Newsy i ciekawostki na temat Schizm: Prawdziwe wyzwanie
Polskie studio Detalion kończy działalność
Krystian Smoszna, 7 marca 2005, 07:29
Smutne wieści płyną z obozu polskich programistów, zrzeszonych pod szyldem Detalion. Twórcy takich gier jak Schizm, czy Sentinel: Descendants in Time poinformowali przed kilkoma dniami o zakończeniu działalności na polu produkcji programów rozrywkowych.
Sentinel: Descendants in Time – nowa gra twórców Schizma
Tomasz Wróblewski, 24 czerwca 2004, 08:10
Detalion to niepozorna rzeszowska firma zajmująca się produkcją gier komputerowych. Od innych polskich odróżnia ją jednak sukces, jaki udało jej się odnieść. Obie części stworzonej przez nią gry Schizm, pomimo stosunkowo mało intensywnej kampanii reklamowej, sprzedały się rewelacyjnie na całym świecie. Dziś już wiemy – w listopadzie bieżącego roku za sprawą Adventure Company w zachodnich sklepach pojawi się kolejne dziecko Detalionu zatytułowane Sentinel: Descendants in Time.
Chameleon pokazuje swoją twarz...
Bolesław Wójtowicz, 12 maja 2003, 07:25
Przyznam, że jednym z tych projektów gier komputerowych na które czekam ze sporym zainteresowaniem, jest druga część znakomitego dzieła firmy Detalion, a wydanego przez rzeszowskie Studio LK Avalon, czyli gry Schizm. A moja ciekawość wzrosła zdecydowanie od czasu, kiedy ujawniono tytuł kontynuacji tego światowego przeboju na rynku gier przygodowych oraz pierwsze obrazki...
Schizm 2 na silniku LithTecha
Przemysław Bartula, 15 stycznia 2003, 13:34
Serwis Adventure Gamers poinformował, że otrzymał od polskiej grupy developerskiej Detalion informacje, iż druga część znakomitej gry przygodowej Schizm, będzie wykorzystywała trójwymiarowy silnik graficzny znany z gry No One Lives Forever 2, tj. LithTech Jupiter. Przypominam, że pierwsza część Schizma, podobnie jak seria Myst, wykorzystywała pre-renderowaną grafikę, tu zaś będziemy mieli do czynienia z renderingiem w czasie rzeczywistym – i tu rodzi się pytanie, czy to wyjdzie grze na dobre...?
Schizm 2 oficjalnie w produkcji
Przemysław Bartula, 4 grudnia 2002, 08:15
Informacja ta dotarła do nas z dwóch niezależnych i oficjalnych zarazem źródeł. Mianowicie pan Rich Wah Kan, szef firmy The Adventure Company, będącej własnością kanadyjskiego wydawcy, firmy Dreamcatcher Interactive, potwierdził wcześniejsze nieoficjalne doniesienia o developingu drugiej części gry Schizm. Co więcej, również Terry Dowling, znany pisarz science fiction, który zajmował się tworzeniem scenariusza do pierwszego Schizma, podał na swojej oficjalnej stronie internetowej, iż zawarł umowę z polską grupą Detalion i firmą Dreamcatcher Interactive na mocy której będzie brał czynny udział przy pracach nad grą Schizm 2.
250 000 Schizmów
Fajek, 12 listopada 2002, 10:19
Firma LK Avalon informuje, że w okresie od premiery do końca września br. na całym świecie sprzedanych zostało ponad 250.000 sztuk Schizm'ow. Gra dystrybuowana jest w Europie, Ameryce Północnej, Dalekim Wschodzie i Australii.
Schizm i Reah w pakiecie DVD
Fajek, 28 października 2002, 10:04
Już za kilkanaście dni w sklepach pojawi się pak zawierający pełne wersje dwóch hitów przygodowych na dwóch płytach DVD. Będą to gry Schizm oraz Reah. Na dwóch płytach DVD znajdzie się wiec mnóstwo przygody w najlepszym wydaniu.
Poradnik do Schizm: Prawdziwe Wyzwanie
Janusz Burda, 19 lutego 2002, 13:57
Schizm: Prawdziwe Wyzwanie to jedna z ciekawszych gier przygodowych zeszłego roku, będąca na dodatek naszym rodzimym produktem. Z jej recenzją na naszych stronach mogliście zapoznać się już jakiś czas temu, dzisiaj przyszła kolej na solucję.
Schizm najlepszy!
Fajek, 17 grudnia 2001, 15:28
Nie wiadomo dlaczego polskie produkcje traktowane są przez rodowitych graczy po macoszemu. W zasadzie bez powodu gry spod znaku „Made in Poland” już na starcie są dyskwalifikowane z powodu „bo polskie”. Najciekawsze jest to, że polska prasa reaguje w podobny sposób, co wydaje się być co najmniej śmieszne a na pewno nie profesjonalne. Wspominam o tym, gdyż niedawno ukazała się na naszym rynku gra autorstwa LK Avalon, która przez sporą ilość ludzi została oceniona jako przeciętna. Tymczasem...
