autor: Marcin Skierski
25 milionów użytkowników w grach typu free to play od firmy Electronic Arts
Gry wydawane przez firmę Electronic Arts pod banderą Play4Free cieszą się coraz większą popularnością, zdobywając łącznie 25 milionów zarejestrowanych graczy. Wynik ten miał spory wpływ na ponad miliard dolarów przychodu w zeszłym roku z tytułu cyfrowej dystrybucji.
Firma Electronic Arts ogłosiła, że darmowe gry wydawane pod banderą Play4Free zdobyły łącznie 25 milionów zarejestrowanych graczy. Koncern zanotował w zeszłym roku miliard dolarów przychodu z cyfrowej dystrybucji.
Najbardziej popularnymi produkcjami typu free to play okazały się Battlefield Heroes oraz Need for Speed World. Każda z nich mogła się w zeszłym miesiącu pochwalić bazą 10 milionów użytkowników. Uznaniem cieszą się także gry Battlefield Play4Free, Dragon Age: Legends, BattleForge oraz Lord of Ultima. Wszystkie zebrały łącznie 5 milionów zarejestrowanych graczy.
Amerykańska firma podzieliła się także innymi statystykami. W grze Battlefield Heroes od dnia premiery wystrzelono ponad 8 miliardów nabojów, co wystarczyło na ok. 532 miliony zabójstw w rozgrywkach sieciowych. Z kolei w ramach Need for Speed World rozegrano ponad 15 milionów wyścigów, a każdego miesiąca dochodzi do ok. 22 milionów wirtualnych pościgów. Tytuł może się pochwalić społecznością graczy z 237 krajów.
Przedstawiciele Electronic Arts są bardzo zadowoleni z rosnącej popularności produkcji typu free to play i zamierzają jeszcze bardziej rozwinąć ten rynek. W związku z tym w najbliższym czasie planowane są dwie duże premiery: Command & Conquer: Tiberium Alliances oraz Warhammer Online: Wrath of Heroes. Obecnie oba tytuły znajdują się w fazie beta testów.
Duża popularność tego typu produkcji przełożyła się na miliard dolarów przychodu z cyfrowej dystrybucji w zeszłym roku. W związku z tym koncern zdecydował się połączyć siły dywizji EA Interactive (EAi) z tymi, którym przewodzą takie nazwiska jak Frank Gibeau, Peter Moore, Rayat Taneja, czy Kristian Segerstrale. Oddział EA Interactive zajmuje się społecznościową i mobilną sekcją gier wideo. Podobnych przetasowań w strukturach firmy będzie jeszcze więcej, a 2 lutego powinniśmy poznać jakieś konkrety w tej sprawie.