64. Gry Strategiczne PC Windows
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 64. Najpopularniejsze gry z gatunku strategiczne na platformę PC.
Gry strategiczne. Gatunek gier, w których zwycięstwo uzależnione jest od strategii i taktyki, jaką obierze gracz. Głównym zadaniem w tych grach jest odpowiednie dowodzenie podległymi zasobami (oddziałami wojskowymi, pracownikami cywilnymi etc.), aby pokonać przeciwnika lub osiągnięć inny wyznaczony cel. Rozgrywka może być prowadzona w turach lub w czasie rzeczywistym (RTS – Real-time strategy). Gatunek ten reprezentują także różnego rodzaju gry ekonomiczne i tzw. tycoony.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.
Tin Soldiers: Aleksander Wielki
Strategiczne 8 października 2004
Turowa gra strategiczna, której akcja koncentruje się wokół tytułowej postaci Aleksandra III Wielkiego zwanego Macedońskim, króla antycznej Macedonii od 336 roku p.n.e. Gra opowiada o najsłynniejszych podbojach słynnego wodza.
Mad TV
Strategiczne 20 marca 1991
O tym, że telewizja nawet z najprostszego człowieka pod słońcem potrafi uczynić gwiazdę, nie trzeba specjalnie nikogo przekonywać. Wystarczy śledzić na bieżąco polskie stacje komercyjne, aby zobaczyć jak płytcy i nie mający nic do zaoferowania ludzie, nagle rosną do rangi legendy. Historia Archiego, głównego bohatera gry Mad TV pokrywa się z tą wizją. Jedyną różnicą jest to, że ów młodzieniec zajmie się bardziej niewdzięczną rolą – zarządzaniem układem programowym stacji.
Z Moskwy po Berlin
Strategiczne 24 października 2005
Moscow to Berlin to już czwarta odsłona cyklu strategii czasu rzeczywistego (RTS), nawiązującego do burzliwych wydarzeń na frontach II Wojny Światowej i opracowywanego przez pracowników zespołu Digital Reality.
1944: Bitwa o Ardeny
Strategiczne 1 kwietnia 2005
Trzecia część popularnej serii strategii czasu rzeczywistego (RTS), osadzonych w burzliwym okresie II Wojny Światowej, za których produkcję odpowiada studio developerskie Monte Cristo.
Star Wars: Galactic Battlegrounds - Clone Campaigns
Strategiczne 13 maja 2002
Dodatek do strategii czasu rzeczywistego zatytułowanej Star Wars: Galactic Battlegrounds. Wprowadza do podstawowej wersji gry nowe misje, jednostki oraz szereg innych udoskonaleń.
Making History: The Calm and the Storm
Strategiczne 13 marca 2007
Making History: The Calm and the Storm jest stworzoną przez Muzzylane Software, a wydaną przez Strategy First turową strategią na PC osadzoną w realiach II wojny światowej.
John Tiller's Campaign Series
Strategiczne 5 czerwca 2007
John Tiller's Campaign Series to pakiet trzech gier wojennych, umiejscowionych w okresie II wojny światowej i stworzonych przez amerykańskie studio developerskie TalonSoft.
Crusader Kings: Deus Vult
Strategiczne 4 października 2007
Oficjalne rozszerzenie do wydanej wiosną 2004 roku gry Crusader Kings, będącej osadzonym w realiach mrocznego średniowiecza spin-offem serii strategicznej Europa Universalis. Dodatek zatytułowany Deus Vult wprowadza do rozgrywki całą masę drobnych nowości i usprawnień, dzięki którym zarządzanie naszym państwem staje się jeszcze większym wyzwaniem. Twórcy ulepszyli m.in. system relacji międzypaństwowych, dzięki czemu podczas zabawy możemy zyskać zupełnie nowych przyjaciół lub wrogów.
WorldShift
Strategiczne 8 maja 2008
WorldShift to strategia czasu rzeczywistego utrzymana w klimatach cyber-fantasy. Osobami odpowiedzialnymi za jej stworzenie są programiści z grupy Black Sea Studios, posiadający już w swym elektronicznym dorobku jedną pozycję z gatunku RTS, grę Knights of Honor.
East India Company
Strategiczne 28 lipca 2009
Opracowana przez fińskie studio Nitro Games turowa gra strategiczna, łącząca rozbudowaną warstwę ekonomiczną z elementami typowych strategii morskich. Akcja tytułu rozgrywa się w XVIII wieku, a gracze stają na czele jednej z ośmiu nacji by poprowadzić ją do dominacji na morskich szlakach Europy, Afryki i południowo-wschodniej Azji. Sama rozgrywka przebiega dwutorowo.
