30. RTS
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 30. Najpopularniejsze gry o tematyce RTS.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.

Europa Universalis IV: The Cossacks
Strategiczne 1 grudnia 2015
Siódme pełnoprawne rozszerzenie do wydanej w 2013 roku globalnej strategii czasu rzeczywistego Europa Universalis IV. Wbrew nazwie dodatku, nie skupia się on tylko i wyłącznie na tytułowej, wieloetnicznej grupie Kozaków, lecz oferuje całościowe modyfikacje rozgrywki, rozwijające zabawę po stronie praktycznie każdej frakcji. Na pierwszy plan wysuwają się tu kolejne zmiany w mechanice prowincji, polegające m.in.

Planetary Annihilation
Strategiczne 5 września 2014
Planetary Annihilation to kosmiczna strategia czasu rzeczywistego nawiązująca do przeboju z 1997 roku – Total Annihilation. Gra wyprodukowana została przez niezależne studio Uber Entertainment przy wsparciu użytkowników platformy finansowania społecznościowego Kickstarter. Akcja przenosi graczy w odległą przyszłość, gdzie uczestniczą w bezkompromisowej rywalizacji o panowanie nad Wszechświatem.

Supreme Ruler 1936
Strategiczne 12 maja 2014
Supreme Ruler 1936 to opracowana przez zespół Battlegoat gra strategiczna. Pozwala ona na pokierowanie jednym z krajów w czasie II wojny światowej i w kilku latach poprzedzających ten konflikt. Produkcja oferuje rozbudowane mechanizmy rozgrywki oraz wysoki poziom realizmu.

March of the Eagles
Strategiczne 18 lutego 2013
March of the Eagles to strategia czasu rzeczywistego pozwalająca na pokierowanie jednym z mocarstw biorących udział w Wojnach napoleońskich w latach 1805 - 1815. Zadaniem gracza jest werbowanie i szkolenie nowych jednostek, organizowanie działań armii i flot oraz zajmowanie się dyplomacją.

Satellite Reign
Strategiczne 28 sierpnia 2015
Inspirowana legendarnym Syndicate Wars cyberpunkowa strategia czasu rzeczywistego, opracowana przez studio 5 Lives, założone przez jednego z twórców wspomnianego tytułu. Akcja gry toczy się w odległej przyszłości, w którym światem rządzą potężne korporacje, a za pilnowanie porządku odpowiadają brutalne siły policji. W slumsach miasta pojawia się jednak tajemnicza organizacja, której celem jest wywrócenie do góry nogami panującego porządku.

Distant Worlds
Strategiczne 25 marca 2010
Zaawansowany RTS z akcją rozgrywaną w kosmosie. Z każdą nową rozgrywką zostaje wygenerowana nowa galaktyka, która wypełnia się dziesiątkami tysięcy planet, istot i obiektów. Naszym zadaniem jest zasiedlanie nowych kolonii i współpracowanie lub rywalizowanie z innymi mieszkańcami kosmosu. Wprawdzie gra posiada dwuwymiarową grafikę, ale rozmiary jej świata i możliwości dołączonego edytora robią ogromne wrażenie.

Theatre of War 3: Korea
Strategiczne 24 marca 2011
Theatre of War 3: Korea jest trzecią odsłoną cyklu wojennych RTS-ów (strategii czasu rzeczywistego), rozwijanego przez studio deweloperskie Maddox Games. Akcja gry osadzona została w latach 1950-1953, a gracz ma okazję wziąć udział w zmaganiach z okresu wojny koreańskiej. Twórcy zdecydowali się wprowadzić szereg nowych dla serii elementów, w tym przeprojektowany od postaw mechanizm planowania strategii starć.

Pirates of Black Cove
Przygodowe 2 sierpnia 2011
Mieszanka gatunków RTS i RPG pozwalająca zakosztować życia kapitana statku pirackiego. Zaczynamy od wyboru statku i skompletowania załogi. Na przestrzeni trzech kampanii naszym zadaniem będzie szukanie skarbów, walka z innymi statkami, wypełnianie zadań fabularnych i dbanie o naszych podwładnych.

Elements of War
Strategiczne 23 grudnia 2010
Pełna akcji strategia czasu rzeczywistego, rozgrywająca się w bliskiej przyszłości. Po nieudanym eksperymencie z kontrolą pogody na Ziemi dochodzi do konfliktu zbrojnego. W grze przeszkadzają nie tylko wrogowie, ale i groźne zjawiska atmosferyczne w postaci burz, huraganów i tornad. W grze przewidziano tryb dla wielu graczy, a oprawa audiowizualna prezentuje się dość okazale.

Two Worlds II: Castle Defense
Strategiczne 27 kwietnia 2011
Poboczna odsłona rodzimego cyklu RPG studia Reality Pump, reprezentująca popularny gatunek strategii tower defence. Fabuła gry osadzona została w znanym z serii uniwersum i opowiada o wydarzeniach, jakie rozegrały się pomiędzy pierwszą a drugą częścią cyklu. Osią akcji jest konflikt pomiędzy parającym się czarną magią władcą Antalooru Gandoharem, a Orkami dążącymi do obalenia demonicznego przywódcy.

King Arthur: Fallen Champions
Strategiczne 17 września 2011
Samodzielne rozszerzenie gry King Arthur stanowiące pomost pomiędzy pierwszą a drugą odsłoną cyklu. Tak jak wersja podstawowa jest to gra strategiczna oferująca turowe zarządzanie imperium i rozgrywane w czasie rzeczywistym bitwy, a wszystko to doprawione solidną porcją elementów RPG.

Empire: Total War - Na wojennej ścieżce
Strategiczne 5 października 2009
Przygotowany przez studio Creative Assembly oficjalny dodatek do gry Empire: Total War, czyli kolejnej odsłony uznanej serii strategicznej. Rozszerzenie zatytułowane The Warpath wzbogaca grę podstawową o bardziej szczegółową mapę Ameryki Północnej i wprowadza do rozgrywki pięć niedostępnych wcześniej, indiańskich plemion, tzn. Irokezów, Indian z równin, Indian Pueblo, Czirokezów oraz Huronów.

Company of Heroes Online
Strategiczne prace wstrzymane
Sieciowa wersja świetnej strategii czasu rzeczywistego, przygotowanej przez twórców takich serii jak Homeworld lub Dawn of War. Produkcja przypomina pierwowzór, ale została wzbogacona o szereg opcji sieciowych i mikrotransakcje. Podczas zabawy wcielamy się w jedną z dwóch armii i walczymy na różnych polach bitew. Niestety, tytuł nie zyskał zbyt dużej popularności i został wstrzymany.

Company of Heroes 2: Armie Frontu Zachodniego
Strategiczne 24 czerwca 2014
Pierwszy duży i jednocześnie samodzielny dodatek do popularnej strategii wojennej Company of Heroes 2 studia Relic Entertainment. W przeciwieństwie do gry podstawowej, koncentrującej się na zmaganiach rosyjsko-niemieckich na froncie wschodnim II wojny światowej, rozszerzenie przenosi nas na Zachód, dając możliwość zagrania dwoma zupełnie nowymi armiami, które dostępne były wcześniej jedynie w formie dodatków DLC. Możemy więc poprowadzić do boju Armię Amerykańską bądź niemieckie Oberkommando.

Hegemony Rome: The Rise of Caesar
Strategiczne 15 maja 2014
Kontynuacja strategii RTS Hegemony: Philip of Macedon, stworzonej w 2010 roku przez kanadyjskie studio Longbow Digital Arts. Gra po raz kolejny przenosi nas do czasów starożytnych, skupiając się tym razem na słynnych podbojach Juliusza Cezara. Kampania fabularna dzieli się na cztery rozdziały, których akcja toczy się w latach 58-52 p.n.e. i koncentruje na wojnie Rzymu z Galią, toczonej na obszarze rozciągającym się od wybrzeży Brytanii do Morza Śródziemnego.

