Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 10 października 2011, 12:25

autor: Marcin Skierski

Afterfall: InSanity za niecałe 4 złote? To możliwe

Rozpoczęto przyjmowanie zamówień przedpremierowych na grę Afterfall: InSanity. Polski deweloper Nicolas Games zaproponował rewolucyjny model dystrybucji, pozwalający zakupić cyfrową wersję długo oczekiwanej produkcji za jednego dolara (ok. 3,25 złotych bez podatku VAT).

Polski deweloper Nicolas Games rozpoczął przyjmowanie zamówień przedpremierowych na grę Afterfall: InSanity. Komputerowa edycja jest dostępna w rewolucyjnym systemie dystrybucji – cyfrową wersję mamy szansę pobrać, płacąc zaledwie jednego dolara (ok. 3,25 złotych bez podatku VAT). Jest jednak mały haczyk... a może raczej gigantyczny hak. Taka cena zostanie utrzymana tylko w przypadku zebrania 10 milionów zamówień. W przeciwnym wypadku wpłacony przez nas dolar zostanie przekazany na cele charytatywne.

Pecetowcy mogą zamawiać Afterfall: InSanity za pośrednictwem oficjalnej strony internetowej. Uiszczając opłatę w wysokości dolara, uzyskujemy prawo do ściągnięcia gry z sieci p2p, takich jak Torrent. Celem twórców jest przekonanie do przedpremierowego zakupu przynajmniej 10 milionów graczy.

Jeśli uda się osiągnąć powyższy wynik, wtedy 10% dochodu zostanie przekazane jednej z największych organizacji charytatywnych na świecie, a grę faktycznie zakupimy tylko za równowartość jednego dolara. W sytuacji, gdy ustalona liczba graczy nie zdecyduje się na pobranie gry, klienci będą musieli zapłacić normalną cenę, pomniejszoną o wpłaconego wcześniej dolara (będzie też możliwe anulowania zamówienia). W takim przypadku na cele dobroczynne trafi całość przychodów uzyskanych ze wspomnianego dolara. Warto dodać, że wszyscy nabywcy w prezencie otrzymają oficjalną ścieżkę dźwiękową, a jeśli ktoś zarejestruje swoje zamówienie, jego nazwisko pojawi się w tzw. creditsach.

Tomasz Majka (prezes studia Nicolas Games) określa przyjęty model dystrybucji jako rewolucję w branży: „Naszym celem jest przyciągnąć graczy z całego świata i zaoferować im świetny interes; jeśli przekonamy 10 milionów osób do zakupu, sprzedamy grę za 1 dolara. Mocno wierzę, że ta wiadomość zelektryzuje cały rynek i wspólnie ustalimy nowy rekord”. Najbliższe tygodnie pokażą, czy innowacyjny sposób dystrybucji się sprawdzi.

Afterfall: InSanity zadebiutuje 25 listopada na PC. W planach są również edycje na PlayStation 3 oraz Xboksa 360, ale ich premiery powinniśmy się spodziewać nie wcześniej, niż w 2012 roku. Pudełkowa wersja ukaże się w polskiej wersji językowej za sprawą firmy CD Projekt w cenie 99,99 złotych, a w głównej roli usłyszymy Michała Żebrowskiego.

TWOIM ZDANIEM

Czy Afterfall: InSanity sprzeda się w 10 milionach egzemplarzy za jednego dolara?

Jasne, to jest okazja dekady, tania superprodukcja!
18,4%
Podejrzewam że będą z tym problemy, ale pomysł fajny.
39,1%
Pomylili się o jedno zero, nawet Minecraft się tak nie sprzedał.
28,7%
Nie interesuje mnie Afterfall: InSanity.
13,8%
Zobacz inne ankiety