59 mln użytkowników Xbox Live i inne dane z raportu Microsoftu
Microsoft podzielił się wynikami finansowymi za okres od 1 stycznia do 31 marca tego roku. Przychody działu gier wzrosły o 18%, a liczba użytkowników usługi Xbox Live spuchła do 59 mln.
Firma Microsoft opublikowała raport z wynikami finansowymi za pierwszy kwartał tego roku. Przychody wyniosły 26,8 mld dolarów, czyli o 16% więcej niż w analogicznym okresie 2017 r. Z kolei zysk netto wzrósł o 35%, osiągając kwotę 7,4 mld dolarów.
Oczywiście w sprawozdaniu finansowym Microsoftu najbardziej interesują nas liczby dotyczące gier. Ten dział firmy, obejmujący nie tylko konsole Xbox i powiązane z nimi usługi, ale również m.in. produkcje pecetowe, wygenerował przychód w wysokości 2,25 mld dolarów, co stanowi wzrost o 18% w porównaniu z rokiem ubiegłym. Co ciekawe, otwarcie przyznano, że była to głównie zasługa wzrostu w sprzedaży gier innych wydawców.
Ponadto firma pochwaliła się, że liczba aktywnych użytkowników usługi Xbox Live wzrosła z 52 to 59 milionów. W skład tej grupy wchodzą osoby korzystające z tego serwisu zarówno na konsolach, jak i pecetach oraz urządzeniach mobilnych.
Omawiając wyniki firmy warto także wspomnieć o danych udostępnionych wczoraj przez firmę analityczną Superdata. Według niej w pierwszym miesiącu od premiery w Sea of Thieves zagrały dwa miliony osób, co pokrywa się z liczbą udostępnioną w marcu przez samych autorów. Nową informacją jest natomiast fakt, że 283 tysiące przypadło na użytkowników pecetów, a reszta graczy bawiła się na konsoli Xbox One.
Liczby te są imponujące, ale w rzeczywistości nie dają prawdziwego obrazu sukcesu Sea of Thieves. Według analityków Superdata ponad połowa z tych dwóch milionów osób sprawdziła grę wykorzystując darmowy okres próbny oferowany przez usługę Xbox Game Pass. Dlatego na razie trudno prognozować, jak produkcja poradzi sobie w dłuższej perspektywie.