DLSS z trybem Ultra Quality - Nvidia może pracować nad jeszcze lepszym skalowaniem
Nvidia prawdopodobnie pracuje nad trybem Ultra Quality w DLSS 2.0. Tak wynika z pewnych informacji zawartych w dokumentacji Unreal Engine 5. To oczywiście może być odpowiedź na analogiczne ustawienie w AMD FidelityFX.

- w dokumentacji Unreal Engine 5 można znaleźć informacje, które sugerują prace Nvidii nad trybem Ultra Quality w DLSS 2.0.
Użytkownik portalu Reddit zauważył w dokumentacji Unreal Engine 5 ciekawą pozycję. Oprócz czterech znanych graczom ustawień jakości upscalingu technologii DLSS, widnieje tam także piąta opcja – Ultra Quality. To prawdopodobnie tzw. placeholder dla zmian w kolejnych wersjach DLSS. Ten tryb jakości mógłby być oczywistą odpowiedzią Nvidii na podobne ustawienie Ultra dostępne w AMD FidelityFX Super Resolution.

Technologia DLSS Nvidii to w pewnym uproszczeniu proces skalowania rozdzielczości używający odpowiedniego przygotowania informacji przez AI. Korzysta on z rdzeni tensor obecnych w kartach z rodziny RTX. Gotowa klatka jest tworzona z mniejszych rozdzielczości renderowania. W przypadku trybu Performance dla 4K jest to 1080p, czyli można przyjąć mnożnik skalowania 2x (50% rozdzielczości). Dla Balanced odpowiednio można obliczyć 1,725x, a dla Quality 1,5x. Według informacji FSR (FidelityFX Super Resolution) używa mnożnika 1,3x dla trybu Ultra Quality, stąd niektórzy spekulują, że w kolejnych wersjach DLSS 2.0 także można oczekiwać podobnych wartości skalowania.
We właściwościach pliku wtyczki UE5 nvngx_dlss.dll można znaleźć numer wersji DLSS – 2.2.9. Nieoficjalne można już w niektórych grach uruchomić DLSS w tej wersji (jednak nie odnotowano obecności trybu Ultra Quality). W przypadku Cyberpunka 2077 zauważono niewielką poprawę jakości obrazu, natomiast jeden z użytkowników raportuje jej pogorszenie w Doom Eternal (większy tzw. ghosting).