Encyklopedia Gier Top Gry Premiery Beta testy Screeny Download Redakcja poleca Katalog firm Słownik PC PS5 XSX PS4 Xbox One Switch Andro iOS

63. Gry Strategiczne PC Windows

Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl

Strona 63. Najpopularniejsze gry z gatunku strategiczne na platformę PC.

Gry strategiczne. Gatunek gier, w których zwycięstwo uzależnione jest od strategii i taktyki, jaką obierze gracz. Głównym zadaniem w tych grach jest odpowiednie dowodzenie podległymi zasobami (oddziałami wojskowymi, pracownikami cywilnymi etc.), aby pokonać przeciwnika lub osiągnięć inny wyznaczony cel. Rozgrywka może być prowadzona w turach lub w czasie rzeczywistym (RTS – Real-time strategy). Gatunek ten reprezentują także różnego rodzaju gry ekonomiczne i tzw. tycoony.

Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?

Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.

Wybrane:

gry strategiczne
Commander: Conquest of the Americas
Commander: Conquest of the Americas

Strategiczne 30 lipca 2010

Strategia ekonomiczno-handlowa, w której stajemy do wyścigu o skolonizowanie Nowego Świata. Zadaniem gracza jest dbanie o produkcję dóbr, wymianę towarów i rozwój armii. W grze możemy prowadzić bitwy lądowe i morskie, a jednocześnie zaskarbić sobie sympatię doradców.

Sengoku
Sengoku

Strategiczne 13 września 2011

Sengoku jest rozbudowaną strategią czasu rzeczywistego przygotowaną przez specjalistów gatunku - firmę Paradox Interactive. Akcja gry osadzona została w targanej wojną domową, XV-wiecznej Japonii, a gracze mają okazję pokierować rozwojem własnego klanu. Twórcy dołożyli wiele starań, by zachować wierność historycznym realiom.

Future Wars
Future Wars

Strategiczne 22 marca 2010

Strategia wojenna osadzona w realiach komiksowego science-fiction. Bitwy toczymy w systemie turowym na mapie podzielonej na kwadratowe pola. Future Wars oferuje kampanię dla pojedynczego gracza oraz wiele trybów multiplayer, wliczając w to granie przez email.

Europa 1400: The Guild
Europa 1400: The Guild

Strategiczne 18 października 2002

Europa 1400: The Guild to gra strategiczna z elementami cRPG, wyprodukowana przez ekipę deweloperską 4Head Studios. Gracz wciela się w mieszkańca jednego z europejskich miast u schyłku średniowiecza, a jego celem jest wykonywanie rozmaitych zadań przypisanych do wybranej przez siebie profesji (np. zostanie burmistrzem, dorobienie się fortuny na handlu, czy założenie arystokratycznej dynastii). Twórcy położyli duży nacisk na zgodność z historycznymi realiami.

Konung 3: A New Dynasty
Konung 3: A New Dynasty

Strategiczne 6 listopada 2009

Konung 3: A New Dynasty jest trzecią odsłoną cyklu strategii czasu rzeczywistego (RTS) z elementami cRPG, za którego rozwój odpowiada ekipa deweloperska firmy 1C Company. Akcja gry osadzona została w fantastycznym świecie, stanowiącym miks elementów mitologii słowiańskiej, bizantyjskiej i skandynawskiej. Gracz wciela się w rolę śmiałka, który pragnie zdobyć legendarny Miecz Bohaterów i zostać władcą Wielkiego Księstwa.

Battle Realms: Winter of the Wolf
Battle Realms: Winter of the Wolf

Strategiczne 5 listopada 2002

Samodzielny dodatek do Battle Realms, opowiadający o heroicznej walce klanu Wilka pragnącego wyrwać się z niewoli, wprowadzający gracza we wcześniejszą historię świata Battle Realms.

World War One: La Grande Guerre 14-18
World War One: La Grande Guerre 14-18

Strategiczne 11 listopada 2008

World War One jest turową strategią przygotowaną przez studio AGEOD, znane z kilku innych, podobnych tytułów. Charakterystyczną cechą dzieł tych twórców jest wierne odwzorowanie historycznych realiów panujących w epoce, do której dana produkcja nawiązuje. Mogliśmy się o tym przekonać na przykładzie obydwu części Birth of America oraz Napoleon's Campaigns.

