37. Gry Strategiczne
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 37. Najpopularniejsze gry z gatunku strategiczne.
Gry strategiczne. Gatunek gier, w których zwycięstwo uzależnione jest od strategii i taktyki, jaką obierze gracz. Głównym zadaniem w tych grach jest odpowiednie dowodzenie podległymi zasobami (oddziałami wojskowymi, pracownikami cywilnymi etc.), aby pokonać przeciwnika lub osiągnięć inny wyznaczony cel. Rozgrywka może być prowadzona w turach lub w czasie rzeczywistym (RTS – Real-time strategy). Gatunek ten reprezentują także różnego rodzaju gry ekonomiczne i tzw. tycoony.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.
SteamWorld Build
Strategiczne 1 grudnia 2023
SteamWorld Build jest szóstą odsłoną cyklu niezależnych gier od studia Thunderful. Tym razem deweloper przygotował strategię ekonomiczną łączącą budowanie miasta z zarządzaniem lochami, z których wykopujemy starożytne artefakty.
Aquatico
Strategiczne 12 stycznia 2023
Gra strategiczna typu city builder z elementami survivalowymi. W Aquatico wznosimy od podstaw podwodne miasto, co wymaga tworzenia łańcuchów produkcyjnych, opracowywania nowych technologii i organizowania ekspedycji. Poza tym musimy dbać o potrzeby mieszkańców.
Sid Meier's Civilization VI: Gathering Storm
Strategiczne 14 lutego 2019
Drugi duży dodatek do gry Sid Meier’s Civilization VI. Gathering Storm wzbogaca tę produkcję o szereg aspektów związanych z klimatem oraz geologią. Poza tym ważną rolę odgrywają tutaj surowce i topografia terenu czy możliwość zabierania głosu na Kongresie Światowym. Oprócz nowych scenariuszy DLC wnosi szereg pomniejszych poprawek i nowości.
CargoTycoon
Strategiczne 1 stycznia 2010
Przeglądarkowa strategia ekonomiczna, w której gracze wcielają się we właścicieli firm transportowych. Do ich zadań należy dbanie o rozwój przedsiębiorstw i tym samym powiększanie majątku, co można osiągnąć poprzez realizację zleceń pozyskiwanych w toku rozgrywki.
Sid Meier's Civilization VI: Rise and Fall
Strategiczne 8 lutego 2018
Pierwszy duży dodatek do szóstej części legendarnej serii gier strategicznych Sid Meier's Civilization, które pozwalają graczom pokierować własnym imperium na przestrzeni tysięcy lat. W Civilization 6: Rise and Fall pojawiają się m.in. wielkie ery i interwencje kryzysowe.
The Golden Horde
Strategiczne 1 lutego 2008
The Golden Horde jest grą strategiczną czasu rzeczywistego, stworzoną przez autorów Ancient Wars: Sparta przy użyciu tego samego silnika (AWE Engine). Niniejszy produkt osadzono w realiach historycznych i zgodnie z nazwą związano z czasami istnienia Złotej Ordy. Mowa konkretnie o początkowym okresie egzystencji tego wielkiego euroazjatyckiego państwa, czyli połowie XIII wieku.
Symulacja Farmy
Strategiczne 18 września 2008
Zajmujemy się zarządzaniem własną farmą, uprawiając pola, pielęgnując grządki czy dbając o zwierzęta hodowlane. W miarę rozwoju zabawy stawiamy nowe budynki gospodarcze i zatrudniamy dodatkową siłę roboczą.
Forge of Empires
Strategiczne 2 maja 2013
Forge of Empires to przeglądarkowa gra strategiczna, w której głównym celem jest przekształcenie małego miasteczka w rozbudowaną metropolię. Akcja toczy się na przestrzeni kilku epok historycznych. Wznosimy budynki, opracowujemy nowe technologie, zbieramy surowce, zarabiamy pieniądze oraz formujemy i utrzymujemy silną armię zdolną do odparcia ewentualnego ataku i przeprowadzenia ekspansji na okoliczne tereny.
Lords of the Realm II
Strategiczne 31 października 1996
Lords of the Realm II jest sequelem wydanej w 1994 roku gry strategicznej studia Impressions Games. Akcja ponownie osadzona została w epoce średniowiecza, a gracz wciela się w rolę feudalnego możnowładcy, który po śmierci króla staje do rywalizacji o koronę. Rozgrywka stanowi połączenie elementów strategii turowej oraz czasu rzeczywistego (RTS).
Worms Clan Wars
Strategiczne 15 sierpnia 2013
Kolejna z odsłon legendarnej serii Worms, koncentrująca się w szczególności na sieciowych pojedynkach dwóch drużyn graczy. Twórcy z firmy Team 17 zdecydowali się połączyć klasyczne mechanizmy rozgrywki z elementami współczesnych gier wieloosobowych oraz tytułów spod znaku MOBA. W grze powraca znany z Worms Revolution system klas robali, który na potrzeby produkcji sieciowych został solidnie rozbudowany.
Satellite Reign
Strategiczne 28 sierpnia 2015
Inspirowana legendarnym Syndicate Wars cyberpunkowa strategia czasu rzeczywistego, opracowana przez studio 5 Lives, założone przez jednego z twórców wspomnianego tytułu. Akcja gry toczy się w odległej przyszłości, w którym światem rządzą potężne korporacje, a za pilnowanie porządku odpowiadają brutalne siły policji. W slumsach miasta pojawia się jednak tajemnicza organizacja, której celem jest wywrócenie do góry nogami panującego porządku.
World in Conflict: Soviet Assault
Strategiczne 10 marca 2009
World in Conflict: Soviet Assault jest dodatkiem do wydanej w 2007 roku strategii czasu rzeczywistego World in Conflict. Rozszerzenie pozwala spojrzeć na fikcyjne wydarzenia z okresu Zimnej Wojny z perspektywy drugiej strony. Deweloperzy ze studia Massive Entertainment przygotowali bowiem kampanię, w której gracz wciela się w radzieckiego żołnierza. Dodatek wprowadza również kilka nowych jednostek i map do rozgrywki multiplayer.
Silent Storm: Sentinels
Strategiczne 4 września 2004
Silent Storm: Sentinels to oficjalne rozszerzenie pełnej wersji popularnej strategii turowej, której premiera miała miejsce pod koniec października 2003 roku. Po raz kolejny gracz staje się dowódcą elitarnego oddziału żołnierzy, wykonującego bardzo niebezpieczne zadania bojowe.
Podbój Rzymu
Strategiczne 7 listopada 2003
Strategia czasu rzeczywistego z akcją osadzoną w początkowym okresie naszej ery, tj. w latach 200 - 450. Stajemy się przywódcą jednego z prymitywnych plemion barbarzyńskich. Wraz ze swoim ludem najeżdżamy i plądrujemy wrogie osady. W ten sposób rozwijamy się, zdobywamy żywność, broń oraz złoto, a także reputację i sławę.
Incubation: Battle Isle - Faza czwarta
Strategiczne 15 listopada 1997
Incubation: Time is Running Out jest klasyczną strategią turową, wyprodukowaną przez studio Blue Byte Software. Akcja gry osadzona została na planecie Scayra, której mieszkańcy zainfekowani zostali tajemniczym wirusem zamieniającym ludzi w krwiożercze bestie. Gracz dowodzi oddziałem komandosów wysłanym z misją uratowania resztki ocalałych kolonistów.
Kozacy: Powrót na Wojnę
Strategiczne 25 września 2002
Drugi oficjalny dodatek do gry Kozacy: Europejskie Boje, strategii czasu rzeczywistego od ukraińskiego studia GSC Game World osadzonej w czasach opisanych w sienkiewiczowskiej Trylogii. Kozacy: Powrót na Wojnę to samodzielne rozszerzenie, które oprócz nowej zawartości oferuje kampanie z oryginalnej gry Kozacy: Europejskie Boje oraz pierwszego dodatku Kozacy: Sztuka Wojny.
Halo Wars
Strategiczne 26 lutego 2009
Poboczna odsłona flagowej serii strzelani, przenosząca dobrze znane uniwersum cyklu Halo w realia typowej strategii czasu rzeczywistego. W odróżnieniu od dotychczasowych pełnoprawnych odsłon serii, spin-off został opracowany przez znaną z kultowego Age of Empires ekipę Ensemble Studios.
Wildlife Park 2
Strategiczne 12 maja 2006
Symulator prosperowania enklawy dzikiej fauny i flory. Program zaszczepia potencjalnemu graczowi szczerą miłość do zwierząt i roślin, a następnie wręcza mu pewną kwotę gotówki, celem wzniesienia i utrzymania własnego ogrodu zoologicznego.
Ancient Wars: Sparta
Strategiczne 8 grudnia 2006
Sparta: Ancient Wars jest pierwszą częścią cyklu PeCetowych strategii czasu rzeczywistego, traktującego o głośnych starożytnych wojnach. Jak sama nazwa wskazuje, przejmujemy kontrolę nad legendarnymi oddziałami spartańskimi rodem z Półwyspu Peloponeskiego, słynącymi przede wszystkim z niesamowitej bitności.
1944: Bitwa o Ardeny
Strategiczne 1 kwietnia 2005
Trzecia część popularnej serii strategii czasu rzeczywistego (RTS), osadzonych w burzliwym okresie II Wojny Światowej, za których produkcję odpowiada studio developerskie Monte Cristo.
Perimeter
Strategiczne 21 maja 2004
Perimeter to trójwymiarowa strategia czasu rzeczywistego autorstwa rosyjskiego studia K-D LAB. Fabuła gry osadzona została w dalekiej przyszłości.
Sid Meier's Civilization
Strategiczne 21 kwietnia 1991
Pierwsza odsłona kultowej serii gier strategiczno-ekonomicznych, pozwalającej dowolnie pokierować rozwojem wybranej cywilizacji przez całe tysiąclecia. W Sid Meier's Civilization rozpoczynamy zabawę w roku 4000 przed naszą erą i prowadzimy naszą nację aż do futurystycznych czasów kolonizacji kosmosu.
Earth 2140
Strategiczne 15 czerwca 1998
Earth 2140 jest strategią czasu rzeczywistego (RTS), której akcja osadzona została w odległej przyszłości. Ziemią targa konflikt pomiędzy frakcjami UCS (United Civilized States) lub ED (Eurasian Dynasty). Gracz przejmuje kontrolę nad jedną ze stron i stara się przechylić szalę zwycięstwa. Deweloperzy ze studia TopWare Programy (obecnie Reality Pump) przygotowali ponad 50 misji w trybie single player oraz przeszło 30 map do potyczek wieloosobowych.
Emergency: Fighters for Life
Strategiczne 21 sierpnia 1998
Gra strategiczno-symulacyjna w której możecie spróbować swych sił jako koordynator działań trzech niesłychanie istotnych dla działania aglomeracji miejskich służb, czyli policji, straży pożarnej oraz pogotowia ratunkowego.