Age of Empires Online zakończyło żywot
Zgodnie z zapowiedziami sprzed roku, wczoraj doszło do wyłączenia serwerów funkcjonującej od sierpnia 2011 roku gry Age of Empires Online. Przyczyną była niska popularność tytułu. Przy okazji opublikowano statystyki podsumowujące dokonania graczy w czasie niecałych trzech lat działania produkcji.
- Producent: Robot Entertainment / Gas Powered Games
- Wydawca: Microsoft
- Gatunek: darmowa strategia sieciowa
- Platformy sprzętowe: PC
- Termin premiery: 16 sierpnia 2011
W sierpniu ubiegłego roku firma Microsoft informowała, że wraz z wyłączeniem usługi Games for Windows Live żywota dokona również zintegrowana z nią gra Age of Empires Online. I chociaż niedawno gigant z Redmond wycofał się z pierwszej części tego oświadczenia, deklarując, że wcale nie rezygnuje ze wsparcia dla GfWL, nie zmieniło to losu wspomnianej produkcji – wczoraj w nocy sieciowa strategia od studia Robot Entertainment (zastąpionego w pewnym momencie przez Gas Powered Games) przestała być grywalna, jako że jej serwery zostały wyłączone. Dlaczego do tego doszło? Skoro Games for Windows Live jednak wcale nie było przyczyną, wygląda na to, że Age of Empires Online umarło z przyczyny najbardziej prozaicznej z możliwych – przez brak popularności.
Dokonania graczy z okresu trzech lat funkcjonowania Age of Empires Online, zaprezentowane w formie schludnej infografiki.
Warto jeszcze wspomneć o statystykach (zaprezentowanych w formie powyższej infografiki) podsumowujących dokonania graczy na przestrzeni niecałych trzech lat, przez które funkcjonowała omawiana produkcja. Dowiedzieliśmy się, że użytkownicy wykonali ponad pół miliarda misji w trybie jednoosobowym i prawie czternaście milionów zadań w multiplayerze, rozegrali dwa miliony spotkań na arenie oraz zdobyli nieco powyżej dwóch i ćwierci miliarda Empire Points (mowa o walucie zastępującej realne pieniądze w korzystaniu z mikropłatności).
Age of Empires Online zadebiutowało 16 sierpnia 2011 roku. Mimo że gra była darmowa, bez sięgania po portfel nie dało się skorzystać z wielu funkcji (jak choćby nowych cywilizacji), a kwoty, jakich żądano za różne udogodnienia, potrafiły przyprawić o zawrót głowy. Dlatego w 2012 roku przebudowano model finansowy, wprowadzając wspomniane wyżej Empire Points, dzięki którym dało się zdobywać dodatki bez wydawania prawdziwych pieniędzy. Mimo to popularność sieciowej strategii Microsoftu nieustannie malała, przez co już u progu 2013 roku ogłoszono, że gra nie będzie dłużej rozwijana. Tym samym produkcja weszła w stan wegetatywny, przerwany po półtora roku przez wczorajsze wyłączenie serwerów.