27. RTS
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 27. Najpopularniejsze gry o tematyce RTS.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.

BWii
Strategiczne 24 września 2007
Kontynuacja humorystycznej strategii RTS, której pierwsza odsłona ukazała się w 2005 roku na konsoli Nintendo GameCube. Fabuła gry kontynuuje wątki zapoczątkowane w pierwowzorze i ukazuje dalsze losy konfliktu pomiędzy kilkoma fikcyjnymi nacjami. Kiedy dowódcy z wyspy Anglo dowiadują się, że ich odwieczni rywale z Imperium Słońca prowadzą rzekomo prace nad nową superbronią, postanawiają nie zwlekać i zaatakować jako pierwsi.

World in Conflict: Soviet Assault
Strategiczne 10 marca 2009
World in Conflict: Soviet Assault jest dodatkiem do wydanej w 2007 roku strategii czasu rzeczywistego World in Conflict. Rozszerzenie pozwala spojrzeć na fikcyjne wydarzenia z okresu Zimnej Wojny z perspektywy drugiej strony. Deweloperzy ze studia Massive Entertainment przygotowali bowiem kampanię, w której gracz wciela się w radzieckiego żołnierza. Dodatek wprowadza również kilka nowych jednostek i map do rozgrywki multiplayer.

The Settlers: Narodziny Imperium - Wschodnie Królestwa
Strategiczne 27 marca 2008
Oficjalny dodatek do szóstej części popularnego cyklu strategii ekonomicznych studia Blue Byte Software pt. The Settlers: Narodziny Imperium. Akcja rozszerzenia zatytułowanego Wschodnie Królestwa (ang. The Eastern Realm) rozgrywa się po wydarzeniach z podstawowej części gry, kiedy kluczowy dla gospodarki naszego państwa szlak handlowy zostaje zablokowany.

Europa Universalis: Rzym
Strategiczne 15 kwietnia 2008
Spin-offowa odsłona popularnej serii Europa Universalis, bazująca na silniku i mechanice wydanej w 2007 roku trzeciej części cyklu. W odróżnieniu od wszystkich poprzednich odsłon serii, Europa Universalis: Rzym przenosi nas do epoki starożytności, koncentrując się na losach Imperium Rzymskiego w latach od 280 p.n.e. do 27 p.n.e. – czyli od czasów pierwszej wojny punickiej do początków świetności Cesarstwa.

Warlords: Battlecry
Strategiczne 5 lipca 2000
Warlords: Battlecry to wyprodukowana przez ekipę Strategic Studies Group strategia czasu rzeczywistego (RTS) z domieszką cRPG. Akcja gry osadzona została w świecie fantasy. Gracz kieruje poczynaniami bohatera, który ma za zadanie zniszczyć dwie Łzy Nieba zanim te sprowadzą kataklizm na mieszkańców wyspy Dawn. Tytuł wykorzystuje elementy mechaniki systemu fabularnego Dungeons & Dragons.

Command & Conquer: Tiberian Sun - Firestorm
Strategiczne 7 marca 2000
Rozszerzenie do gry Command & Conquer: Tiberian Sun, za którego opracowaniem stoi zespół Westwood Studios. Akcja add-onu toczy się po wydarzeniach opowiedzianych w podstawowej wersji produkcji – Bractwo Nod stara się odzyskać dawną siłę, wskrzeszając CABAL, czyli niezwykle zaawansowaną sztuczną inteligencję. Ta jednak sprzymierza się z siłami GDI, a po rozbudowie potężnej armii cyborgów niespodziewanie wypowiada wojnę obu frakcjom.

Invictus: W Cieniu Olimpu
Strategiczne 25 lutego 2000
Połączenie gatunków RTS i RPG pełnymi garściami czerpiące z mitologii greckiej. Naszym zadaniem jest zebranie drużyny bohaterów zdolnych przeciwstawić się bogowi Posejdonowi. Struktura świata jest otwarta i pozwala na sporą swobodę w wyborze zadań. Natomiast walki mają mocno taktyczny charakter.

