59. Gry Zręcznościowe
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 59. Najpopularniejsze gry z gatunku zręcznościowe.
Gry zręcznościowe. Gatunek wymagający szczególnej sprawności manualnej. Produkcje te inaczej zwane są grami arcade. Głównym zadaniem gracza jest dotarcie do wyznaczonego celu lub pokonanie przeciwników, wykazując się przy tym sprawnym kontrolowaniem prowadzonej postaci lub pojazdu. Zręcznościówki zazwyczaj pozbawione są fabuły lub występuje ona w postaci szczątkowej. Do tej kategorii należą m.in. popularne platformówki.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.

Wizorb
Zręcznościowe 28 września 2011
Wizorb to gra niezależnego studia Tribute Games, łącząca w sobie cechy zręcznościówki i gry RPG. Wcielamy się w Cyrusa, którego zadaniem jest uratowanie królestwa Gorudo przed siłami zła. Za Wizorb odpowiedzialny jest Jonathan Lavigne, twórca takich tytułów jak Ninja Seneki i Scott Pilgrim vs. the World: The Game.

Black Knight Sword
Zręcznościowe 11 grudnia 2012
Interaktywna baśń w konwencji klasycznej, dwuwymiarowej gry zręcznościowej. Prowadzimy tytułowego czarnego rycerza przez szereg najeżonych przeciwnościami poziomów, by uratować królestwo od krwawej dyktatury.

Gunpoint
Zręcznościowe 3 czerwca 2013
Ciekawa platformówka logiczna o przygodach pewnego szpiega, który podejmuje niebezpieczne misje. Zadaniem gracza jest omijanie zabezpieczeń w pilnie strzeżonych budynkach. Dokonujemy tego za pomocą zaawansowanych gadżetów, w tym urządzenia, które pozwala hakować pewne obiekty. Każdy z poziomów można przejść na kilka sposobów.

Fusion: Genesis
Zręcznościowe 9 listopada 2011
Strzelanka science-fiction z elementami MMO, w której siadamy za sterami statku kosmicznego. Wykonujemy samodzielnie liczne misje lub korzystając z trybu kooperacji tworzymy maksymalnie czteroosobowe szwadrony. W trakcie zabawy gromadzimy coraz lepsze uzbrojenie i toczymy starcia zarówno ze sterowaną przez komputer flotą, jak i z żywymi graczami.

VVVVVV
Zręcznościowe 11 stycznia 2010
VVVVVV to niezależna produkcja stworzona przez Irlandczyka Terry’ego Cavanagha specjalizującego się w grach flashowych. Wcielając się w postać dowódcy statku kosmicznego dążymy do uratowania załogi uwięzionej w tajemniczym wymiarze. Tytuł jest wariacją klasycznych platformówek 2D.

Jill of the Jungle
Zręcznościowe 12 maja 1992
Jill of the Jungle to zręcznościówka, w której musimy doprowadzić tytułową Jill do muchomorowego gaju. Nasza droga wiedzie przez pełną niebezpieczeństw krainę, zamieszkaną przez takie stwory jak gigantyczne mrówki, węże, czy kraby. Bohaterka nie jest bezbronna i w walce z przeciwnikami może korzystać z różnych rodzajów broni oraz umiejętności transformacji w zwierzęta.

Alien Zombie Megadeath
Zręcznościowe 21 czerwca 2011
Dwuwymiarowa strzelanka osadzona w klimatach science-fiction. Wcielamy się w znudzonego kosmonautę, który nagle zostaje zaatakowany przez hordę kosmitów-zombie. Staramy się przetrwać za wszelką cenę poruszając się po połączonych ze sobą platformach.

40 Winks
Zręcznościowe 14 listopada 1999
40 Winks to trójwymiarowa gra platformowa, opowiadająca o przygodach rodzeństwa, które wyrusza do krainy snów by uratować tytułowe Winki. Produkcja ukazała się oryginalnie na konsoli PlayStation, a za jej stworzenie odpowiada Eurocom Entertainment Software.

