Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 11 lutego 2011, 10:22

autor: Piotr Doroń

Activision wstrzymuje prace nad marką DJ Hero

Guitar Hero nie jest jedyną muzyczną marką, której przyszłość stanęła pod wielkim znakiem zapytania. Koncern Activision Blizzard podjął bowiem decyzję, że podobny los spotka DJ Hero. Przy okazji wczorajszego raportu finansowego ogłoszono, że prace nad planowaną na ten rok trzecią odsłoną serii zostały wstrzymane. Ich ponowne uruchomienie w przyszłości będzie uzależnione od wielu czynników.

Guitar Hero nie jest jedyną muzyczną marką, której przyszłość stanęła pod wielkim znakiem zapytania. Koncern Activision Blizzard podjął bowiem decyzję, że podobny los spotka DJ Hero. Przy okazji wczorajszego raportu finansowego ogłoszono, że prace nad planowaną na ten rok trzecią odsłoną serii zostały wstrzymane. Ich ponowne uruchomienie w przyszłości będzie uzależnione od wielu czynników.

Activision wstrzymuje prace nad marką DJ Hero - ilustracja #1

DJ Hero 2

Brak nowej odsłony DJ Hero w 2011 roku jest następstwem bardzo słabej kondycji rynku gier muzycznych. Kolejne odsłony niezwykle popularnych niegdyś cykli (Guitar Hero, Rock Band) sprzedają się zwyczajnie kiepsko, nie pozwalając na siebie zarobić. Problemy mają również nowe marki, w tym zapoczątkowane pod koniec 2009 roku DJ Hero.

O ile według nieoficjalnych danych serwisu VGChartz.com pierwsze DJ Hero zakupiło jeszcze ponad 2,5 miliona osób na całym świecie, o tyle rezultaty osiągane w kolejnych tygodniach przez część drugą kształtowały się średnio na co najmniej dwukrotnie niższym poziomie (obecnie produkcję posiada około miliona osób, z których tylko niewielka część zakupiła wersje z kontrolerami DJ-a).

Wstrzymanie prac nad DJ Hero pociągnie za sobą najpewniej zwolnienia u producenta serii, studia FreeStyleGames. Będą one następstwem restrukturyzacji, jaką Activision Blizzard zamierza zakończyć w połowie tego roku. W jej efekcie w całym koncernie pracę straci około 500 osób.

Activision Blizzard nie wyklucza oczywiście powrotu do muzycznych marek Hero. Podjęcie pozytywnej decyzji będzie jednak w pełni uzależnione od sytuacji na rynku. Jeśli gracze nie będą wyrażać tęsknoty za tymi seriami, to do ich reaktywacji z pewnością nie dojdzie. Już teraz można być jednak pewnym, że czasy, w których Guitar Hero potrafiło zarobić miliard dolarów, już raczej nie wrócą.

Największy obecnie wydawca gier poinformował również o rezygnacji z publikacji kolejnych dodatków DLC z nowymi piosenkami do starszych odsłon cykli muzycznych (poza tymi już zapowiedziami). Nie zamierza jednak wycofywać z oferty Xbox Live i PlayStation Network zestawów już udostępnionych. Posiadacze gier i nabywcy DLC mogą również liczyć na to, że firma w dalszym ciągu utrzymywać będzie dział obsługi klienta zajmujący się tytułami muzycznymi.

Piotr Doroń

Piotr Doroń

Z wykształcenia dziennikarz i politolog. W GRYOnline.pl od 2004 roku. Zaczynał od zapowiedzi i recenzji, by po roku dołączyć do Newsroomu i już tam pozostać. Obecnie szef tego działu, gdzie zarządza zespołem złożonym zarówno ze specjalistów w swoim fachu, jak i ambitnych żółtodziobów, chętnych do nauki oraz pracy na najwyższych obrotach. Były redaktor niezapomnianego emu@dreams, gdzie zagnała go fascynacja emulacją i konsolami, a także recenzent magazynu GB More. Miłośnik informacji, gier (długo by wymieniać ulubione gatunki), Internetu, dobrej książki sci-fi i fantasy, nie pogardzi również dopieszczonym serialem lub filmem. Mąż, ojciec trójki dzieci, esteta, zwolennik umiaru w życiu prywatnym.

więcej