43. Gry Strategiczne
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 43. Najpopularniejsze gry z gatunku strategiczne.
Gry strategiczne. Gatunek gier, w których zwycięstwo uzależnione jest od strategii i taktyki, jaką obierze gracz. Głównym zadaniem w tych grach jest odpowiednie dowodzenie podległymi zasobami (oddziałami wojskowymi, pracownikami cywilnymi etc.), aby pokonać przeciwnika lub osiągnięć inny wyznaczony cel. Rozgrywka może być prowadzona w turach lub w czasie rzeczywistym (RTS – Real-time strategy). Gatunek ten reprezentują także różnego rodzaju gry ekonomiczne i tzw. tycoony.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.

American Conquest: Odwet
Strategiczne 22 czerwca 2003
Samodzielny dodatek do strategii czasu rzeczywistego American Conquest. W rozszerzeniu działamy na przestrzeni lata 1517-1804 i wykonujemy 25 obszernych misji, podzielonych na osiem kampanii. Autorzy dodali do gry kilka nowych nacji oraz 50 niedostępnych wcześniej jednostek. Specjalnym dodatkiem jest nowy tryb rozgrywki – pojedyncze bitwy.

Hired Guns: The Jagged Edge
Strategiczne 19 października 2007
Hired Guns: The Jagged Edge to przedstawiciel gatunku gier strategicznych. Developing tego tytułu powierzono rosyjskiej grupie developerskiej MiST Land opracowującej równolegle grę ALFA: Antiterror, a także mającej na swym koncie takie produkcje jak Paradise Cracked czy COPS 2170: The Power of Law.

Close Combat III: The Russian Front
Strategiczne 12 stycznia 1999
Kolejna część bardzo dobrej gry strategicznej osadzonej w realiach II Wojny Światowej. Tym razem gracz ma okazję opowiedzieć się po jednej ze stron biorących udział w działaniach na froncie wschodnim.

Plants vs Zombies
Strategiczne 5 maja 2009
Gra z popularnego gatunku tower defense o dość nietypowej tematyce - sadząc rośliny, bronimy domostwa przez atakiem hord zombie. Grę przygotowała firma PopCap Games, znana z udanych produkcji logiczno-zręcznościowych, np. Peggle Deluxe czy Bejeweled. W Plants vs Zombies poziomy składają się z kilku ścieżek, którymi nadchodzą zombie, a zadaniem gracza jest zabezpieczenie każdej z nich. Naszą linią obrony są rozmaite kwiaty i rośliny, które sadzimy przed atakowanym domem.

Hegemonia: Żelazne Legiony
Strategiczne 13 listopada 2002
Stworzona przez węgierski zespół Digital Reality kosmiczna strategia czasu rzeczywistego 3D czerpiąca pomysły z serii Imperium Galactica oraz z gry Homeworld. Historia przenosi nas w odległą przyszłość, do roku 2104 i opowiada o konflikcie ziemskiego rząd z położonymi na innych planetach koloniami.

Sins of a Solar Empire: Grzechy Imperium Słońca
Strategiczne 4 lutego 2008
Kosmiczna strategia czasu rzeczywistego autorstwa studia Ironclad Games, założonego przez byłych pracowników Rockstar Vancouver. Fabuła gry opowiada o wojnie, jaka toczy się pomiędzy Koalicją Kupiecką a dwoma agresywnymi nacjami, znanymi jako Wygnani oraz Imperium Vasari. Gracze mogą opowiedzieć się po dowolnej ze stron, charakteryzujących się odmiennymi technologiami, rodzajami broni oraz strategiami działania.

Zoo Empire
Strategiczne 4 sierpnia 2004
Strategia ekonomiczna umożliwiająca tworzenie zupełnie od podstaw własnego ogrodu zoologicznego. Naszym zadaniem jest opieka nad zwierzętami, dbanie o ich zdrowie, kondycję i wyżywienie, zatrudnianie pracowników i opiekunów zwierząt oraz sprowadzanie nowych gatunków dla uatrakcyjnienia naszego Zoo.