Hearts of Iron III: Their Finest Hour
Strategiczne 26 września 2012
Trzecie niesamodzielne rozszerzenie do Hearts of Iron III, udanej gry strategicznej osadzonej w realiach II wojny światowej. Hearts of Iron III: Their Finest Hour rozbudowuje system szpiegowania – który oferuje teraz wiele nowych typów misji, w tym tajne zadania wykonywane na głównej mapie gry – oraz wprowadza specjalny system bitewny pozwalający na tworzenie planów taktycznych i dzielenie się nimi z przyjaciółmi.

Legion TD 2
Strategiczne 1 października 2021
Legion TD 2 to sieciowa strategia stanowiąca nietypową wariację gatunku tower defense, która ukazała się na pecety. Gra nastawiona jest na potyczki PvP. W ich ramach szkolimy jednostki broniące naszego króla oraz zatrudniamy najemników, aby atakowali władcę drużyny przeciwnej.

Populous II: Trials of the Olympian Gods
Strategiczne 1 września 1991
Kontynuacja oryginalnej gry strategicznej Petera Molyneux, w której wcielając się w rolę bóstwa prowadzimy grupę naszych poddanych przeciwko wyznawcom innego boga. W porównaniu do poprzedniczki gra osadzona została w realiach mitologii greckiej, oferując ulepszoną oprawę wizualną, blisko 4-krotnie większą liczbę boskich mocy oraz aż 1000 zróżnicowanych map.

Lords of Magic
Strategiczne 19 listopada 1997
Osadzona w realiach fantasy gra strategiczna, łącząca turową eksplorację z bitwami, rozgrywanymi w czasie rzeczywistym. Akcja toczy się w świecie Urak, w którym współistnieje ze sobą 8 różnych religii. Kiedy zły Lord Balkoth pragnie zniszczyć inne religie w imię własnego boga, przedstawiciele pozostałych wyznań muszą zjednoczyć siły w walce ze wspólnym przeciwnikiem.

Dungeon Keeper
Strategiczne 10 października 2013
Mobilny remake bestsellerowej gry studia Bullfrog z 1997 roku, łączącej elementy strategii czasu rzeczywistego, RPG i współczesnego tower defence. W grze wcielamy się w tytułowego strażnika podziemi, który wykorzystując armię rozmaitych potworów musi ochronić swoje włości przed zakusami żądnych sławy śmiałków.

M.A.X. 2: Mechanized Assault & Exploration
Strategiczne 29 czerwca 1998
Kontynuacja oryginalnej gry strategicznej, pozwalającej na rozgrywkę w czasie rzeczywistym, w systemie turowym lub w wariancie hybrydowym. Tym razem stajemy na czele ludzi bądź jednej z 7 ras, należących do międzygalaktycznego porozumienia Concord i stawiamy czoła wrogo nastawionej rasie Sheevatów.

Command & Conquer: Red Alert - Retaliation
Strategiczne 28 sierpnia 1998
Samodzielny dodatek do strategii czasu rzeczywistego Command and Conquer: Red Alert. Produkcja zawiera w sobie zawartość oferowaną przez wydane na komputery osobiste dodatki Counterstrike oraz The Aftermath. Dodatkowo tytuł oferuje niedostępne nigdy wcześniej przerywniki filmowe.

Tropico Mobile
Strategiczne 18 grudnia 2018
Mobilna odsłona znanego cyklu ekonomicznych gier strategicznych, oparta na pecetowej wersji Tropico 3. W Tropico Mobile wcielamy się w dyktatora rządzącego niewielkim państwem na tropikalnym archipelagu. Za produkcję odpowiada studio Feral Interactive.

Middle-earth: Shadow of War - The Mobile Game
Strategiczne 26 września 2017
Mobilne Middle-earth: Shadow of War to strategia bitewna oparta na modelu darmowym z mikropłatnościami. Grę opracowało wewnętrzne studio deweloperskie firmy Warner Bros. Pomimo identycznego tytułu jest to zupełnie odrębny projekt w stosunku do wydanej na pecetach i konsolach przygodowej gry akcji. Sama fabuła jest podobna i opowiada o wojnie wytoczonej Sauronowi przez Strażnika Taliona i upiora Celebrimbora.