autor: Szymon Liebert
Afterfall: Rascal jeszcze w tym roku
Tomasz Majka, szef firmy Nicolas Games, powiedział w porannym programie TVN CNBC Biznes, że pierwsza gra osadzona w uniwersum Afterfall, czyli Rascal, zostanie wydana jeszcze w tym roku na pecety i być może konsole (PlayStation 3, Xbox 360). Podobno prace nad produkcją są w zaawansowanym stadium, więc zrealizowanie planów wydawniczych powinno się udać.
Tomasz Majka, szef firmy Nicolas Games, powiedział w porannym programie TVN CNBC Biznes, że pierwsza gra osadzona w uniwersum Afterfall, czyli Rascal, zostanie wydana jeszcze w tym roku na pecety i być może konsole (PlayStation 3, Xbox 360). Podobno prace nad produkcją są w zaawansowanym stadium, więc zrealizowanie planów wydawniczych powinno się udać.
Afterfall: Rascal to survival horror zapowiedziany w ubiegłym roku. Gra ma być wprowadzeniem do nowego post-apokaliptycznego uniwersum, które dogłębniej poznamy w przyszłej produkcji RPG Afterfall i wielu innych tytułach. Firma Nicolas Games, zmieniająca profil z dystrybutora na dewelopera, planuje bowiem rozwinąć markę i sprzedawać licencje innym studiom.
Prezes Majka podkreślił, że obecnie najważniejsze dla firmy jest kontynuowanie pracy nad grami oraz poszukiwanie i finalizowanie umów licencyjnych z zachodnimi partnerami. Pierwsze tytuły z serii Afterfall zobaczymy niedługo. Priorytetem dla twórców są oczywiście rynki pecetowe, w tym Polska i Niemcy, chociaż gry będą wydawane także na konsolach w Europie i USA.
Sam Afterfall: Rascal miałby zostać ukończony i wydany jeszcze w tym roku – w pierwszej kolejności w Polsce, Niemczech i na rynkach Wschodniej Europy. Jednocześnie gra zostanie przeniesiona na konsole, więc pojawi się na trzech platformach (PC, PS3, X360). Studio planuje sprzedać milion egzemplarzy dzieła w ciągu dwóch lat i zarobić około 4-5 milionów euro.
Pozostaje nam czekać na następne informacje o produkcji polskiego studia, która odwołuje się do klimatów rodem z serii Fallout, czy gry fabularnej Neuroshima. Afterfall: Rascal będzie rozgrywał się zaraz po zniszczeniu świata, więc pozwoli graczom w łatwiejszy sposób zrozumieć specyfikę nowego uniwersum. Więcej informacji znajdziecie w poprzednich wiadomościach.