Mega Man Legacy Collection 2
Zręcznościowe 8 sierpnia 2017
Wydany przez firmę Capcom zestaw klasycznych platformówek 2D z popularnej serii Mega Man. Produkcja stanowi następcę wydanej w 2015 kompilacji Mega Man Legacy Collection i oferuje cztery tytuły, których zabrakło we wspomnianym pakiecie. Tym razem są to: wydany w roku 1995 na konsoli SNES Mega Man 7, udostępniony rok później na konsolach PlayStation i SEGA Saturn Mega Man 8, a także dwie nowsze części serii: Mega Man 9 (2008) oraz Mega Man 10 (2010).

Namco Museum
Zręcznościowe 28 lipca 2017
Pakiet dziesięciu klasycznych gier zręcznościowych z lat osiemdziesiątych XX wieku, jakie można znaleźć w portfolio wydawniczym tytułowej firmy. Kompilacja obejmuje zarówno produkcje, które z czasem stały się ikonami popkultury (Pac-Man, Galaga, Galaga ‘88), jak i mniej znane, choć wciąż kultowe pozycje (Dig Dug, The Tower of Druaga, Rolling Thunder, Rolling Thunder 2, Sky Kid, Spllaterhouse, Tank Force).

Shift Happens
Zręcznościowe 22 lutego 2017
Hybryda platformówki i gry logicznej, opracowana przez niezależne studio Klonk Games. Gracze przejmują kontrolę nad Bismo i Plomem – humanoidalnymi stworzeniami, których organizmy składają się z galaretowatego żelu. W wyniku pewnego wypadku protagoniści zostali ze sobą połączeni, co pozwala im na przerzucanie między sobą masy.

1-2-Switch
Zręcznościowe 3 marca 2017
Oryginalna gra zręcznościowa, opracowana przez firmę Nintendo specjalnie z myślą o nowej konsoli – Switch. Schemat rozgrywki oparto na dwuosobowej rywalizacji – gracze biorą udział w zróżnicowanych konkurencjach, wcielając się między innymi w rewolwerowców i piratów. Tym, co wyróżnia omawiany tytuł na tle podobnych pozycji, jest fakt, że podczas zabawy nie spoglądamy w ekran, lecz patrzymy przeciwnikom prosto w oczy.

Blackhole: Complete Edition
Zręcznościowe 27 lutego 2015
Dwuwymiarowa platformówka science fiction będąca pierwszym poważniejszym projektem niezależnego czeskiego studia FiolaSoft. Gracz wciela się w jednego z członków załogi statku kosmicznego Endera, który rozbił się na obiekcie zwanym Entity, zlokalizowanym we wnętrzu czarnej dziury. Zadaniem bohatera jest naprawienie szkód wyrządzonych przez kolizję, ocalenie kolegów oraz zniszczenie od środka czarnej dziury, która zagraża Ziemi.

LocoRoco 2 Remastered
Zręcznościowe 9 grudnia 2017
Odświeżona wersja LocoRoco 2, kolorowej gry zręcznościowej wydanej pierwotnie na konsolę przenośną PlayStation Portable. Podobnie jak to było w przypadku reedycji pierwszej części, LocoRoco 2 Remastered to przede wszystkim odnowiona grafika oraz system sterowania przystosowany do żyroskopowego kontrolera DualSchock 4. W LocoRoco 2 Remastered wcielamy się w wesołą, żółtą kulkę, która przemierza kolorowe lokacje i karmi się owocami, zwiększając swoje rozmiary.

True Skate
Zręcznościowe 18 października 2012
Zręcznościowa produkcja przypominająca fingerboard – popularną formę zabawy, w której wykorzystuje się palce do jazdy na miniaturowych deskorolkach po równie małych skateparkach. W produkcji studia True Axis, znanego z popularnego Jet Car Stunts 2, wykonujemy na ekranie urządzenia rozmaite gesty, np. przesuwamy palec w dół, podnosząc przód deski do góry, czy kreślimy łuki symbolizujące np. kickflipa.

Save me Mr Tako
Zręcznościowe 30 października 2018
Dwuwymiarowa platformówka będąca swoistym hołdem dla klasyków gatunku, wydawanych na pierwszego Game Boya i Game Boya Color. Głównym bohaterem gry jest tytułowy Pan Tako, który bierze na swoje barki zadanie polegające na zakończeniu wojny pomiędzy ludźmi i inteligentnymi ośmiornicami.

