23. RTS
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 23. Najpopularniejsze gry o tematyce RTS.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.

Men of War: Karmazynowy Przypływ
Strategiczne 14 sierpnia 2009
Samodzielny dodatek do strategii czasu rzeczywistego Men of War od studia Best Way (znanego również z Faces of War: Oblicza Wojny i Soldiers: Ludzie Honoru). Podobnie jak podstawowa wersja gry, rozszerzenie Men of War: Red Tide jest osadzone w okresie II wojny światowej. Tym razem wcielamy się w dowódcę jednostki specjalnej radzieckiej marynarki wojennej. Głównym daniem dodatku jest obszerna kampania fabularna, inspirowana twórczością Alexandra Zoricha.

Populous: The Beginning
Strategiczne 30 listopada 1998
Trzecia odsłona popularnej serii strategicznej, która była jednym z prekursorów gatunku powszechnie nazywanego „symulatorem boga”. Gra przynosi masę nowości, w tym po raz pierwszy prezentuje akcję w pełnym trójwymiarze.

Grand Ages: Medieval
Strategiczne 25 września 2015
Osadzony w średniowiecznych realiach RTS z elementami ekonomicznymi, stanowiący kontynuację wydanej w 2009 roku strategii Grand Ages: Rome. Za powstanie gry odpowiada nowy deweloper - studio Gaming Minds, mające na swoim koncie m.in. czwartą odsłonę cyklu Patrician oraz utrzymane w podobnym klimacie Rise of Venice. Akcja gry rozpoczyna się w 1050 roku i toczy na ogromnym obszarze ówczesnej Europy oraz Północnej Afryki i Bliskiego Wschodu.

Company of Heroes 2: Ofensywa w Ardenach
Strategiczne 18 listopada 2014
Drugie samodzielne rozszerzenie do gry Company of Heroes 2 opracowanej w 2013 roku przez studio Relic Entertainment. Zgodnie z podtytułem dodatku w grze powracamy na front zachodni II wojny światowej, aby wziąć udział w słynnej ofensywie wojsk sprzymierzonych w Ardenach. W przeciwieństwie do pierwszego rozszerzenia, w którym nacisk położono na zmagania multiplayer – tym razem autorzy postanowili skupić się na kampanii jednoosobowej.

Act of Aggression
Strategiczne 2 września 2015
Strategia czasu rzeczywistego, będąca duchowym spadkobiercą wydanej w 2005 roku gry Act of War. Za jej powstanie odpowiada francuskie studio Eugen Systems, znane także z takich produkcji, jak R.U.S.E. czy seria Wargame. Akcja gry toczy się w niedalekiej przyszłości, a gracz przejmuje kontrolę nad tajną jednostką specjalną, powołaną przez ONZ celem zakulisowego zwalczania zagrożeń dla pokoju na świecie.

Kingdom Rush Vengeance
Strategiczne 22 listopada 2018
Czwarta odsłona cyklu strategii tower defense Kingdom Rush. Gracze przenoszą się do fantastycznej krainy pełnej magii, potworów i rycerzy. Tym razem głównymi bohaterami są jednak mroczne armie potężnego Vez’nana, który szuka zemsty za upokarzające porażki w przeszłości. Aby mu w tym pomóc, musimy wznosić budynki obronne, rzucać czary oraz wysyłać do walki wyspecjalizowanych żołnierzy – wszystko po to, by powstrzymać atakujących wojowników przeciwnika.

Command & Conquer: Red Alert - Retaliation
Strategiczne 28 sierpnia 1998
Samodzielny dodatek do strategii czasu rzeczywistego Command and Conquer: Red Alert. Produkcja zawiera w sobie zawartość oferowaną przez wydane na komputery osobiste dodatki Counterstrike oraz The Aftermath. Dodatkowo tytuł oferuje niedostępne nigdy wcześniej przerywniki filmowe.

Empires Apart
Strategiczne 29 marca 2018
Strategia czasu rzeczywistego silnie inspirowana serią Age of Empires. Gracze zostają przeniesieni w czasy średniowiecza, a zadaniem, jakie na nich czeka, jest rozbudowa wybranej cywilizacji, pozyskiwanie surowców, zapewnienie armii odpowiedniego zaplecza technologicznego oraz prowadzenie jej do walki przeciwko innym nacjom. Walczyć można przeciwko komputerowi lub innym graczom.

Age of Mythology: The Titans
Strategiczne 30 września 2003
Pierwsze oficjalne rozszerzenie do strategii czasu rzeczywistego „Age of Mythology”. Rzeczony dodatek wzbogaca oryginalną grę o nową kampanię przeznaczoną dla pojedynczego gracza oraz nowe jednostki, nowe boskie moce, itd.

Full Spectrum Warrior
Strategiczne 1 kwietnia 2004
Zespołowa taktyczna gra akcji, oparta o specjalny program szkoleniowy piechoty amerykańskiej. Gracz obejmuje funkcje dowódcy (w randze sierżanta) dwóch drużyn piechoty z zadaniem poprowadzenia ich do wykonania szeregu zadań bojowych umiejscowionych w realistycznych lokacjach.

Magic & Mayhem: The Art of Magic
Strategiczne 27 października 2001
Czy zdołasz przeżyć choć sekundę w pełnym magii fantastycznym świecie? Jeżeli chcesz odpowiedzieć sobie na to pytanie lub po prostu lubisz gry, w których wcielasz się w bohaterów przeżywających niesamowite przygody to zagraj w tą grę.

