591 milionów graczy w jednym kraju. Gaming w Indiach goni Bollywood i może je w końcu wyprzedzić
Rynek gier wideo w Indiach z roku na rok rośnie w siłę, dlatego wkrótce powinien przebić popularnością słynne Bollywood. Hindusi chętnie sięgają po gry mobilne i spędzają przy nich coraz więcej czasu.
Do niedawna Indie – w kontekście rozrywki – mogliśmy kojarzyć głównie z tamtejszym przemysłem filmowym, okazuje się jednak, że tzw. Bollywood może wkrótce zyskać solidnego konkurenta z uwagi na rosnące zainteresowanie wirtualną rozgrywką w tym kraju. Według raportu firmy Lumikai, zajmującej się zbieraniem danych, lokalny rynek gier wideo czeka znaczny wzrost wartości – obecnie jest on wart 3,8 miliarda dolarów, ale do 2029 roku powinien dobić do 9,2 miliarda dolarów. Tym samym jest to jeden z najszybciej rozwijających się segmentów mediowych w kraju.
Indyjski rynek gier wideo rośnie w siłę
Zgodnie z informacjami udostępnionymi w raporcie w Indiach jest ponad 591 milionów graczy, z których zdecydowana większość koncentruje swoją uwagę na produkcjach mobilnych. Według szacowań firmy Lumikai czyni to ze wspomnianego kraju drugiego co do wielkości konsumenta na tym rynku. Z przeszło 15 miliardami pobrań Indie biją wynik osiągnięty wspólnie przez Brazylię oraz USA.
Smartfon całkowicie zrewolucjonizował rodzaje gier, przy których ludzie spędzają czas. Prawie 2/3 ankietowanej przez nas populacji zużywa jeden lub dwa gigabajty mobilnej transmisji danych dziennie, a to dlatego, że mamy jedną z najtańszych transmisji danych na świecie – podaje Aditya Deshpande, starszy doradca inwestycyjny w Lumikai.
Indie podążają drogą wytyczoną przez Chiny
Warto wspomnieć, że w ciągu ostatnich lat Hindusi zwiększyli czas, jaki spędzają przy grach o 30% (do 13 godzin tygodniowo) oraz coraz silniej zaczęli interesować się e-sportem. Ponadto w 2020 roku, czyli na początkowym etapie gromadzenia danych, w Indiach zarejestrowanych było jedynie 25 znaczących firm zajmujących się grami wideo, natomiast obecnie ich liczba przekracza 2300 przedsiębiorstw.
Jak twierdzi należąca do założycieli Lumikai Salone Sehgal, Indie doświadczają podobnego wzrostu, jak Chiny, co czyni je „gorącym rynkiem” dla inwestorów. Przedstawiciele firmy zakładają, że przy tym tempie rozwoju gry będą więcej warte niż słynne Bollywood w 2029 roku. Raport obrazuje, dlaczego w tym regionie świata tak dobrze radzą sobie produkcje pokroju BGMI (lokalna wersja PUBG Mobile) czy Call of Duty Mobile.
Jeśli założenia firmy Lumikai okażą się prawidłowe i podtrzymany zostanie coroczny, 20-procentowy wzrost lokalnego rynku gier, z pewnością wpłynie to także na decyzje podejmowane przez europejskich czy amerykańskich producentów.