Gry wieloosobowe wykorzystujące gorące krzesło PC
W trybie gorącego krzesła (ang. hot seat), podobnie jak w przypadku wspólnego czy podzielonego ekranu, rozgrywka toczy się lokalnie, na jednej konsoli lub komputerze. Dwoje lub więcej graczy nie bierze udziału w zabawie równocześnie, lecz naprzemiennie – w turach. Ta forma multiplayera występuje najczęściej w turowych grach strategicznych (np. Worms, Heroes of Might and Magic), karcianych, planszowych itp.
Sid Meier's Civilization VII
Strategiczne luty 2025
Siódma główna część bestsellerowej serii strategii turowych typu 4X. Sid Meier’s Civilization VII wprowadza szereg nowości, z których największą jest zmiana cywilizacji w trakcie rozgrywki – nowe wyrastają tu na gruzach poprzednich, które upadają w wyniku rozmaitych kryzysów.
Zephon
Strategiczne 8 listopada 2024
Zephon to turowa strategia 4X, w której prowadzimy niedobitki ludzkości próbujące przetrwać w postapokaliptycznych realiach zniszczonej wojną Ziemi. Musimy rozbudować miasta, zbierać surowce, nawiązywać stosunki dyplomatyczne i toczyć bitwy.
Sid Meier's Civilization VI
Strategiczne 21 października 2016
Szósta odsłona legendarnego cyklu turowych strategii, pozwalających na pokierowanie wybraną cywilizacją na przestrzeni kilku tysięcy lat jej rozwoju. Za powstanie gry odpowiada tradycyjnie studio Firaxis Games, a patronat nad produkcją objął sam twórca serii, Sid Meier. Pod względem mechaniki, Civilization VI łączy sprawdzone rozwiązania poprzednich części cyklu, jednak w grze pojawiło się także kilka rewolucyjnych zmian. Najważniejszą z nich stanowi nowy sposób rozwijania miast, które teraz zajmować mogą więcej niż jedno pole i składać się z czterech rodzajów dzielnic: przemysłowej, naukowej, handlowej oraz wojskowej. Modyfikacji uległ system rozwoju technologii, w którym do każdego wynalazku przypisany został dodatkowy miniquest, zapewniający przydatną premię. Istotne zmiany dotknęły także system dyplomacji oraz mechanikę walki, łagodzącą nieco obostrzenia wprowadzone w piątej części serii. Całość uzupełnia tradycyjnie rozbudowany i w pełni konfigurowalny tryb wieloosobowy.
Heroes of Might and Magic V
Strategiczne 16 maja 2006
Piąta odsłona popularnej serii strategii turowych, osadzonych w stylistyce fantasy. Celem odświeżenia cyklu, przygotowanie jego kolejnej części powierzono doświadczonej rosyjskiej ekipie Nival Interactive, mającej na swoim koncie m.in. serie Rage of Mages, Etherlords, Silent Storm oraz Blitzkrieg. Akcja gry toczy się w krainie Ashan i koncentruje na walce z zastępami demonów, które po zgładzeniu króla pustoszą tereny królestwa. Los Ashan zależy od bohaterów, którzy w obronie swych macierzystych frakcji ruszają do walki z siłami zła. Nowy deweloper starał się nie dokonywać rewolucyjnych zmian w sposobie rozgrywki, skupiając się na podkreśleniu aspektów strategicznych oraz pomniejszych modyfikacjach w mechanice gry. Wśród nich wymienić należy wyłączenie bohaterów z regularnej bitwy, rezygnację z osobnych ekranów miast, limity czasowe w trakcie walki oraz nowe opcje dyplomatyczne. Po raz pierwszy w historii serii, środowisko gry przedstawione zostało w pełnym trójwymiarze.
Might & Magic: Heroes VII
Strategiczne 29 września 2015
Siódma odsłona jednej z najpopularniejszych turowych strategii fantasy, zapoczątkowanej w 1995 roku. Za powstanie gry odpowiada niemieckie studio Limbic Entertainment, które ma na swoim koncie dodatki do poprzedniej części serii oraz RPG-owy Might & Magic X: Legacy. Akcja gry przenosi nas do targanego wojną domową Imperium, w którym młody książę Ivan utworzył Radę Cieni, złożoną z przedstawicieli sześciu różnych frakcji. Mechanika zabawy nawiązuje do wcześniejszych odsłon cyklu i wykorzystuje wiele rozwiązań, nieobecnych w szóstej części gry. Wzbogacono m.in. okrojony uprzednio model ekonomiczny i przywrócono ekran miasta, z wszystkimi charakterystycznymi cechami poszczególnych frakcji. Mapy są znacznie większe i kładą większy nacisk na eksplorację, a typowy dla serii turowy model walki został nieco zmodyfikowany. Podczas bitwy korzystamy m.in. z katapult, wyrzutni i namiotów medyków, a areny bitew wypełnione są większą ilością rozmaitych obiektów i przeszkód.