Rulers of Nations: Geo-Political Simulator 2
Rulers of Nations: Geo-Political Simulator 2

Strategiczne 28 września 2010

Rulers of Nations: Geo-Political Simulator 2 to kontynuacja rozbudowanej strategii autorstwa studia Eversim. Gracze mają okazję wcielić się w rolę przywódcy jednego ze światowych mocarstw i pokierować losem świata. Twórcy gry zadbali, by nie zabrakło wyzwań politycznych, społecznych, ekonomicznych i militarnych.

Imperium Romanum: The Conquest of Britannia
Imperium Romanum: The Conquest of Britannia

Strategiczne 30 maja 2008

Imperium Romanum the Conquest of Britannia to pierwszy dodatek do strategii czasu rzeczywistego Imperium Romanum, stworzonej na początku 2008 r. przez studio Haemimont Games. Opisywany produkt pozwala posiadaczom podstawowej wersji gry przenieść się z powrotem do pierwszego wieku naszej ery, kiedy to cesarz Hadrian wraz ze swymi legionami wybrał się na podbój odległej Brytanii.

Alea Jacta Est
Alea Jacta Est

Strategiczne 22 września 2012

Alea Jacta Est to opracowana przez zespół AGEOD strategia odtwarzająca wojny domowe w Imperium rzymskim. Zabawa toczy się w systemie turowym i koncentruje się na aspekcie militarnym. Rozgrywkę cechuje wysoki poziom realizmu historycznego.

Capitalism II: Capitalism Lab
Capitalism II: Capitalism Lab

Strategiczne 14 grudnia 2012

Dodatek do gry ekonomicznej Capitalism II. Do podstawowej wersji wprowadza wiele usprawnień i udogodnień, a także mnóstwo nowości dla osób, które poznały „podstawkę” na wylot. Capitalism Lab oferuje możliwość grania w rozdzielczościach HD.

Crusader Kings II: The Republic
Crusader Kings II: The Republic

Strategiczne 14 stycznia 2013

Rozszerzenie do Crusader Kings II: Mroczne Wieki, udanej gry strategicznej z 2012 roku od studia Paradox Interactive. W Crusader Kings II: The Republic zamiast we władcę feudalnego, wcielamy się w głowę rodu kupieckiego. Zadaniem gracza jest doprowadzenie swojej rodziny do szczytu potęgi w Lidze Hanzeatyckiej oraz przejęcie kontroli nad ważnymi miastami handlowymi, takimi jak Wenecja, Genua, Piza czy Gotland.

Farma 3D
Farma 3D

Strategiczne 1 września 2010

Farma 3D to casualowa strategia z rodzaju time-management, wyprodukowana przez firmę Play-publishing. Gracze poznają perypetie sympatycznego rodzeństwa – Ani i Janka, którzy próbują wyręczyć chorego wujka w farmerskich obowiązkach i doprowadzić podupadające gospodarstwo rolne do rozkwitu.

Kupiec
Kupiec

Strategiczne 30 czerwca 1997

Kupiec to osadzona w realiach fantasy gra ekonomiczna, stworzona przez polskie studio Color7 Productions. Gracz wciela się w rolę handlarza, który musi zdobyć bogactwo, by wykupić swą narzeczoną z rąk piratów. Produkcja jest konwersją hitu z komputerów 8-bitowych.

Impire
Impire

Strategiczne 14 lutego 2013

Inspirowana serią Dungeon Keeper strategia ekonomiczna z elementami RTS. Gra stworzona została przez francuskie studio Cyanide we współpracy z firmą Paradox Interactive. Akcja Impire osadzona została w krainie Ardania, znanej z serii Majesty. Gracz kieruje poczynaniami Baala Abaddona, byłego władcy ciemności, który zdegradowany został do roli małego, demonicznego impa. Bohater pragnie odzyskać dawną potęgę, co wymaga stworzenia rozległych lochów, pełnych pułapek i potężnych potworów.

Solidarność
Solidarność

Strategiczne 25 stycznia 1991

Solidarność to gra strategiczna wyprodukowana przez studio deweloperskie firmy P. Z. Karen. Akcja osadzona została w Polsce lat 80. ubiegłego wieku. Gracz wciela się w rolę szefa NSZZ „Solidarność” i kieruje opozycją antykomunistyczną. Do jego zadań należy m.in. podnoszenie świadomości politycznej w społeczeństwie, pozyskiwanie aktywistów związkowych oraz zdobywanie funduszy na dalszą działalność.

