48. Gry Strategiczne
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 48. Najpopularniejsze gry z gatunku strategiczne.
Gry strategiczne. Gatunek gier, w których zwycięstwo uzależnione jest od strategii i taktyki, jaką obierze gracz. Głównym zadaniem w tych grach jest odpowiednie dowodzenie podległymi zasobami (oddziałami wojskowymi, pracownikami cywilnymi etc.), aby pokonać przeciwnika lub osiągnięć inny wyznaczony cel. Rozgrywka może być prowadzona w turach lub w czasie rzeczywistym (RTS – Real-time strategy). Gatunek ten reprezentują także różnego rodzaju gry ekonomiczne i tzw. tycoony.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.
LEGO Rock Raiders
Strategiczne 13 listopada 1999
LEGO Rock Raiders to pierwsza strategia czasu rzeczywistego korzystające z licencji słynnych klocków. Całość została opracowana z myślą o najmłodszych graczach. Musimy pomóc komicznym rozbitkom w budowaniu bazy, w konstruowaniu sprzętu zmechanizowanego do poruszania się w obcym terenie i poszukiwaniu cennych złóż.
Conflict Zone
Strategiczne 30 maja 2001
Gra strategiczna czasu rzeczywistego, w której stając się dowódcą wojsk jednego z dwóch wielkich światowych obozów militarnych ICP, GHOST możemy doprowadzić go do zwycięstwa i zażegnać poszerzający się międzynarodowy kryzys.
Space Rangers
Strategiczne 27 grudnia 2002
Połączenie klasycznego kosmicznego symulatora (space-sima) z grą strategiczną. Całość przypomina takie tytuły jak „Frontier”, „Homeworld” czy „X2”. Podstawowym elementem wyróżniającym „Space Rangers” spośród gier o zbliżonej tematyce jest ciągłość zdarzeń.
Warrior Kings: Battles
Strategiczne 21 marca 2003
Oficjalny dodatek do strategii czasu rzeczywistego Warrior Kings. Akcja toczy się 100 lat po wydarzeniach opisanych w podstawowej wersji gry. Po śmierci Artosa kraina Orbis straciła spójność polityczną i podzieliła się na szereg skłóconych ze sobą prowincji. Gracz ponownie musi wziąć sprawy w swoje ręce i zjednoczyć Orbis.
Ground Control
Strategiczne 1 czerwca 2000
Stań do toczącej się na lądzie i w powietrzu walki o ziemie Nowego Świata. Ciekawym rozwiązaniem jest całkowity brak klasycznego dla RTS-ów zarządzania surowcami, co powoduje koncentrację gracza na rozwiązaniach taktycznych.
Tropico 4
Strategiczne 23 sierpnia 2011
Czwarta część zapoczątkowanej w 2001 roku serii humorystycznych strategii ekonomicznych, w których wcielamy się w bezwzględnego dyktatora niewielkiej bananowej republiki. Za jej powstanie odpowiada ponownie ekipa Haemimont Games, która przejęła pieczę nad cyklem wraz z przejęciem dotychczasowego wydawcy przez koncern THQ. Głównym celem rozgrywki jest dbanie o budżet kraju, dzięki wydobyciu surowców i wytwarzaniu rozmaitych dóbr.
Age of Sail II
Strategiczne 31 stycznia 2001
Wielkie XVIII wieczne bitwy morskie powracają w glorii chwały, dzięki realistycznemu odtworzeniu zmagań okrętów wojennych, będących wiernymi rekonstrukcjami tych z okresu 1775-1820.
Robin Hood: Defender of the Crown
Strategiczne 30 września 2003
Robin Hood: Defender of the Crown jest strategią z elementami gry akcji oraz cRPG, wyprodukowaną przez studio Cinemaware. Gracz wciela się w tytułowego banitę, a jego zadaniem jest uratowanie króla Ryszarda Lwie Serce oraz położenie kresu tyranii księcia Jana. Kluczem do zwycięstwa jest podbicie i zjednoczenie pod prawowitymi rządami 38 terytoriów.
Warfare
Strategiczne 19 września 2008
Warfare to rozbudowana strategia czasu rzeczywistego (RTS), której fabuła osadzona jest w realiach ciągłych walk na Bliskim Wschodzie. Za przygotowanie gry odpowiada studio developerskie Mist Land.
Primitive Wars
Strategiczne 30 listopada 2001
Primitive Wars: Jurassic Era jest strategią czasu rzeczywistego (RTS), wyprodukowaną przez południowokoreańskie studio deweloperskie Wizard Soft. Akcja gry osadzona została na fantastycznej wyspie zamieszkałej przez nacje elfów, demonów, ludzi i gadów, które toczą między sobą zażarte wojny o każdy skrawek ziemi.
SpellForce: Shadow of the Phoenix
Strategiczne 12 listopada 2004
Drugi oficjalny dodatek do ciepło przyjętej gry Spellforce: The Order of Dawn. Po wydarzeniach opowiedzianych w pierwszym rozszerzeniu, The Breath of Winter, w Shadow of the Phoenix zagrożeniem dla uniwersum zostaje tajemniczy nekromanta. Delikwentowi udało się zniewolić jednego z bogów, którego moc wykorzystał do wskrzeszenia trzynastu magów — tych samych, którym nieomal udało się sprowadzić na świat kataklizm o apokaliptycznej skali.
Scorched Earth
Strategiczne 20 marca 1991
Scorched Earth to prosta gra strategiczna, w której gracz obejmie dowództwo nad jednostką artylerii i spróbuje wyeliminować wszystkich znajdujących się na planszy konkurentów z pomocą kilkudziesięciu rodzajów pocisków.