Dragon Hills 2
Zręcznościowe 11 października 2017
Kontynuacja dwuwymiarowej zręcznościówki, w której przejmujemy kontrolę nad potężnym smokiem. Potwór zjeżdża po zboczach gór i drąży podziemne tunele, z których wyskakuje z impetem, niszcząc przy tym wszystko, co stanie mu na drodze – od przeciwników, aż po elementy zabudowy.

Battle Princess Madelyn
Zręcznościowe 6 grudnia 2018
Gra platformowa 2D wyprodukowana przez niezależne studio Causal Bit Games (twórcę wydanego w 2014 roku Insanity's Blade). Podczas zabawy kierujemy księżniczką Madelyn, zmuszoną walczyć ze złem, by uratować królestwo i swoją rodzinę. Rozgrywka w Battle Princess Madelyn nawiązuje do klasycznych tytułów pokroju Ghosts 'n Goblins i Ghouls ‘n Ghosts.

88 Heroes
Zręcznościowe 24 marca 2017
Pixel-artowa platformówka 2D, w której celem jest jak najszybsze przechodzenie kolejnych poziomów. Dzieło brytyjskiego duetu Bitmap Bureau i Rising Star Games stawia przed nami ambitne zadanie przejścia 88 plansz w ciągu 88 minut. Dodatkowo, na każdy poziom otrzymujemy jedynie 88 sekund. Jeśli nam się to nie uda, zły doktor H8 odpali w kierunku Ziemi 88 głowic nuklearnych i nasza planeta przestanie istnieć.

SuperHyperCube
Zręcznościowe 13 października 2016
Minimalistyczna gra zręcznościowo-logiczna stworzona przez niezależne studio Kokoromi, w którego składzie znalazł się Phil Fish, autor udanej platformówki Fez. Wśród inspiracji twórcy SuperHyperCube wymieniają filmy science fiction z lat 80-tych, takie jak Tron czy Blade Runner. Rozgrywka opiera się na wykorzystaniu technologii rzeczywistości wirtualnej.

Clustertruck
Zręcznościowe 27 września 2016
Opracowana przez szwedzkie studio Landfall Games pierwszoosobowa gra zręcznościowa z elementami platformówki. W Clustertruck zadaniem gracza jest skakanie po dachach pędzących w konwoju ciężarówek. Każdy etap ma swój początek oraz koniec, a celem zabawy jest pokonanie dzielącego je dystansu bez dotykania ziemi.

Pikmin 3DS
Zręcznościowe prace wstrzymane
Platformowa gra zręcznościowa z elementami logicznymi. Pikmin 3DS to pierwsza gra z serii, która trafiła na konsole Nintendo 3DS. Rozgrywka w tej odsłonie różni się mocno od poprzedniczek. Gracze wcielają się w niewielkiego kosmitę Olimara, który eksploruje nieznaną mu planetę. W tym trudnym zadaniu bohaterowi pomagają kolorowe Pikminy. Może on przywoływać je dzięki gwizdkowi, a następnie wydawać im proste rozkazy.

Pankapu
Zręcznościowe 21 września 2016
Przygotowana przez debiutujące francuskie studio Too Kind dwuwymiarowa gra platformowa, sfinansowana w serwisie Kickstarter. Fabuła Pankapu toczy się dwutorowo. Z jednej strony mamy do czynienia z fantastyczną opowieścią o dzielnym Pankapu, czytaną przez ojca swemu dziecku o imieniu Jaha’rell. Związana jest z nią właściwa rozgrywka, w której wcielamy się we wspomnianego wojownika, stworzonego przez boga snów celem pozbycia się koszmarów nawiedzających świat.

Boom Ball 2 for Kinect
Zręcznościowe 21 grudnia 2016
Kontynuacja gry zręcznościowej studia Virtual Air Guitar Company, przeznaczonej na konsole Xbox One z kontrolerem ruchowym Kinect 2.0. Pod względem mechaniki, Boom Ball 2 nie różni się znacząco od swojej poprzedniczki, łącząc cechy klasycznego Arkanoida z elementami ping ponga i tenisa. Cała zabawa polega zaś na odbijaniu piłki w taki sposób, aby zniszczyć znajdujące się w głębi planszy elementy, wybuchające po zetknięciu się z kulą.