autor: Krzysztof Bartnik
Activision – wyniki finansowe i plany na przyszłość
947.7 miliona USD obrotu - tak wygląda finansowy wynik (!) korporacji wydawniczej Activision za 2004 rok fiskalny, czyli okres 12 miesięcy wstecz od 31 marca bieżącego roku kalendarzowego. To jednak nie jest najważniejsza informacja dla graczy - wspomniana firma ujawniła bowiem swój plan wydawniczy na 2005 rok fiskalny. Aby spotęgować Waszą ciekawość dodam, że możemy spodziewać się premiery naprawdę długo oczekiwanych hitów.
947.7 miliona USD obrotu - tak wygląda finansowy wynik (!) korporacji wydawniczej Activision za 2004 rok fiskalny, czyli okres 12 miesięcy wstecz od 31 marca bieżącego roku kalendarzowego. To jednak nie jest najważniejsza informacja dla graczy - wspomniana firma ujawniła bowiem swój plan wydawniczy na 2005 rok fiskalny. Aby spotęgować Waszą ciekawość dodam, że możemy spodziewać się premiery naprawdę długo oczekiwanych hitów.
Na drugą połowę 2005 roku fiskalnego (czyli faktycznie po wrześniu 2004 roku) ustalono debiut pełnej wersji Doom III, aczkolwiek wydawca zaznaczył, że to zespół id Software ostatecznie zadecyduje o momencie pojawia się gry na sklepowych półkach. W okresie wakacji, ewentualnie na jesieni, ukażą się: Rome: Total War (kolejna część strategicznego cyklu) i Shark's Tale (gra na podstawie dopiero powstającego filmu studia Dreamworks). Do końca marca 2005 roku kalendarzowego powinniśmy otrzymać także: Tony Hawk's Underground 2, X-Men Legends, Call of Duty: Finest Hour, Vampire: Bloodlines, Call of Duty: United Offensive oraz Doom 3 (wersja na Xboxa).
Z kolei 2006 rok fiskalny będzie obfitował w sequele Tony Hawk’s, Call of Duty, True Crime i... Quake'a! Na ten okres przeniesiono również strategię, pt. The Movies, za której przygotowanie odpowiada studio Lionhead Software.
Ponadto, korporacja Activision planuje tworzyć nowe produkcje na konsole przenośne: Sony PSP i Nintendo DS, a także na konsole nowej generacji.
Po więcej szczegółów odsyłam do raportu finansowego.