Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 26 stycznia 2011, 09:05

autor: Adrian Werner

Age of Empires Online - ujawniono szczegóły systemu mikropłatności

W tym roku na rynku zadebiutuje Age of Empires Online. W przeciwieństwie do poprzednich części najnowsza odsłona cyklu ma być darmową produkcją z mikropłatnościami i rozwiniętym aspektem społecznościowym. Firma Microsoft ujawniła wreszcie za co będziemy musieli dodatkowo zapłacić, a co dostaniemy gratis.

W tym roku na rynku zadebiutuje Age of Empires Online. W przeciwieństwie do poprzednich części najnowsza odsłona cyklu ma być darmową produkcją z mikropłatnościami i rozwiniętym aspektem społecznościowym. Firma Microsoft ujawniła wreszcie za co będziemy musieli dodatkowo zapłacić, a co dostaniemy gratis.

Age of Empires Online - ujawniono szczegóły systemu mikropłatności - ilustracja #1

W momencie startu gry dostępne będą dwie nacje – grecka oraz egipska. Aspekt społecznościowy skoncentrowany ma być wokół naszych miast, w których inni gracze będą mogli m.in. kupować wyprodukowane przez podległych nam robotników przedmioty. Uzyskane w ten sposób pieniądze rozdysponujemy potem wedle własnego uznania.

Za darmo otrzymamy dostęp do wszystkich frakcji, również tych, które dodane zostaną w przyszłości. Wolno nam będzie posiadać stolicę, wypełniać zadania, toczyć bitwy oraz handlować i rozmawiać z innymi graczami.

Twórcy Age of Empires Online ujawnili również jakie ulepszenia nabędziemy za pomocą mikropłatności:

  • Rzadkie oraz epickie przedmioty, które wzmocnią siłę naszych jednostek i zapewnią im unikalny wygląd.
  • W specjalnym wirtualnym Holu Doradców będziemy mogli odblokować specjalne Moce Cywilizacyjne, jak również uzyskać dostęp do rzadkich jednostek takich jak np. Opancerzone Słonie.
  • Fragmenty drzewek rozwoju mają być zablokowane dla darmowych graczy. W wersji Premium będziemy mogli wyposażyć naszą cywilizację w takie ulepszenia jak potrafiące opatrzyć własne rany oddziały, czy możliwość zdobywania surowców na rynku miasta.
  • Dwukrotne zwiększenie ilości „slotów” w ekwipunku.
  • Więcej opcji podczas ustawiania walk z innymi graczami.
  • Rzemiosło, czyli możliwość tworzenia własnych przedmiotów. Owoce naszej pracy podzielone zostaną na siedem kategorii, zależnie od tego, jakie jednostki będą z nich korzystać.
  • Miejskie sklepiki, w których sprzedamy wyprodukowane przez nas przedmioty innym graczom.
  • Dodatkowe budynki produkcyjne w mieście.
  • Możliwość dysponowania Punktami Imperium, za które kupimy najlepsze przedmioty w grze. Jest to sposób na nagradzanie graczy rozwijających więcej niż jedną cywilizację.
Age of Empires Online - ujawniono szczegóły systemu mikropłatności - ilustracja #2

Microsoft nie ujawnił jeszcze cennika mikropłatności. Autorzy obiecali jednak, że nie zamierzają doić graczy. Dlatego nie będzie konieczne wykupywanie wszystkich tych ulepszeń pojedynczo. Zamiast tego pojawi się opcja jednorazowego zakupu tzw. Premium Civilization Pack, który da nam dostęp do wszystkich wymienionych wyżej bonusów.

Age of Empires Online zadebiutuje jeszcze w tym roku. Obecnie trwają już beta testy, do których można dołączyć zgłaszając chęć uczestnictwa na oficjalnej stronie projektu.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej