Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 3 lipca 2016, 10:26

autor: Adrian Werner

999: Nine Hours, Nine Persons, Nine Doors - wyśmienita przygodówka doczeka się wersji na PC i PS Vita?

Podczas konwentu Anime Expo 2016 ogłoszono, że gra 999: Nine Hours, Nine Persons, Nine Doors, czyli wyśmienita przygodówka z Nintendo DS, doczeka się ulepszonej konwersji na nowe platformy. Najprawdopodobniej chodzi tu o pecety i PlayStation Vita.

We wtorek premierę miała przygodówka Zero Escape: Zero Time Dilemma. Była to pierwsza odsłona trylogii autorstwa Kotaro Uchikoshi, która ukazała się na pecetach. Firma Spike Chunsoft musi być zadowolona z komputerowego debiutu serii, gdyż właśnie zapowiedziano, że jej pierwsza część, czyli wydane do tej pory tylko na Nintendo DS 999: Nine Hours, Nine Persons, Nine Doors, zostanie przeniesiona na nowe platformy.

Wiele wskazuje na to, że gracze pecetowi już wkrótce zagrają w 999: Nine Hours, Nine Persons, Nine Doors. - 999: Nine Hours, Nine Persons, Nine Doors - wyśmienita przygodówka doczeka się wersji na PC i Vita? - wiadomość - 2016-07-03
Wiele wskazuje na to, że gracze pecetowi już wkrótce zagrają w 999: Nine Hours, Nine Persons, Nine Doors.

Informację te przekazał Kotaro Uchikoshi podczas zorganizowanego wczoraj panelu dyskusyjnego na konwencie Anime Expo 2016. Ojciec serii nie podał konkretnych platform, ale w ostatnich miesiącach kilkukrotnie dawał do zrozumienia, że chciałby przenieść 999: Nine Hours, Nine Persons, Nine Doors na pecety oraz PlayStation Vita, więc prawie na pewno chodzi mu właśnie o te dwa systemy.

Podczas konwentu zaprezentowano również krótki filmik z konwersji. Wynika z niego, że będzie to raczej remaster, niż zwykły port. Pełne dużych pikseli dwuwymiarowe obrazy zastąpiono nowymi wersjami w wysokiej rozdzielczości i możemy się spodziewać, że sekcje 3D dostaną jeszcze mocniejszy lifting. Ponadto, wszystkie postacie otrzymają kwestie dialogowe zagrane przez aktorów, podczas gry w pierwowzorze konwersacje odbywały się jedynie w formie tekstowej.

Przypomnijmy, że 999: Nine Hours, Nine Persons, Nine Doors ukazało się w Japonii w 2009 roku, wyłącznie na konsolę przenośną Nintendo DS, a rok później zadebiutowało na Zachodzie. Produkcja opowiada historię studenta imieniem Junpei, który wraz z ośmioma innymi nieszczęśnikami zostaje porwany i zmuszony do wzięcia udziału w brutalnej grze, gdzie porażka kończy się śmiercią. Akcja toczy się na pokładzie luksusowego statku wycieczkowego, który powoli idzie na dno, co dodatkowo wymusza na bohaterach pośpiech.

W 999: Nine Hours, Nine Persons, Nine Doors rozgrywka składa się z dwóch typów sekcji. Jeden z nich to sekwencje fabularne, zrealizowane w stylu znanym z tzw. powieści wizualnych (ang. visual novel), w których gracz śledzi fabułę i co pewien czas podejmuje decyzje mające istotny wpływ na dalszy rozwój historii. Drugi typ to sekcje przygodówkowe. Toczą się one w trójwymiarowych lokacjach, a naszym zadaniem jest rozwiązywanie zagadek logicznych, w większości wymagających wymyślenia sposobu na wydostanie się zamkniętych pomieszczeń.

Warto wspomnieć, że kilka lat temu 999: Nine Hours, Nine Persons, Nine Doors zostało przeniesione na urządzenia mobilne z systemem iOS. Ta konwersja zawierała jednak tylko część fabularną, a wszystkie sekcje przygórkowe zostały wycięte.

  1. Oficjalna strona gry

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej