27. RTS
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 27. Najpopularniejsze gry o tematyce RTS.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.

Sudden Strike Forever
Strategiczne 29 lipca 2001
Dodatek do gry strategicznej czasu rzeczywistego Sudden Strike, rozszerzający standardowe możliwości gry o szereg ulepszeń, które pozwolą zagorzałym fanom strategii spędzić jeszcze kilka dni na frontach II Wojny Światowej.

Settlers IV: Dodatek Trojan i Eliksir Mocy
Strategiczne 11 października 2001
Oficjalny dodatek do czwartej części gry The Settlers. Ponownie do walki stają Morbus i jego Mroczne Plemię, Rzymianie, Majowie i Wikingowie, a także nowa strona konfliktu – plemię Trojan.

Hooligans: Europejska Zadyma
Strategiczne 10 lutego 2002
Nietypowa i kontrowersyjna strategia czasu rzeczywistego, w której gracz staje się przywódcą agresywnej grupy kibiców piłkarskich. Akcja toczy się w Europie, a naszym zadaniem jest okaleczenie i zabicie wszystkich kibiców innych drużyn. Tytuł tylko dla graczy powyżej 18 roku życia.

Gangsters 2: Vendetta
Strategiczne 6 czerwca 2001
Druga odsłona taktycznej strategii czasu rzeczywistego o gangsterskich klimatach, wyprodukowana przez Hothouse Creations. Jako Joey Bane wykonujemy misje i zadania w celu odnalezienia morderców naszego ojca. Pomiędzy zadaniami zarządzamy też zasobami gangu i przemierzamy wirtualne miasto New Temperance. Dwuwymiarowa, izometryczna grafika prezentuje się całkiem nieźle. W grze zaimplementowano tryb multiplayer dla 4 graczy.

Impossible Creatures
Strategiczne 7 stycznia 2003
Obejmij dowództwo nad armią zmutowanych i zmodyfikowanych genetycznie zwierząt, a następnie wykaż się umiejętnościami wytrawnego dowódcy i stratega, by w wielu wymagających bitwach przechylić szalę zwycięstwa na swą stronę.

Total Annihilation: Kingdoms
Strategiczne 22 czerwca 1999
Total Annihilation: Kingdoms to strategia czasu rzeczywistego, stworzona przez deweloperów ze studia Cavedog Entertainment. Akcja gry osadzona została w fantastycznej krainie Darien, w której toczy się wojna pomiędzy czterema frakcjami. Gracz kieruje poczynaniami jednej ze stron konfliktu, starając się pokonać przeciwników. Twórcy przewidzieli 48 zróżnicowanych misji w trybie zabawy solowej oraz możliwość zmagań z żywymi przeciwnikami w sieciowych rozgrywkach multiplayer.

The Settlers: Dziedzictwo Królów - Legendy
Strategiczne 1 września 2005
Drugie oficjalne rozszerzenie do piątej odsłony serii The Settlers. Oddaje ono w ręce fanów cyklu cztery nowe kampanie składające się w sumie z 17 misji. Każda z nich posiada własną fabułę związaną z herosami świata osadników.

Act of War: High Treason
Strategiczne 24 marca 2006
Pierwsze oficjalne rozszerzenie do strategii czasu rzeczywistego Act of War: Direct Action. Oryginalna gra w skupiała się głównie na zaprezentowaniu współczesnych walk na terenie dużych miast. Tym razem autorzy postanowili poszerzyć wachlarz oferowanych środowisk i oferują nam kampanię rozgrywającą na terenach nadmorskich i morskich.

Blitzkrieg 2: Upadek Rzeszy
Strategiczne 1 września 2006
Pierwsze rozszerzenie do wojennego RTS-a Blitzkrieg 2. Dodatek oferuje trzy wielkie kampanie: operację Bagration (wielka ofensywa radzieckiej armii, wyzwalająca Białoruś i otwierająca drogę na Niemcy), oblężenie świadkami Budapesztu, a także zdobywanie Kurland Fortress. Autorzy wprowadzili też sporo dodatkowego sprzętu.

World in Conflict: Soviet Assault
Strategiczne 10 marca 2009
World in Conflict: Soviet Assault jest dodatkiem do wydanej w 2007 roku strategii czasu rzeczywistego World in Conflict. Rozszerzenie pozwala spojrzeć na fikcyjne wydarzenia z okresu Zimnej Wojny z perspektywy drugiej strony. Deweloperzy ze studia Massive Entertainment przygotowali bowiem kampanię, w której gracz wciela się w radzieckiego żołnierza. Dodatek wprowadza również kilka nowych jednostek i map do rozgrywki multiplayer.

Demigod
Strategiczne 14 kwietnia 2009
Gra akcji będąca połączeniem motywów rodem RPG oraz RTS, autorstwa Gas Powered Games, twórców Dungeon Siege. Rozrywka skupia się na sieciowych zmaganiach, które wzorowano na słynnym modzie do Warcraft’a III – DoTA. Mamy do wyboru jednego z ośmiu półbogów, podzielonych na dwie klasy (Assassin lub General), które dość znacznie różnią się stylem walki i umiejętnościami.

The Golden Horde
Strategiczne 1 lutego 2008
The Golden Horde jest grą strategiczną czasu rzeczywistego, stworzoną przez autorów Ancient Wars: Sparta przy użyciu tego samego silnika (AWE Engine). Niniejszy produkt osadzono w realiach historycznych i zgodnie z nazwą związano z czasami istnienia Złotej Ordy. Mowa konkretnie o początkowym okresie egzystencji tego wielkiego euroazjatyckiego państwa, czyli połowie XIII wieku.

SpellForce: The Breath of Winter
Strategiczne 25 czerwca 2004
Pierwszy oficjalny dodatek do gry Spellforce: The Order of Dawn. Fabuła rozszerzenia The Breath of Winter koncentruje się na postaci księcia demonów, odpowiedzialnego za przebudzenie Aryna — lodowego smoka, mającego sprowadzić zagładę na świat. Na potrzeby rozszerzenia deweloperzy przygotowali nowe środowisko, wyposażenie i umiejętności dla bohatera, a także dziesiątki zadań głównych i pobocznych. Wszystko to składa się na fabularną kampanię, której ukończenie zajmuje około czterdziestu godzin.

Nemesis of the Roman Empire
Strategiczne 17 marca 2004
Kolejna odsłona strategii czasu rzeczywistego z elementami przygodowymi i role-playing – Celtic Kings, której developingiem zajęło się bułgarskie studio Haemimont Games. Akcja wspomnianej gry przenosi nas w lata 264-146 przed naszą erą, kiedy to rosnąca w siłę Republika Rzymska natrafiła na opór fenickiego państwa-miasta - Kartaginy.

Locoland
Strategiczne 29 grudnia 2003
Steamland to przygotowana przez rosyjskie studio Gromada strategia czasu rzeczywistego. Akcja gry osadzona została w świecie zdominowanym przez inteligentne maszyny parowe, które podzielone na dwie konkurencyjne cywilizacje toczą między sobą wojnę o surowce. Gracz kieruje poczynaniami jednej ze stron konfliktu, budując fabryki (w których produkowane są czołgi, wyrzutnie, pociągi oraz wszelkiego rodzaju broń działająca z wykorzystaniem pary) i prowadząc działania militarne.

Darwinia
Strategiczne 4 marca 2005
Darwinia to jedyna w swoim rodzaju gra strategiczna (RTS), przygotowana przez zespół Introversion Software. Głównymi bohaterami programu są Darwinianie, dwuwymiarowe sprite’y z gier video, które muszą chronić się przed atakami różnych wirusów i robaków.

Space Rangers 2: Reboot
Strategiczne 7 września 2007
Space Rangers 2: Reboot jest pierwszym oficjalnym dodatkiem do wydanej w 2004 roku kosmicznej strategii czasu rzeczywistego (RTS) - Space Rangers 2: Rebelia. Dodatek, stworzony przez ekipę deweloperską studia Elemental Games, wprowadza nową kampanię, scenariusze, misje i tryby zabawy. Twórcy nie zapomnieli również o poprawie balansu rozgrywki i usunięciu większości zidentyfikowanych błędów bazowej gry.

Populous
Strategiczne 1 stycznia 1989
Populous to nowatorska gra strategiczna z 1989 roku, za której powstanie odpowiada dowodzona przez Petera Molyneux firma Bullfrog Productions. Brytyjski produkt, pierwszy reprezentant tytułów określanych mianem „god game”, pozwala wcielić się w rolę bóstwa i sprawować opiekę nad wyznającym go plemieniem.

Aarklash: Legacy
Strategiczne 12 września 2013
Utrzymana w stylistyce mrocznego fantasy taktyczna strategia z elementami RPG, osadzona w realiach figurkowej gry bitewnej Konfrontacja. Tytuł został opracowany przez studio Cyanide i jest to drugie (po grze Confrontation) podejście francuskiego dewelopera do tego popularnego uniwersum. W grze stajemy na czele gildii najemników, która podczas jednej z rutynowych misji została oskarżona o zbrodnie przeciw władcy.

Citadels
Strategiczne 19 lipca 2013
Gra strategiczna czasu rzeczywistego, opracowana przez studio Games Distillery. Produkcja podejmuje temat legend o Królu Arturze – władcy, u boku którego stoją wierni Rycerze Okrągłego Stołu. Monarcha musi stawić czoła nowemu zagrożeniu – Saksonom sprzymierzonym z Morganą i Mordredem w celu przejęcia kontroli nad zamkiem Camelot. Filarami gry Citadels są dwie kampanie fabularne, na których przestrzeni możemy poprowadzić do boju obie strony konfliktu.

Total War: Rome II - Wrath of Sparta
Strategiczne 16 grudnia 2014
Trzeci dodatek DLC do wydanej w roku 2013 kolejnej odsłony serii gier strategicznych Total War. Akcja gry przenosi nas w najdawniejszy okres historyczny, jaki kiedykolwiek został odwzorowany w ramach cyklu - zmagania rozpoczynamy w roku 432 p.n.e., czyli w pierwszych latach II wojny peloponeskiej, toczącej się pomiędzy Atenami a Spartą oraz jej sojusznikami.

Ultimate General: Gettysburg
Strategiczne 16 października 2014
Taktyczna strategia czasu rzeczywistego, utrzymana w realiach wojny secesyjnej oraz jej najważniejszej bitwy, jaka rozegrała się pod Gettysburgiem. Za powstanie gry odpowiada niezależne studio Game-Labs pod wodzą Nicka Thomadisa – autora uznanych modyfikacji do serii Total War. Podczas zabawy możemy opowiedzieć się po stronie Konfederatów bądź Unii i wziąć udział w szeregu scenariuszy, próbując odtworzyć faktyczny przebieg bitwy lub zmienić tok historii.

Hegemony III: Clash of the Ancients
Strategiczne 25 sierpnia 2015
Trzecia odsłona serii strategicznej osadzonej w realiach starożytnych i zapoczątkowanej w 2010 roku przez kanadyjskie Longbow Digital Arts. Akcja gry przenosi nas w odległą przeszłość – do czasów powstania Rzymu, kiedy to armie Greków, Galów, Rzymian i Etrusków toczyły ze sobą zacięte boje o panowanie nad Półwyspem Apenińskim. Podczas zabawy możemy odtworzyć drogę Rzymu do hegemonii w starożytnym świecie, bądź spróbować zmienić historię, stając na czele jednej z pozostałych nacji.

Hearts of Iron IV: Together for Victory
Strategiczne 15 grudnia 2016
Pierwszy duży dodatek DLC do wydanej w połowie 2016 roku gry strategicznej Hearts of Iron IV autorstwa firmy Paradox Interactive. Rozszerzenie zatytułowane Together for Victory koncentruje się na rozbudowaniu opcji związanych z Brytyjską Wspólnotą Narodów, w tym zwłaszcza wchodzącymi w jej skład koloniami. Do rozgrywki dodano m.in. narodowe drzewka rozwoju dla Australii, Kanady, Nowej Zelandii, Południowej Afryki oraz Indii.