Battle Mages
Strategiczne 26 marca 2004
Strategia czasu rzeczywistego z elementami cRPG, osadzona w realiach świata fantasy. Gracz staje się świeżo upieczonym absolwentem Imperialnej Szkoły Magów, który odnajdzie zapomniany krasnoludzki artefakt i przy jego pomocy pokonana armię chaosu.

LEGO Rock Raiders
Strategiczne 13 listopada 1999
LEGO Rock Raiders to pierwsza strategia czasu rzeczywistego korzystające z licencji słynnych klocków. Całość została opracowana z myślą o najmłodszych graczach. Musimy pomóc komicznym rozbitkom w budowaniu bazy, w konstruowaniu sprzętu zmechanizowanego do poruszania się w obcym terenie i poszukiwaniu cennych złóż.

Chariots of War
Strategiczne 11 czerwca 2003
Kontynuacja całkiem udanej, aczkolwiek nie przełomowej gry strategicznej Legion, osadzonej w czasach panowania Imperium Rzymskiego. Tym razem przenosimy się 4000 lat wstecz, w okres, gdy ówczesne imperia toczyły zacięte boje o tereny bogate w surowce naturalne, połacie urodzajnej ziemi, wodę, itp.

Total Annihilation: Kingdoms
Strategiczne 22 czerwca 1999
Total Annihilation: Kingdoms to strategia czasu rzeczywistego, stworzona przez deweloperów ze studia Cavedog Entertainment. Akcja gry osadzona została w fantastycznej krainie Darien, w której toczy się wojna pomiędzy czterema frakcjami. Gracz kieruje poczynaniami jednej ze stron konfliktu, starając się pokonać przeciwników. Twórcy przewidzieli 48 zróżnicowanych misji w trybie zabawy solowej oraz możliwość zmagań z żywymi przeciwnikami w sieciowych rozgrywkach multiplayer.

Ground Control
Strategiczne 1 czerwca 2000
Stań do toczącej się na lądzie i w powietrzu walki o ziemie Nowego Świata. Ciekawym rozwiązaniem jest całkowity brak klasycznego dla RTS-ów zarządzania surowcami, co powoduje koncentrację gracza na rozwiązaniach taktycznych.

Railroad Tycoon II
Strategiczne 15 października 1998
Railroad Tycon II jest kontynuacją znakomitej strategii ekonomicznej z 1991 roku. Gracz wciela się w przedsiębiorcę, który pragnie zbudować kolejowe imperium. Do jego podstawowych zadań należy m.in. wytyczanie szlaków kolejowych, pozyskiwanie środków na inwestycje i walka z konkurencją. Deweloperzy ze studia PopTop Software zadbali o odpowiednio dużą liczbę scenariuszy do rozgrywki solowej oraz w pełni funkcjonalny tryb zabawy multiplayer.

Battle Mages: Sign of Darkness
Strategiczne 4 grudnia 2004
Dodatek do Battle Mages, oferujący cztery nowe kampanie, w których będziemy świadkiem dramatycznych wydarzeń, mających korzenie na długo przed tym, jak Shadow of Warlock pojawił się w Daenmorze. Gracz odkryje tajemnice obrońców Kryształu, spróbuje powstrzymać niebezpieczne plany elfów, poprowadzi mściwych Orków do bitwy, stanie naprzeciwko armiom Chaosu, a także obejmie dowództwo nad hordą nieumarłych, które zasieją śmierć i zniszczenie.

Syndicate (1993)
Strategiczne 12 czerwca 1993
Legendarna, bardzo dynamiczna mieszanka akcji i strategii osadzona w futurystycznych, cyberpunkowych realiach. Gracz staje na czele jednostki wykonawczej małego europejskiego syndykatu, który dąży do rozszerzenia swej władzy na całą Ziemię.

Siła Ognia
Strategiczne 4 marca 2005
Siła Ognia jest strategią czasu rzeczywistego (RTS), stworzoną przez studio Gameyus. Akcja gry osadzona została we współczesności, a gracz wciela się w Williama Steela - młodego oficera amerykańskiej armii, który staje na czele batalionu doskonale wyszkolonych żołnierzy. Tryb kampanii umożliwia wzięcie udział w misjach rozgrywanych w trakcie wojen w Iraku i Afganistanie.