The Quarry
Przygodowe 10 czerwca 2022
Filmowa przygodówka utrzymana w konwencji horroru, opracowana przez studio Supermassive Games. W The Quarry przejmujemy kontrolę nad dziewięciorgiem wychowawców obozu letniego, którzy muszą walczyć o przetrwanie, stawiając czoła wynaturzonym miejscowym.
Songs of Conquest
Strategiczne 20 maja 2024
Turowa strategia fantasy wzbogacona elementami RPG, nawiązująca do pierwszych odsłon serii Heroes of Might & Magic. Gracz musi zarówno zarządzać królestwem, jak i dowodzić drużyną podczas eksplorowania królestwa i wypełniania zadań. Do tego dochodzą taktyczne potyczki.
Might & Magic: Heroes VI
Strategiczne 13 października 2011
Szósta pełnoprawna odsłona jednej z najpopularniejszych turowych strategii fantasy, zapoczątkowanej przez legendarne New World Computing w 1995 roku. Celem odświeżenia serii, produkcję tytułu powierzono zupełnie nowej ekipie studia Black Hole Games, mającej na swoim koncie cenione RTS-y Armies of Exigo i Warhammer: Mark of Chaos. Akcja gry toczy się 400 lat przed wydarzeniami ukazanymi w poprzedniczce i koncentruje na spisku Aniołów, mającym na celu rozniecenie na nowo zapomnianej wojny. Jej wybuch powstrzymać mogą jedynie członkowie dynastii Gryfów, których drogi rozeszły się dawno temu, a każde z nich stanęło na czele odrębnej frakcji. Rozgrywka stanowi tradycyjne połączenie strategii turowej z elementami RPG, wzbogacone szeregiem nowych rozwiązań, takich jak system reputacji, rezygnacja z osobnych ekranów miast czy możliwość przekształcenia twierdzy wroga we własną. Zgodnie z najnowszymi trendami gra oferuje spektakularną, trójwymiarową oprawę graficzną oraz opcje społecznościowe.
Heroes of Might and Magic V: Dzikie Hordy
Strategiczne 12 października 2007
Drugie oficjalne rozszerzenie do wydanej wiosną 2006 roku piątej odsłony cyklu Heroes of Might and Magic, za której powstanie odpowiada doświadczone, rosyjskie studio Nival Interactive. Dodatek zatytułowany Dzikie Hordy (ang. Tribes of the East) wprowadza do rozgrywki kolejny epizod w toczącej się w świecie Ashan wojnie z demonami. Decydującą rolę w zakończeniu konfliktu odgrywają orkowie – brutalna i bezwzględna rasa wojowników, mająca na swych usługach również gobliny, cyklopów i potężne, latające poczwary zwane Pao Kai. Fabuła dodatku zawiera również liczne nawiązania do Dark Messiah of Might and Magic. Oprócz zestawu standardowych nowości oraz kampanii fabularnej, autorzy rozszerzenia przygotowali także 5 scenariuszy dla pojedynczego gracza oraz 10 map do rozgrywki wieloosobowej. Dodatkowo wszystkie jednostki w grze otrzymały prezent w postaci alternatywnego poziomu rozwoju.
Sid Meier's Civilization V
Strategiczne 21 września 2010
Rozbudowana strategia turowa, stanowiąca piątą odsłonę sygnowanego nazwiskiem Sida Meiera cyklu Civilization. Produkcją Sid Meier's Civilization V zajęło się studio Firaxis Games przy wsparciu wydawniczym koncernu Take Two Interactive. Zgodnie ze schematem serii, gracze ponownie mają okazję wcielić się w role przywódców i pokierować rozwojem wybranych nacji na przestrzeni kilku tysięcy lat. Mechanika rozgrywki nie ulegała radykalnym modyfikacjom, a wprowadzone nowe rozwiązania (np. neutralne państwa-miasta, siatka heksagonalna na mapie świata oraz ograniczenie do jednego oddziału na polu) są w większości efektem ewolucji wcześniejszych pomysłów. Widocznych zmian doczekała się natomiast oprawa wizualna Sid Meier's Civilization V, generowana przez zupełnie nowy silnik graficzny.
Talisman: Digital 5th Edition
Towarzyskie 14 listopada 2024
Cyfrowa adaptacja gry planszowej wydanej w Polsce pod nazwą Talisman: Magia i miecz (5. edycja). Od poprzednich wydań Talisman: Digital 5th Edition różni się głównie szatą graficzną i kilkoma zasadami. Nadal bierzemy udział w wyprawie przez krainę fantasy po Koronę Władzy.
Heroes of Might & Magic III: HD Edition
Strategiczne 29 stycznia 2015
Odświeżona edycja jednej z najwyżej ocenianych odsłon legendarnej serii Heroes of Might & Magic, przygotowana dla uczczenia 15 rocznicy wydania gry oraz 20-lecia całego cyklu. Gra została przygotowana na zlecenie firmy Ubisoft przez studio DotEmu, znane m.in. z remake’u kultowej platformówki Another World. Zawartość edycji HD pokrywa się z podstawowym wydaniem „trójki” (bez dodatków) i oferuje 7 kampanii fabularnych (łącznie ok. 50 map), tryb potyczek oraz funkcjonalny edytor. Kluczowe zmiany w stosunku do oryginału to ulepszona grafika HD z obsługą rozdzielczości szerokoekranowych. Twórcy zadbali o to, aby szata graficzna była ostrzejsza i bardziej wyrazista, na co istotny wpływ miało przeprojektowanie ponad 25.000 elementów i modeli. Usprawniono także opcje rozgrywki wieloosobowej, zarówno w lokalnym trybie "gorące krzesło", jak i za pośrednictwem internetu. Po raz pierwszy w historii serii przygotowano również wersje dla użytkowników urządzeń mobilnych.
Heroes of Might and Magic III: The Restoration of Erathia
Strategiczne 3 marca 1999
Trzecia odsłona popularnej serii turowych strategii fantasy studia New World Computing. Po śmierci króla Gryphonhearta, królestwo Erathii pada pod naporem mrocznych sił Nighonu i Eofolu. Jego córka Katarzyna, władczyni Enroth, powraca w rodzinne strony z zamiarem zjednoczenia wszystkich mieszkańców krainy i poprowadzenia ich do walki z siłami zła. Rozgrywka przebiega w typowy dla serii sposób i sprowadza się do eksploracji Erathii w poszukiwaniu mitycznych artefaktów i skarbów, a także do rozbudowy miast. Nieodłącznym elementem zabawy jest konieczność werbowania armii i uczestniczenia w turowych potyczkach z różnymi rodzajami przeciwników. W porównaniu z poprzednimi odsłonami, w grze pojawiają się nowi bohaterowie, nowe typy miast oraz 118 typów jednostek, dysponujących nowymi zdolnościami oraz 64 czarami, należącymi do 4 szkół magii. Mapy w grze są większe i bardziej szczegółowe niż dotychczas, ulepszono także grafikę, animacje oraz opcje rozgrywki multiplayer.
Old World
Strategiczne 1 lipca 2021
Strategia turowa typu 4X inspirowana serią Sid Meier's Civilization, w której prowadzimy starożytną dynastię i próbujemy uczynić z rządzonego przez nią państwa światową potęgę. Głównym designerem Old World jest Soren Johnson, który projektował też Civilization IV.
Heroes of Might and Magic V: Kuźnia Przeznaczenia
Strategiczne 14 listopada 2006
Pierwszy oficjalny dodatek do gry Heroes of Might and Magic V, opracowany przez rosyjskie studio Nival Interactive. Najważniejszą z nowości rozszerzenia zatytułowanego Kuźnia Przeznaczenia (ang. Hammers of Fate) jest nowa rasa krasnoludów, która aktywnie włącza się w konflikt targający światem Ashan. Wnosi ona do rozgrywki nie tylko swoje legendarne zdolności bojowe, ale także bogaty zestaw całkiem nowych zaklęć. Z krasnoludami związana jest kampania fabularna, na którą złożyło się 15 rozbudowanych misji, ale w grze znajdziemy także 5 pojedynczych scenariuszy oraz 10 map przeznaczonych do rozgrywki multiplayer. Zestaw nowości w Heroes of Might and Magic V: Kuźnia Przeznaczenia uzupełniają niedostępne wcześniej lokacje, budynki, jednostki i artefakty, a także szereg usprawnień wprowadzonych na podstawie sugestii fanów - np. karawany czy losowy generator map.
Disciples III: Reincarnation
Strategiczne 14 lutego 2014
Przygotowana przez rosyjską firmę Akella, odświeżona i poprawiona edycja trzeciej części popularnej serii strategii turowych, Disciples III: Renaissance, wzbogacona zawartością samodzielnego dodatku Resurrection. Do dyspozycji graczy oddano 4 powiązane ze sobą fabularnie kampanie, z których każda poświęcona została innej frakcji. Dało to łącznie 27 misji głównych oraz ponad 70 pobocznych, co zdaniem twórców powinno zapewnić zabawę na min. 200 godzin. Wprowadzone w kwestii mechaniki zmiany dotknęły głównie systemu walki oraz magii. Areny bitew uległy zmniejszeniu, podobnie jak zakres ruchów i zasięg poszczególnych jednostek. Przywrócono także potyczki, rozgrywające się na statkach, zaś na przebieg rozgrywki i umiejętności bojowe jednostek możemy wpływać za pomocą specjalnych magicznych totemów. Twórcy wprowadzili rozbudowany edytor misji i usunęli szereg bugów, odkrytych po premierze gry. Lekkiemu podrasowaniu uległa także szata graficzna oraz animacje postaci.
