Kupiec PC
Kupiec to osadzona w realiach fantasy gra ekonomiczna, stworzona przez polskie studio Color7 Productions. Gracz wciela się w rolę handlarza, który musi zdobyć bogactwo, by wykupić swą narzeczoną z rąk piratów. Produkcja jest konwersją hitu z komputerów 8-bitowych.
Kupiec Premiera PC
30czerwca1997
producent: Color7 Productions wydawca: TimSoft
Polskie napisy i dialogi
Gry podobne do Kupiec
Port Royale
Imperialism II: The Age of Exploration
Patrician II: Quest for Power
Kupiec jest jedną z najciekawszych polskich produkcji stworzonych z myślą o platformach 8-bitowych. Pierwotnie gra autorstwa zespołu deweloperskiego Color7 Productions wydana została w wersji na komputery Atari. Staraniem firmy TimSoft w 1997 roku ukazał się port przeznaczony na pecety.
Akcja gry osadzona została w fantastycznym Świecie Mgieł. Główny bohater, w którego wciela się gracz, prowadzi dostatnie życie jako majętny kupiec. W trakcie jednej z wypraw zostaje jednak napadnięty i obrabowany przez piratów. Co gorsza, bandyci uprowadzają również jego ukochaną, domagając się bardzo wysokiego okupu za jej głowę.
Zadaniem gracza jest zdobyć odpowiednio dużą sumę pieniędzy (2 miliony dukatów), by wykupić dziewczynę z rąk porywaczy. W tym celu przemierza Świat Mgieł handlując rozmaitymi towarami (ubrania, broń, biżuteria, żywność i inne) i podejmując się ryzykownych wypraw w poszukiwaniu skarbów, a nawet niebezpiecznej pracy w kopalniach diamentów.
Rozgrywka opiera na prostym założeniu „tanio kupić, drogo sprzedać”. Ceny towarów różnią się w poszczególnych lokacjach i ulegają okresowym wahaniom. Gracz musi więc wykazać się smykałką do handlu i odpowiednią zaradnością. Zadanie komplikują rozmaite zdarzenia losowe, w tym np. spotkania z rozbójnikami.
Oprawa wizualna Kupca wyraźnie wskazuje na 8-bitowe korzenie. Interfejs gry to przede wszystkim rozwijane menu. Elementy graficzne w formie statycznych obrazków, stanowią jedynie dekorację.
Ostatnia modyfikacja 17 kwietnia 2013
Tryb gry: single player
Wymagania wiekowe Kupiec: Odpowiednia dla każdego wieku.