem w czasie rzeczywistym realistycznych efektów fizycznych. Twórcy technologii PhysX postanowili pozbyć się konkurencji i w ostatnich dniach przejęli szwedzką firmę Meqon Research AB.
Coraz śmielej w branży elektronicznej rozrywki poczyna sobie koncern AGEIA Technologies – producent pierwszego procesora przeznaczonego do użytku właścicieli PeCetów, który zajmie się obliczaniem w czasie rzeczywistym realistycznych efektów fizycznych. Twórcy technologii PhysX postanowili pozbyć się konkurencji i w ostatnich dniach przejęli szwedzką firmę Meqon Research AB.
Utalentowani szwedzcy inżynierowie będą teraz pracować dla AGEIA Technologies, a opracowane dotąd przez nich rozwiązania, zostaną zaimplementowane w PhysX. Producentów gier, którzy wcześniej podpisali odpowiednie porozumienia z Meqon Research AB dotyczące wykorzystania stworzonego przez nich systemu oddziaływań fizycznych, czeka przesiadka na amerykańską technologię. Wśród tych pierwszych znajdują się m.in.: 3DRealms z Duke Nukem Forever, Saber Interactive z TimeShift, Inifite Games z 1XR oraz Larian Studios, którzy wykorzystają silnik w swoich nowych, wciąż niezapowiedzianych programach...