250 tysięcy dolarów za minutowy zwiastun. Co najmniej tyle płacą twórcy i wydawcy gier za występ na Summer Game Fest
Ceremonia otwarcia Summer Game Fest to spory wydatek dla deweloperów i wydawców, którzy chcą pokazać swoje gry w trakcie wydarzenia organizowanego przez Geoffa Keighleya.
250 tysięcy dolarów za minutę i 550 tys. dol. za 150 sekund – tyle ma kosztować wydawców i deweloperów prezentacja materiałów z gier na ceremonii otwarcia Summer Game Fest. Przynajmniej tak wynika z informacji przekazanych przez serwis Esquire na temat imprezy od wielu lat organizowanej przez Geoffa Keighleya.
Kosztowny Summer Game Fest
Takie kwoty redakcja Esquire miała pozyskać od specjalistów od marketingu po tym, jak jedno z anonimowych źródeł serwisu stwierdziło dosadnie, że występ na SGF jest „cholernie kosztowny” dla twórców gier. Dla kontekstu: oznacza to, że w zeszłym roku twórcy i wydawcy zapłacili organizatorom imprezy łącznie prawie 10 milionów dolarów (9,65 mln dol.).
Do tego koszt uwzględnienia jednego minutowego materiału w trakcie transmisji wynosi więcej, niż wymagałaby rezerwacja wszystkich 6 tysięcy miejsc w YouTube Theatre na udział w tegorocznej edycji Summer Game Fest (bilety kosztowały 41 dolarów, co daje łącznie 246 tys. dol.; via Ticketmaster).
Wypada przy tym pamiętać, że mówimy tu o cenach za pokaz na zeszłorocznej edycji SGF. Do tego Esquire nie uzyskał informacji na temat kosztów wyświetlenia krótszych materiałów, takich jak półminutowe lub jeszcze „szybsze” teasery.
Popularność SGF
W tym kontekście może zadziwiać, że na Summer Game Fest w ogóle można zobaczyć jakiekolwiek dzieła niezależnych studiów. Nawet 100 tysięcy dolarów to dla takich zespołów spory wydatek, a co dopiero ponad pół miliona dol. np. za obszerniejszy gameplay trailer.
Niemniej jest powód, dla którego organizatorzy SGF mogą żądać takich kwot od deweloperów. Po de facto śmierci targów E3 Summer Game Fest był drugą najpopularniejszą czerwcową prezentacją gier w zeszłym roku.
W 2023 r. transmisja online przyciągnęła w szczytowym momencie 2 miliony widzów naraz, prawie dwukrotnie wyprzedzając Ubisoft Forward pod względem oglądalności. Więcej osób jednocześnie oglądało jedynie transmisję Xbox Games Showcase & Starfield Direct, co raczej nie dziwi. Sama prezentacja nowego RPG Bethesdy cieszyła się wielkim zainteresowaniem, a prócz tego pokazano materiały z m.in. dodatku do Cyberpunka 2077 oraz Forzy Motorsport.
Summer Game Fest 2024 wystartuje dziś o godzinie 23:00 czasu polskiego (pół godziny wcześniej odbędzie się tzw. preshow). Transmisja z ceremonii otwarcia potrwa 2 godziny.