Graviteam Tactics: Operation Star
Graviteam Tactics: Operation Star

Strategiczne 1 listopada 2011

Osadzona w realiach II wojny światowej rozbudowana gra taktyczna, która umożliwia wzięcie udziału w walkach na froncie wschodnim w okolicy miasta Charków w roku 1943. Autorzy postawili na realizm, dlatego mechanika zabawy bierze pod uwagę m.in. grubość pancerzy, trajektorię lotu pocisków, ukształtowanie terenu i morale jednostek.

Command & Conquer
Command & Conquer

Strategiczne prace wstrzymane

Jedna z najsłynniejszych strategii czasu rzeczywistego, która przedstawia alternatywną wersję świata i historię konfliktu dwóch organizacji. Przygotowana przez studio Westwood produkcja rozwija mechaniki opracowane wcześniej przez twórców na potrzeby innego RTS-a - Dune 2.

The Train Giant
The Train Giant

Strategiczne 15 marca 2012

Strategia ekonomiczna rozgrywana w czasie rzeczywistym. Jako prezes firmy kolejowej musimy zadbać o rozwój społeczny i gospodarczy dużego wirtualnego miasta. W tym celu tworzymy sieć połączeń komunikacyjnych oraz budujemy osiedla mieszkalne, biurowce i fabryki. Zarobione na tej działalności pieniądze możemy zainwestować na giełdzie papierów wartościowych.

Unity of Command: Stalingrad Campaign
Unity of Command: Stalingrad Campaign

Strategiczne 15 listopada 2011

Turowa gra strategiczna osadzona w czasach II wojny światowej. Oferuje kampanię na froncie wschodnim, której szczytowym punktem było oblężenie Stalingradu. Możemy pokierować zarówno armiami niemieckimi, jak i radzieckimi.

Stalingrad (2005)
Stalingrad (2005)

Strategiczne 11 marca 2005

Stalingrad to gra strategiczna czasu rzeczywistego, dokładnie odwzorowująca jedną z najsłynniejszych operacji II Wojny Światowej (17 lipca 1942 – 2 lutego 1943). Developerzy wprowadzili do własnego dzieła parę odrębnych kampanii bitewnych: pierwsza poświęcona działaniom niemieckiego Wehrmachtu, a druga traktująca o poczynaniach sił Związku Socjalistycznych Republik Radzieckich.

Blitzkrieg: Horyzont w Ogniu
Blitzkrieg: Horyzont w Ogniu

Strategiczne 6 kwietnia 2004

Blitzkrieg: Horyzont w Ogniu jest samodzielnym dodatkiem do wyprodukowanej przez studio deweloperskie Nival Interactive strategii czasu rzeczywistego (RTS) Blitzkrieg. Rozszerzenie zawiera nową kampanię, w której gracze mają okazję wcielić się w dowódcę wojsk niemieckich podległych feldmarszałkowi Erwinowi Rommlowi i wziąć udział w zmaganiach z okresu II wojny światowej toczonych m.in. na Sycylii, w Normandii i w Ardenach.

Desert Law: Wojownicy Pustyni
Desert Law: Wojownicy Pustyni

Strategiczne 29 kwietnia 2005

Desert Law: Wojownicy Pustyni to osadzona w postapokaliptycznych klimatach strategia czasu rzeczywistego (RTS) z elementami cRPG. Akcja gry rozgrywa się w świecie zniszczonym przez kataklizm. Gracz kieruje poczynaniami Breda, który stara się zjednoczyć resztkę ocalałych ludzi i przeciwstawić się chaosowi szerzonemu przez rozliczne bandy rzezimieszków. Tytuł wyprodukowany został przez studio deweloperskie Arise.

Tin Soldiers: Aleksander Wielki
Tin Soldiers: Aleksander Wielki

Strategiczne 8 października 2004

Turowa gra strategiczna, której akcja koncentruje się wokół tytułowej postaci Aleksandra III Wielkiego zwanego Macedońskim, króla antycznej Macedonii od 336 roku p.n.e. Gra opowiada o najsłynniejszych podbojach słynnego wodza.