Recenzja Schizm: Prawdziwe Wyzwanie
Fajek, 10 września 2001, 10:51
Tym razem nie będę namawiał Was do przeczytania recenzji, starał się zachęcić abyście do niej zajrzeli, nie tym razem. Dlaczego? Bo każdy kto na dźwięk słowa Schizm dostaje delikatnego drżenia dłoni już pewnie ową recenzję czyta. A co z pozostałymi, którzy nie bardzo się orientują co to za gra „ten” Schizm?
„Schizm: Prawdziwe Wyzwanie” od dziś w sklepach
Fajek, 5 września 2001, 12:58
W roku 2083 pierwszy statek rozpoznawczy wylądował na planecie Argilus. Odkryto tam opuszczone miasta i fabryki jednak żadnych mieszkańców. Zbudowano ośrodki badawcze, które miały odkryć co stało się z ludnością Argulusa. Wysłany później ziemski statek zaopatrzeniowy Angel nie może nawiązać kontaktu z naukowcami na powierzchni planety. Systemy transportowca odmawiają posłuszeństwa, a załoga musi opuścić pokład schodząc na nieznany świat.
Odkryj tajemnice planety Argilus!
Michał Bobrowski, 31 sierpnia 2001, 09:00
Do ukazania się długo oczekiwanej polskiej gry Schizm pozostało już naprawdę niewiele (premiera została zapowiedziana na 5 września...) dlatego też... najwyższa pora, aby rozpocząć zorganizowany wspólnie z twórcami tej gry, firma LK Avalon konkurs. Zapraszamy!
Tajemnicza paczka z LK Avalon
Michał Bobrowski, 28 sierpnia 2001, 11:02
Dosłownie przed chwilą do drzwi naszej redakcji zapukał pan kurier z całkiem sporych rozmiarów przesyłką z firmy LK Avalon. Muszę przyznać, że zawartość tej paczki bardzo mile nas zaskoczyła...
Zapowiedź Schizm: Prawdziwe Wyzwanie
Janusz Burda, 27 czerwca 2001, 10:18
Czytając zamieszczony już jakiś czas temu na naszych stronach artykuł „Polacy nie gęsi ... czyli wywiad z polskimi autorami gier - LK Avalon” mogliście zapoznać się z nową, dobrze rokującą grą przygodową tworzoną przez polski zespół LK Avalon – „Schizm: Prawdziwe Wyzwanie”. Kontynuując ten temat, opublikowaliśmy dziś zapowiedź tego tytułu.
Schizm: Prawdziwe Wyzwanie ukończony
Tomasz Pyzioł, 3 czerwca 2001, 09:12
Polski producent LK Avalon zakończył pracę nad swą najnowszą grą przygodową 3D z widokiem w perspektywie z pierwszej osoby, Schizm: Mysterious Journey, który wkroczył w fazę gold i jest gotowy do tłoczenia.
Schizm na E3, a nam...
Michał Bobrowski, 15 maja 2001, 10:18
Na zagłębienie się w świat Schizma przyjdzie nam jeszcze trochę poczekać. Jak poinformował nas przedstawiciel firmy LK Avalon planowana na koniec maja premiera tej gry zostanie przesunięta na początek września, dzięki czemu autorzy Schizma zyskają dodatkowy czas na końcowe testy swojego najnowszego dzieła. Swoją drogą mocno trzymamy kciuki, aby prezentacja polskiej gry na targach E3 wypadła jak najkorzystniej. Powodzenia!
Opublikowaliśmy wywiad z polskimi autorami gier - LK Avalon
Janusz Burda, 18 kwietnia 2001, 14:36
Kontynuując serię wywiadów z polskimi twórcami gier nasz redakcyjny kolega przeprowadził rozmowę z Tomaszem Pazdanem z LK Avalon, której tematem była oczywiście najnowsza produkcja tego zespołu, czyli Schizm: Prawdziwe Wyzwanie.
Rozpoczęły się beta testy Schizm: Mysterious Journey
Tomasz Pyzioł, 14 marca 2001, 18:55
Prace nad przygodową gra Schizm: Mysterious Journey, naszego rodzimego producenta LK Avalon, weszły w fazę beta. LK Avalon, znany z takich produkcji jak Liath czy Reah, specjalizuje się w wysoko jakościowych, rozbudowanych i dopieszczonych graficznie grach przygodowych.
Schizm coraz bliżej
Michał Bobrowski, 6 marca 2001, 10:12
Wielkimi krokami zbliża się premiera Schizm – bardzo ambitnego projektu przygodowego autorstwa rodzimych twórców z rzeszowskiego LK Avalon. Czy nawiązujący do legendarnego Myst-a projekt odniesie sukces?