futurebeat.pl News Tech Mobile Gaming Nauka Moto Rozrywka Promocje
Wiadomość sprzęt i soft 6 listopada 2019, 13:50

4K wciąż marginesem - październikowa ankieta Steama

Firma Valve opublikowała wyniki październikowej ankiety Steam. Według nich stale rośnie liczba użytkowników Windowsów 10, kart graficznych Nvidia oraz procesorów Intel. Co ciekawe, osoby korzystające z rozdzielczości 4K wciąż stanowią margines.

Październik dobiegł końca, zatem czas na wyniki najnowszej ankiety sprzętowej przeprowadzonej przez firmę Valve wśród użytkowników Steama. Jej wyniki nie są jakoś specjalnie szokujące. Cały czas w siłę rosną użytkownicy Windowsów 10. Na popularnej platformie cyfrowej dystrybucji stanowią oni 76,23% całości. To niemal o 2% więcej w porównaniu z wrześniem. Umocniła się również pozycja Intela i Nvidii. Z procesorów „Niebieskich” w październiku korzystało 80,54% ankietowanych (o 0,2% więcej niż we wcześniejszym miesiącu), a z kart „Zielonych” 75,6% (wzrost o 0,7%).

Minie sporo czasu, zanim większość graczy komputerowych przerzuci się z 1080p na 4K. - 4K wciąż marginesem - październikowa ankieta Steama - wiadomość - 2019-11-06
Minie sporo czasu, zanim większość graczy komputerowych przerzuci się z 1080p na 4K.

Z innych istotnych rzeczy, osoby korzystające z 4K wciąż nie mają na Steamie zbyt pokaźnej reprezentacji. Według październikowej ankiety stanowią oni jedynie niespełna 2% z całej prześwietlonej społeczności. Dla porównania, rozdzielczość 1920x1080 (czyli 1080p) była ustawiona na komputerach aż 64,58% ankietowanych. Wiele wskazuje jednak na to, że z biegiem czasu sytuacja będzie się stopniowo zmieniała. Coraz częściej deweloperzy i gracze mówią bowiem o 4K, czy to w kontekście konsol nowej generacji, czy też pojedynczych tytułów, jak chociażby Red Dead Redemption II na PC.

Źródło: Steam - 4K wciąż marginesem - październikowa ankieta Steama - wiadomość - 2019-11-06
Źródło: Steam

Nadal margines na Steamie stanowią również użytkownicy urządzeń VR. W październiku korzystał z nich nieco ponad 1% przebadanych użytkowników platformy firmy Valve. W tym segmencie wciąż czołową pozycję zajmuje Oculus Rift. Za pomocą gogli należącej do Facebooka firmy bawiło się na swoich komputerach 0,38% ankietowanych.

  1. Oficjalna strona platformy Steam

Miłosz Szubert

Miłosz Szubert

Filmoznawca z wykształcenia. W GRYOnline.pl pracuje od stycznia 2017 roku. Fan tenisa, koszykówki, komiksów, dobrych książek, historii oraz gier strategicznych Paradoxu. Od niedawna domorosły Mistrz Gry (podobno wychodzi mu to całkiem nieźle). Przez parę lat montował filmy na kanale Notatnik Kinomana na YouTube.

więcej