Age of History II
Strategiczne 21 listopada 2018
Druga odsłona cyklu strategii turowych rozwijanego przez polskiego dewelopera – Łukasza Jakowskiego. W Age of History II (znanym wcześniej jako Age of Civilizations II) gracze przejmują kontrolę nad jedną z tytułowych cywilizacji, którą prowadzą do dominacji nad światem.
Scramble: Battle of Britain
Strategiczne 30 października 2024
Taktyczna strategia turowa odtwarzająca powietrzną bitwę o Anglię podczas II wojny światowej. W Scramble: Battle of Britain decydujemy, jakie manewry wykonają samoloty znajdujące się pod naszą kontrolą, a następnie obie strony jednocześnie wcielają w życie zaplanowane działania.
Warhammer 40,000: Gladius - Relics of War
Strategiczne 12 lipca 2018
Klasyczna turowa strategia 4X, której akcja osadzona została w uniwersum Warhammera 40,000. Produkcja pozwala nam na pokierowanie jedną z czterech grywalnych frakcji, które walczą ze sobą o kontrolę nad planetą Gladius Prime. Gra posiada bogatą kampanię fabularną, a także tryb multiplayer.
Panzer Corps 2
Strategiczne 19 marca 2020
Drugowojenna strategia turowa od Flashback Games. Podobnie jak w przypadku poprzedniczki z 2011 roku, Panzer Corps 2 hołduje klasycznym przedstawicielom gatunku pokroju kultowej serii Panzer General. Podczas zabawy bierzemy udział w rozmaitych scenariuszach, w trakcie których kierujemy zróżnicowanymi jednostkami z czasów II wojny światowej, opisanymi masą szczegółowych statystyk i parametrów. Starcia odbywają się w systemie turowym, w którym o sukcesie decyduje w głównej mierze odpowiednia taktyka walki oraz jak najkorzystniejsze rozmieszczenie naszych sił. Największą nowością Panzer Corps 2 jest prawdopodobnie użyta przez deweloperów technologia. Postawili oni bowiem na zaawansowany Unreal Engine 4, co pozwoliło na wygenerowanie w pełni trójwymiarowej oprawy wizualnej i wyświetlanie nawet setki szczegółowo odwzorowanych jednostek równocześnie.
Sid Meier's Civilization: Beyond Earth
Strategiczne 24 października 2014
Sid Meier's Civilization: Beyond Earth to strategia turowa, stanowiąca poboczną odsłonę serii Civilization. Produkcją tytułu zajęło się kierowane przez Sida Meiera studio Firaxis Games. Akcja gry toczy się na powierzchni odległej planety, a zadaniem gracza jest zbudowanie w tym miejscu samowystarczalnej kolonii. Mechanika rozgrywki nie odbiega znacząco od standardów wyznaczonych przez Sid Meier's Civilization V. Zabawa polega głównie na zarządzaniu surowcami, opracowywaniu nowych technologii i sukcesywnej rozbudowie osady. Zadanie utrudniają konkurencyjne nacje, które również próbują przejąć kontrolę nad planetą. Poza opcją rywalizacji z komputerową sztuczną inteligencją Sid Meier's Civilization: Beyond Earth oferuje również tryb wieloosobowy przeznaczony dla maksymalnie ośmiu graczy.
Silence of the Siren
Strategiczne 30 września 2024
Turowa gra strategiczna w realiach science fiction, mechaniką rozgrywki przypominająca cykl Heroes of Might and Magic. Silence of the Siren to dzieło twórców Project Hospital, osadzone w odległej galaktyce, gdzie naszym zadaniem jest zdominowanie tytułowego układu Siren.
Unity of Command II: Berlin
Strategiczne 24 października 2024
Dziewiąty dodatek do drugowojennej strategii turowej z 2019 roku. W Unity of Command II: Berlin otrzymujemy 25 scenariuszy przedstawiających działania Armii Czerwonej w latach 1944-1945 oraz 7 dodatkowych misji o ostatniej ofensywie Niemiec na Węgrzech i w Rumunii.
Songs of Conquest: Vanir
Strategiczne 31 grudnia 2024
Pierwszy dodatek do strategii turowej z elementami RPG inspirowanej cyklem Heroes of Might and Magic. Songs of Conquest: Vanir wprowadza tytułową frakcję wzorowaną na wikingach, a także przynosi nowe mapy oraz zestawy artefaktów.