4-dniowy tydzień pracy bez obniżenia pensji - tak będzie pracował teraz Eidos Montreal
Studia Eidos Montreal i Eidos-Sherbrooke zmieniają model pracy. Od teraz deweloperzy będą pracowali tylko cztery dni w tygodniu.

- studia Eidos Montreal i Eidos-Sherbrooke przestawiają się na 4-dniowy tydzień pracy bez zmian w pensjach,
- zachowane zostaną 8-godzinne zmiany, więc deweloperzy będą pracowali 32 godziny w tygodniu,
- zmiana ta ma zwiększyć kreatywność i produktywność zespołów oraz zatrzymać odpływ talentów,
- najpewniej mocno pomoże to także studiom w rywalizacji o najlepszych pracowników.
Studio Eidos Montreal poinformowało, że przestawia się na czterodniowy tydzień pracy bez obniżenia pensji. Zespół ma na koncie m.in. Deus Ex: Human Revolution, Deus Ex: Mankind Divided oraz Shadow of the Tomb Raider, a obecnie zajmuje się projektem Marvel's Guardians of the Galaxy. Takie same zmiany wprowadzone zostaną w oddziale Eidos-Sherbrooke, które wspiera deweloperów Square Enix w kwestiach technologicznych.
Co ważne, zachowany zostanie ośmiogodzinny czas pracy. Tym samym ludzie z Eidos Montreal i Eidos-Sherbrooke będą pracowali 32 godziny w tygodniu, a nie 40 jak do tej pory. To istotne, gdyż przejście na tryb czterodniowy można było zrealizować, wymagając od deweloperów czterech 10-godzinnych zmian w tygodniu.
Szefostwo studiów zmianę tłumaczy nie tylko dbałością o zdrowie pracowników i chęcią zapewnienia im lepszej równowagi między życiem zawodowym a prywatnym. Ma mieć to również wpływ na jakość wykonywanej pracy, dzięki zwiększeniu kreatywności i produktywności zespołów, oraz ograniczenie utraty doświadczonych deweloperów z powodu wypalenia, co w tej branży jest ogromnym problemem.
Według Jasona Schreiera Eidos Montreal to pierwszy zespół specjalizujący się w grach AAA, który zdecydował się na taki krok. Dziennikarz tłumaczy, że ruch ten ma sens także z powodu lokalnej sytuacji tego dewelopera. W Montrealu działa masa dużych studiów i rywalizacja o najlepszych pracowników jest bardzo ostra. 32-godzinne tygodnie pracy powinny okazać się sporą zachętą dla wielu z nich.

Przypomnijmy, że Guardians of The Galaxy ukaże się 26 października na PC i konsolach PlayStation 4, Xbox One, PlayStation 5 oraz Xbox Series X/S.
- Marvel's Guardians of the Galaxy – strona oficjalna
- Guardians of the Galaxy to interesujące action-RPG dla jednego gracza; premiera w tym roku