Starmageddon
Strategiczne 30 kwietnia 2002
Starmageddon to kosmiczna strategia czasu rzeczywistego (RTS), wyprodukowana przez firmę Lemon Interactive. Akcja gry toczy się w odległej przyszłości, kiedy to trzy międzygalaktyczne rasy toczą ze sobą wyniszczającą wojnę o panowanie we Wszechświecie. Gra znana jest również pod tytułem Project Earth: Starmageddon.

Kohan: Immortal Sovereigns
Strategiczne 16 marca 2001
RTS osadzony w mistycznym świecie Khaldun, opleciony bogatą fabułą opisującą przygody nieśmiertelnego Kohana, poszukującego rozwiązania tajemnicy zagłady swojej rasy.

Impossible Creatures
Strategiczne 7 stycznia 2003
Obejmij dowództwo nad armią zmutowanych i zmodyfikowanych genetycznie zwierząt, a następnie wykaż się umiejętnościami wytrawnego dowódcy i stratega, by w wielu wymagających bitwach przechylić szalę zwycięstwa na swą stronę.

Earth 2150: The Moon Project
Strategiczne 29 października 2000
The Moon Project jest kontynuacją gry Earth 2150. United Civilized States i Lunar Corporation współzawodniczą ze sobą w zupełnie nowym otoczeniu - całkiem nowe potyczki, nowe jednostki, budynki, utwory muzyczne i wiele więcej. Wbudowana możliwość gry sieciowej przez serwery EarthNet.

Three Kingdoms: Fate of the Dragon
Strategiczne 14 marca 2001
Three Kingdoms: Fate of the Dragon jest strategią czasu rzeczywistego stworzoną przez studio Overmax Studio. Akcja gry osadzona została w II wieku naszej ery. Gracze wcielają się we władców jednego z trzech królestw walczących o przejęcie kontroli nad Chinami. Zgodnie z konwencję gatunkową, rozgrywka skupia się na budowaniu zaplecza gospodarczego oraz tworzeniu armii, która pokona przeciwników.

WarZone 2100
Strategiczne 26 marca 1999
Nietypowa strategia czasu rzeczywistego, którą wyróżnia rozbudowany model projektowania własnych jednostek. Tytuł utrzymany jest w stylistyce science fiction i opowiada o walkach organizacji na zniszczonej po wojnie nuklearnej Ziemi.

BattleForge
Strategiczne 24 marca 2009
Połączenie strategii sieciowej i gry karcianej. W grze przenosimy się do krainy fantasy, w której toczy się wojna między bogami i gigantami. Gracz prowadzi do boju wojska – jednostki zostały przedstawione w postaci kart kolekcjonerskich. Zabawa wymaga zrozumienia specyficznych zasad i odpowiedniego doboru talii. BattleForge to gra sieciowa, więc potyczki są prowadzone za pośrednictwem Internetu.

Fate of Hellas
Strategiczne 20 grudnia 2007
Fate Of Hellas jest dodatkiem do gry Ancient Wars: Sparta. Jako grecki dowódca stajemy na czele armii, której celem jest podbicie znanego świata. Rozgrywka pozwala nam na odbycie dwóch kampanii, przy czym każda składa się z siedmiu misji.

Earth Universe
Strategiczne 31 marca 2006
Earth Universe to kolekcjonerski zestaw gier z serii Earth - futurystycznego cyklu strategii czasu rzeczywistego (RTS), stworzonego przez polskie studio deweloperskie Reality Pump. W pakiecie znalazły się gry: Earth 2140, Earth 2150 - Escape from the Blue Planet, Earth 2150 - The Moon Project, Earth 2150 - Lost Souls oraz Earth 2160 z dodatkami SuperStorm V3.0 i Titanium Map Pack.

Seven Kingdoms: Conquest
Strategiczne 14 marca 2008
Seven Kingdoms: Conquest jest trzecią odsłoną cyklu strategii czasu rzeczywistego (RTS), rozwijanego przez studio Enlight Software przy współpracy z Infinite Interactive. Fabuła gry przedstawia trwający 6 tys. lat konflikt pomiędzy ludźmi i demonami. Gracz sam decyduje o tym, którą rasę poprowadzi ku zwycięstwu. W porównaniu z wcześniejszymi odsłonami serii twórcy zdecydowali się umniejszyć aspekt gospodarczy na rzecz bardziej widowiskowej i emocjonującej walki.

1944: Bitwa o Ardeny
Strategiczne 1 kwietnia 2005
Trzecia część popularnej serii strategii czasu rzeczywistego (RTS), osadzonych w burzliwym okresie II Wojny Światowej, za których produkcję odpowiada studio developerskie Monte Cristo.

I Wojna Światowa
Strategiczne 17 czerwca 2005
World War I to klasyczna strategia czasu rzeczywistego. Za jej produkcję odpowiedzialne jest niewielkie studio developerskie o nazwie Dark Fox. Warto jednocześnie dodać, iż WW I działa na zmodyfikowanym silniku graficznym gry Blitzkrieg autorstwa Nival Interactive.

Joint Task Force
Strategiczne 12 września 2006
Wojenny RTS od autorów znakomitego Nexus: The Jupiter Incident. Gra koncentruje się na taktycznej stronie starć i nie zawraca sobie głowy typową dla tego gatunku rozbudową bazy. Autorzy przygotowali rozbudowana kampanię dla pojedynczego gracza, jak również tryb multiplayer, w ramach którego możemy walczyć z innymi ludźmi, lub połączyć z nimi siły przeciwko SI.