autor: Szymon Liebert
Afterfall: Rascal wyjdzie także na konsole
Firma Nicolas Games poinformowała, że podpisano porozumienie z FrontLine Studios w sprawie przygotowania dystrybucji nowej produkcji Afterfall: Rascal w Stanach Zjednoczonych i opracowania konsolowej wersji gry. Rascal to drugi tytuł rozgrywany w uniwersum Afterfalla, który jest tworzony przez studio Nicolas Games Intoxicate i zostanie wydany w przyszłym roku.
Firma Nicolas Games poinformowała, że podpisano porozumienie z FrontLine Studios w sprawie przygotowania dystrybucji nowej produkcji Afterfall: Rascal w Stanach Zjednoczonych i opracowania konsolowej wersji gry. Rascal to drugi tytuł rozgrywany w uniwersum Afterfalla, który jest tworzony przez studio Nicolas Games Intoxicate i zostanie wydany w przyszłym roku.
Według obecnych informacji Afterfall: Rascal będzie survival horrorem rozgrywanym w post-nuklearnym świecie należącym do Nicolas Games. Przy produkcji (także konsolowej wersji) pomoże FrontLine Studios, które swoją siedzibę ma w USA (na Florydzie), chociaż kontroluje też bydgoską ekipę deweloperską. Studio pracowało w przeszłości nad wstrzymanym tytułem Mafioso.
Rascal będzie rozgrywał się niedługo po wybuchu fikcyjnej wojny, wskutek której ziemia zamieniła w nieprzystępne środowisko. Wobec tego ludzie wychowani jeszcze w normalnych warunkach zostają zamknięci w narodowych schronach. Gra ma zaprezentować ciekawą fabułę i wprowadzić nas w zupełnie nowy świat z perspektywy człowieka, który wychował się przed wspomnianą wojną.
Według dokumentu dostępnego w sieci Rascal jest tworzony już od drugiej połowy tego roku, a produkcja miałaby potrwać jeszcze kilka miesięcy (do pierwszego kwartału przyszłego roku). Wygląda tez na to, że zapowiedziana wcześniej gra Afterfall (cRPG) jest nadal tworzona przez studio Nicolas Games, chociaż nie wiemy jeszcze kiedy dokładnie zostanie wydana na rynku.
Powyższy pomysł jest równoznaczny z ogłoszeniem polityki firmy Nicolas Games, która postanowiła zrobić z Afterfalla pełnoprawne uniwersum, tworzone podobno na wzór Gwiezdnych wojen. Rascal zapoczątkuje cykl rozwijany w kolejnych tytułach reprezentujących różne gatunki (od gier logicznych, aż po strategie i cRPG-i). Wspólny świat i technologia to mniejsze koszty produkcji.