Fire Department 3
Strategiczne 30 marca 2006
Trzecia odsłona cyklu gier strategicznych pozwalających na zmierzenie się ze skutkami różnorodnych katastrof. Stajemy na czele brygady pożarniczej, w skład której, oprócz "zwykłych" strażaków, wchodzą m.in. saperzy, medycy, biochemicy czy oficerowie techniczni. W naszych akcjach wspiera nas około 15 pojazdów i jednostek specjalnych, min. ambulansów, śmigłowców, łodzi patrolowych czy buldożerów.

Blitzkrieg: Horyzont w Ogniu
Strategiczne 6 kwietnia 2004
Blitzkrieg: Horyzont w Ogniu jest samodzielnym dodatkiem do wyprodukowanej przez studio deweloperskie Nival Interactive strategii czasu rzeczywistego (RTS) Blitzkrieg. Rozszerzenie zawiera nową kampanię, w której gracze mają okazję wcielić się w dowódcę wojsk niemieckich podległych feldmarszałkowi Erwinowi Rommlowi i wziąć udział w zmaganiach z okresu II wojny światowej toczonych m.in. na Sycylii, w Normandii i w Ardenach.

Kozacy II: Złota Edycja
Strategiczne 13 kwietnia 2007
Kozacy II: Złota Edycja to pakiet dwóch strategii czasu rzeczywistego od ukraińskiego studia GSC Game World. W skład zestawu wchodzi zarówno podstawowa wersja RTS-a, Wojny Napoleońskie, jak i Bitwa o Europę, wydane rok później rozszerzenie.

Real War: Rogue States
Strategiczne 3 października 2002
Sequel strategii czasu rzeczywistego Real War wydanej przez firmę Simon & Schuster pod koniec 2001 roku. Podobnie jak część pierwsza daje graczom możliwość dowodzenia wojskami w walce z organizacją terrorystyczną zwaną „Independent Liberation Army”.

KKND
Strategiczne 11 czerwca 1997
Krush Kill 'N Destroy jest strategią czasu rzeczywistego (RTS) osadzoną w realiach panujących w 60 lat po III Wojnie Światowej - 2079 r. W wyniku konfliktu nuklearnego ludzkość podzielona została na dwa odmienne obozy: ocalałych i mutantów.

Twierdza Warchest
Strategiczne 11 lipca 2003
Stronghold Warchest (pol. Twierdza Warchest) to pakiet dwóch gier z serii Stronghold, tj. znakomitej strategii rozgrywającej się w średniowiecznej Brytanii pt. Stronghold (pol. Twierdza) oraz jej sequela, osadzonego w realiach Wypraw Krzyżowych - Stronghold: Crusader (pol. Twierdza: Krzyżowiec), poszerzony o ponad 50 premierowych map oraz ośmiu nowych komputerowych oponentów do pokonania.

Rome: Total War - Barbarian Invasion
Strategiczne 27 września 2005
Oficjalny dodatek do trzeciej odsłony popularnej serii strategicznej Total War studia Creative Assembly. Rome: Total War – Barbarian Invasion koncentruje się na bardzo niekorzystnym dla Imperium Rzymskiego okresie pomiędzy 363 a 476 rokiem naszej ery. Wtedy to na terenie Europy pojawiło się zagrożenie ze strony plemion barbarzyńskich, zaś na wschodzie wyrosła wrogo nastawiona potęga w postaci Imperium Perskiego.

Door Kickers
Strategiczne 20 października 2014
Dwuwymiarowa strategia taktyczna, będąca debiutanckim dziełem rumuńskiego studia KillHouse Games. W grze wcielamy się w dowódcę policyjnych oddziałów SWAT i podejmujemy się realizacji szeregu zróżnicowanych zadań, takich jak rozbijanie grup przestępczych, ratowanie zakładników, ochrona VIP-ów czy eskortowanie więźniów. Poszczególne misje generowane są losowo, bądź przygotowywane w specjalnym edytorze.