Magic & Mayhem: The Art of Magic
Strategiczne 27 października 2001
Czy zdołasz przeżyć choć sekundę w pełnym magii fantastycznym świecie? Jeżeli chcesz odpowiedzieć sobie na to pytanie lub po prostu lubisz gry, w których wcielasz się w bohaterów przeżywających niesamowite przygody to zagraj w tą grę.
Alliance: Globalny Konflikt
Strategiczne 24 lutego 2006
Alliance: Future Combat to strategia czasu rzeczywistego stworzona przez firmę developersko-wydawniczą, G2 Games. Podczas prac nad nią, developerom i projektantom przyświecał jeden cel - przenieść nowoczesne zmagania militarne na kolejny poziom i dostarczyć fanom gatunku produkt najwyższej jakości.
City Life
Strategiczne 14 kwietnia 2006
City Life to propozycja skierowana dla miłośników gier "simopodobnych", w których od podstaw zajmujemy się stworzeniem miejskiej aglomeracji. Dzięki City Life poznajemy rozterki i męki tworzenia, jakie przeżywają miejscy architekci, którzy muszą wybudować wygodne, nowoczesne i funkcjonalne budynki, spełniające wymagania przeróżnych grup społecznych.
Korona Północy
Strategiczne 22 lipca 2003
Poboczna odsłona cyklu pełnych rozmachu gier strategicznych firmy Paradox, bazująca na silniku Europa Universalis II. W odróżnieniu od niezwykle rozbudowanej poprzedniczki, odtwarzającej losy 180 realnie istniejących państw na przestrzeni 400 lat historii, Korona Północy (ang. Europa Universalis: Crown of the North) koncentruje się na znacznie węższym przedziale czasowym (lata 1275-1340) oraz dziejach trzech ludów skandynawskich: Szwecji, Danii i Norwegii.
Kingdom Under Fire: Heroes
Strategiczne 20 września 2005
Kingdom Under Fire: Heroes powstało z połączenia strategii czasu rzeczywistego z elementami gier RPG. Akcja produkcji rozgrywa się przed wydarzeniami z drugiej części cyku i skupia się na rozwinięciu historii pobocznych bohaterów.
Rush for Berlin
Strategiczne 26 maja 2006
Rush for Berlin to rozbudowana strategia czasu rzeczywistego (RTS) z elementami taktyki, za której przygotowanie odpowiadają programiści uznanego studia developerskiego Stormregion (twórcy S.W.I.N.E. oraz popularnej serii Codename: Panzers).
The Partners
Strategiczne 11 maja 2002
The Partners to symulacja niewielkiej, lecz prestiżowej kancelarii adwokackiej, zatrudniającej 21 prawników, w której musimy zadbać o dziewięć podstawowych potrzeb każdego pracownika.
Lionheart: Wyprawy Krzyżowe
Strategiczne 15 października 2010
The King's Crusade to gra strategiczna, której akcja osadzona została w XII wieku. Gracze mogą wcielić się w dowodzącego III wyprawą krzyżową Ryszarda Lwie Serce lub stojącego na czele Saracenów Saladyna i wziąć udział w zmaganiach o Ziemie Święte. Rozgrywka łączy elementy taktyczne oraz strategiczne. Wyprodukowana przez ekipę studia Neocore Games gra znana jest także pod tytułami Lionheart: Kings' Crusade i Lionheart: Wyprawy Krzyżowe.
Airlines 2
Strategiczne 2 października 2002
Kolejny przedstawiciel coraz popularniejszych strategii ekonomicznych traktujących o liniach lotniczych. Gracz naturalnie staje się właścicielem niewielkiej firmy trudniącej się transportem lotniczym i własnymi siłami ma stworzyć wielkie, międzynarodowe linie lotnicze.
Civilization III: Złota Edycja
Strategiczne 14 września 2004
Sid Meier’s Civilization III: Złota edycja to zbiorcze wydanie turowej strategii Sid Meier’s Civilization III i obu dodatków do niej: Play the World i Conquests. Sid Meier's Civilization III to trzecia odsłona kultowej gry strategicznej, w której mamy sposobność stworzyć największą cywilizację na Ziemi. Dowódcy wojsk zdobywają doświadczenie w boju, dzięki czemu ich umiejętności walki wzrastają.
Arsenal of Democracy: A Hearts of Iron Game
Strategiczne 23 lutego 2010
Arsenal of Democracy: A Hearts of Iron Game jest rozbudowaną strategią wojenną, stworzoną przez deweloperów ze studia BL-Logic. Gracz obejmuje kontrolę nad jednym z państw uczestniczących w II wojnie światowej, a jego zadanie polega na prowadzeniu działań militarnych i dyplomatycznych, przy jednoczesnym rozwoju gospodarki oraz technologii.
Divinity: Dragon Commander
Strategiczne 6 sierpnia 2013
Osadzona w realiach fantasy strategia z elementami gry akcji oraz cRPG, stanowiąca spin-offową odsłonę cyklu Divinity. Fabuła Divinity: Dragon Commander przedstawia losy młodego spadkobiercy tronu, który jako smoczy rycerz walczy o przetrwanie królestwa Rivellon po śmierci swego ojca. Zabawa skupia się na trzech elementach: zarządzaniu krajem, wydawaniu rozkazów strategicznych (np. przesuwanie podległych oddziałów na mapie) oraz dowodzeniu w trakcie bitew.