Zespół AC Mirage rośnie, Ubisoft ma zasilić go twórcami ostatnio skasowanej gry
Wedle najnowszych niepotwierdzonych oficjalnie doniesień, Ubisoft przeniósł deweloperów zaangażowanych w anulowany już Project Q do prac nad Assassin’s Creed: Mirage.
Z przedstawionych kilka dni temu prognoz finansowych Ubisoftu dowiedzieliśmy się, że francuska korporacja po raz szósty opóźnia grę Skull & Bones i wyrzuca do kosza trzy projekty. Wszystko po to, aby ograniczyć wydatki i zaoszczędzić trochę pieniędzy w szczególnie niekorzystnym dla firmy momencie. Mimo że owe anulowane produkcje wciąż pozostają nieznane, wygląda na to, że ich grono – już oficjalnie – powiększone zostało o sieciowy Project Q.
O ile do tej pory dysponowaliśmy tylko przeciekiem, że tytuł ten dołączy do spisanych na straty gier, tak teraz mamy już całkowitą pewność, iż ta produkcja typu battle arena nie ujrzy światła dziennego. Takiej informacji udzielił portalowi VGC sam Ubisoft.
Tymczasem według redaktora Kotaku Ethana Gacha zespół programistów, który rozwijał Project Q, został przeniesiony do pracy nad Assassin's Creed: Mirage. Co ciekawe, w swoim poście na Twitterze autor twierdzi, że swego czasu słyszał opinie, które w bardzo pozytywnym świetle przedstawiały powstający jeszcze wtedy Project Q.
Ubisoft nie odpowiedział wczoraj na prośby o komentarz na temat anulowania Q, ale słyszałem, że niektórzy uważali, iż był to bardzo obiecujący projekt. Z tego, co zrozumiałem, zespoły zostały przydzielone do Assassin’s Creed: Mirage – brzmi treść wpisu.
Jak zauważył jeden z redaktorów portalu GamesRadar+, do premiery Assassin’s Creed: Mirage prawdopodobnie pozostało mniej niż dwa miesiące (o ile nie zostanie ona przesunięta). Nie jest zatem pewne, w jaki sposób tak późno przeniesiony zespół miałby w realny sposób pomóc zintegrowanej już ekipie deweloperskiej… chyba że przy łataniu błędów, które „dożyją” debiutu gry (albo tworzeniu popremierowej zawartości).
Na koniec przypomnijmy, że Assassin’s Creed: Mirage zmierza na PC, PS4, PS5, XOne i XSX/S.