Combat Mission 3: Afrika Korps
Strategiczne 28 listopada 2003
Trzecia cześć słynnej już wojennej serii Combat Mission osadzonej w realiach II wojny światowej. Combat Mission 3: Afrika Korps pozwala graczom uczestniczyć w walkach w Północnej Afryce, we Włoszech, na Sycylii i na Krecie, na przestrzeni pięciu lat, począwszy od roku 1940, a skończywszy na roku 1945.

Evil Genius
Strategiczne 1 października 2004
Oryginalna gra strategiczno-symulacyjna utrzymana w charakterystycznym stylu thrillerów szpiegowskich z lat 60 i 70-tych XX wieku, w której mamy okazję stać się tytułowym „Geniuszem Zła”.

Besieger
Strategiczne 28 maja 2004
Strategia czasu rzeczywistego stworzona przez zespół Primal Software, twórców gry The I of the Dragon. Akcja osadzona została w krainie fantasy, gdzie do walki stają dwie odmienne nacje.

Black & White: Creature Isle
Strategiczne 23 stycznia 2002
Dodatek do gry strategicznej, w której wcielamy się w bóstwo kontrolujące olbrzymią bestię. W rozszerzeniu twórcy starali się rozwinąć motyw wyborów pomiędzy dobrem i złem, aby dać graczom jeszcze więcej możliwości. Akcja rozgrywa się na nowej wyspie, zamieszkałej przez różne stworzenia. Jedną z nowości jest żeński chowaniec o imieniu Ewa.

Primitive Wars
Strategiczne 30 listopada 2001
Primitive Wars: Jurassic Era jest strategią czasu rzeczywistego (RTS), wyprodukowaną przez południowokoreańskie studio deweloperskie Wizard Soft. Akcja gry osadzona została na fantastycznej wyspie zamieszkałej przez nacje elfów, demonów, ludzi i gadów, które toczą między sobą zażarte wojny o każdy skrawek ziemi.

Army Men: RTS
Strategiczne 27 marca 2002
Strategia czasu rzeczywistego z serii Army Men, w której przejmujemy dowodzenie nad armią plastikowych, zabawkowych żołnierzyków. W tej produkcji mamy za zadanie rozprawić się ze zdrajcą naszej frakcji. Twórcy przygotowali kampanię składającą się z 15 poziomów i 8 różnych aren (umiejscowionych w domu mieszkalnym). W grze pojawia się też rozgrywka wieloosobowa.

Age of Sail
Strategiczne 15 września 1996
Strategia czasu rzeczywistego, symulująca największe bitwy morskie przełomu XVII i XVIII wieku, w których brały udział floty brytyjskie, hiszpańskie, francuskie i amerykańskie.

Hearts of Iron IV: Waking the Tiger
Strategiczne 8 marca 2018
Trzeci dodatek DLC do gry strategicznej Hearts of Iron IV. Twórcy wprowadzili nową zawartość dla Chin oraz zmodyfikowali drzewka celów narodowych Japonii i Trzeciej Rzeszy, pozwalając m.in. na odsunięcie Hitlera od władzy i przywrócenie Cesarstwa Niemieckiego.

Stellaris: Apocalypse
Strategiczne 22 lutego 2018
Drugie duże rozszerzenie do kosmicznej strategii studia Paradox Interactive. Główną atrakcją są ogromne jednostki, w tym potężne Kolosy zdolne niszczyć całe planety. Oprócz tego pojawiły się nowe bonusy i ścieżki rozwoju dla fanów pokojowych rozwiązań oraz kosmiczni piraci.

Dungeon Keeper
Strategiczne 10 października 2013
Mobilny remake bestsellerowej gry studia Bullfrog z 1997 roku, łączącej elementy strategii czasu rzeczywistego, RPG i współczesnego tower defence. W grze wcielamy się w tytułowego strażnika podziemi, który wykorzystując armię rozmaitych potworów musi ochronić swoje włości przed zakusami żądnych sławy śmiałków.

Emergency 2012
Strategiczne 29 października 2010
Następna część strategicznej gry taktycznej o tematyce katastroficznej, wyprodukowana przez studio Quadriga Games. Ponownie wcielamy się w szefa służb ratowniczych, mających uporządkować miejsce każdego wypadku, a w pierwszej kolejności pomóc poszkodowanym. Tym razem fabuła nawiązuje do globalnych katastrof będących przesłankami końca świata. Możemy kontrolować więcej jednostek, grafika uległa poprawieniu, a rozgrywkę solo uzupełnia tryb dla wielu graczy.

Achtung Panzer: Kharkov 1943
Strategiczne 11 września 2009
Strategia czasu rzeczywistego rozgrywająca się w czasie drugiej wojny światowej. Gracz dowodzi wojskami Wermachtu lub armii czerwonej w trakcie ciężkich starć w okolicach miasta Charków w roku 1943. Gra kładzie nacisk na realizm starć. Wszystkie pojazdy i sprzęt odtworzono zgodnie z prawdą historyczną, każdy element mapy można zniszczyć, a w trakcie bitew olbrzymią role odgrywa morale żołnierzy.

King Arthur: Fallen Champions
Strategiczne 17 września 2011
Samodzielne rozszerzenie gry King Arthur stanowiące pomost pomiędzy pierwszą a drugą odsłoną cyklu. Tak jak wersja podstawowa jest to gra strategiczna oferująca turowe zarządzanie imperium i rozgrywane w czasie rzeczywistym bitwy, a wszystko to doprawione solidną porcją elementów RPG.

Tom Clancy's EndWar
Strategiczne 4 listopada 2008
Sygnowany nazwiskiem popularnego pisarza Toma Clancy'ego RTS autorstwa zespołu Ubisoft Szanghaj. Fabuła Tom Clancy’s EndWar osadzona została w roku 2020 i opowiada o losach fikcyjnego konfliktu między Stanami Zjednoczonymi, Unią Europejską i Rosją, u którego źródeł legła rywalizacja o surowce oraz dominację w przestrzeni kosmicznej, a także próba zaburzenia równowagi sił pomiędzy Wschodem a Zachodem.

Godus
Strategiczne 13 września 2013
Strategia czasu rzeczywistego (RTS) wyprodukowana przez studio 22 Cans pod kierownictwem Petera Molyneux. Godus pozwala wcielić się w rolę boga, który musi zadbać o dobrobyt i bezpieczeństwo swoich wyznawców, a przy okazji pozbyć się konkurentów. Zabawa polega głównie na tworzeniu idealnych warunków do rozwoju niewielkiej społeczności, w czym pomocne okazują się różnego rodzaju boskie zdolności. Wraz ze wzrostem liczby wiernych rośnie również moc boga, co pozwala na ekspansję.

Aarklash: Legacy
Strategiczne 12 września 2013
Utrzymana w stylistyce mrocznego fantasy taktyczna strategia z elementami RPG, osadzona w realiach figurkowej gry bitewnej Konfrontacja. Tytuł został opracowany przez studio Cyanide i jest to drugie (po grze Confrontation) podejście francuskiego dewelopera do tego popularnego uniwersum. W grze stajemy na czele gildii najemników, która podczas jednej z rutynowych misji została oskarżona o zbrodnie przeciw władcy.

Stellaris: Grand Archive
Strategiczne 29 października 2024
Dodatek do kosmicznej produkcji typu grand strategy od Paradox Interactive. Stellaris: Grand Archive to pakiet fabularny pozwalający na budowę tytułowego Wielkiego Archiwum oraz kolekcjonowanie kosmicznej fauny, artefaktów i reliktów.