World War II: Frontline Command
Strategiczne 2 maja 2003
World War II: Frontline Command to wyprodukowana przez studio deweloperskie Bitmap Brothers strategia czasu rzeczywistego w realiach II Wojny Światowej. Akcja gry osadzona została na froncie zachodnim w latach 1944-1945. Gracz wciela się w dowódcę wojsk alianckich i ma okazję zmierzyć się z 25 misjami przygotowanymi przez twórców.
Waterloo: Napoleon's Last Battle
Strategiczne 28 marca 2001
Gra strategiczna dająca nam unikalną możliwość pokierowania zarówno wojskami Francuskimi, Austriackimi, Pruskimi i Angielskimi w słynnej bitwie pod Waterloo.
Trade Empires
Strategiczne 12 września 2001
Trade Empires to wyprodukowana przez studio deweloperskie Frog City Software strategia ekonomiczna, w której gracz ma możliwość zbudowania handlowego imperium. Akcja rozgrywa się na przestrzeni kilku tysięcy lat, w trakcie których obserwować można zachodzące zmiany w technologii i strukturze społeczno-ekonomicznej wirtualnego świata.
The Guild 2: Piraci Starego Świata
Strategiczne 27 kwietnia 2007
Pierwszy dodatek do gry The Guild 2, którego opracowanie wziął na swoje barki zespół 4Head Studios. Jak sugeruje tytuł, add-on pozwala wypłynąć na szerokie wody europejskich mórz, otwierając przed nami zupełnie nowe możliwości. Nic bowiem nie stoi na przeszkodzie, by prowadzić rozbudowane transakcje handlowe z największymi portami, budować dobre relacje z innymi kupcami i korzystać z w miarę bezpiecznych szlaków handlowych.
Frontline: Kursk
Strategiczne 20 marca 2007
Strategia czasu rzeczywistego o tematyce II Wojny Światowej, wyprodukowana przez studio Nival. Akcja rozgrywa się w obrębie jednej z największych bitw pancernych w historii – bitwie pod Kurskiem. Możemy rozegrać dwie kampanie i wcielić się w dowódcę Armii Czerwonej lub też sił Trzeciej Rzeczy. Autentyczne jednostki wojenne robią ogromne wrażenie, a silnik graficzny i system zniszczeń stoją na wysokim poziomie.
Rise of Nations: Złota Edycja
Strategiczne 28 października 2004
Rise of Nations: Złota Edycja to pakiet składający się z podstawowej wersji gry Rise of Nations oraz wydanego rok później dodatku Thrones and Patriots. Za produkcją obu tytułów stoi firma Big Huge Games, mająca na swoim koncie m.in. next-genową strategię Catan oraz The Asian Dynasties, rozszerzenie do Age of Empires III.
Windchaser
Strategiczne 8 maja 2008
Windchaser to przygotowana przez ekipę deweloperską studia Chimera Entertainment strategia czasu rzeczywistego (RTS) z elementami taktycznymi i cRPG. Akcja gry osadzona została w fantastycznym świecie Ensai, w którym magia miesza się z techniką. Gracz wciela się w obdarzonego wielką mocą młodego adepta sztuk magicznych - Ioana. Rozgrywka nastawiona jest na walkę taktyczną i odpowiednie przygotowanie drużyny do starć z przeciwnikami.
Reflux
Strategiczne 28 lutego 1998
Strategia czasu rzeczywistego stworzona przez nasz rodzimy zespół Metropolis. Uratuj Ziemię przed zagładą! Weź udział w zmaganiach pomiędzy dwoma przeciwnikami. Ten, kto wygra będzie miał szansę przeciwstawić się Obcym i zetrzeć się z nimi na śmierć i życie.
Earth Universe
Strategiczne 31 marca 2006
Earth Universe to kolekcjonerski zestaw gier z serii Earth - futurystycznego cyklu strategii czasu rzeczywistego (RTS), stworzonego przez polskie studio deweloperskie Reality Pump. W pakiecie znalazły się gry: Earth 2140, Earth 2150 - Escape from the Blue Planet, Earth 2150 - The Moon Project, Earth 2150 - Lost Souls oraz Earth 2160 z dodatkami SuperStorm V3.0 i Titanium Map Pack.
Space Empires: Starfury
Strategiczne 5 października 2003
Kosmiczna strategia turowa oparta na słynnym systemie znanym ze Space Empires IV, w której w odróżnieniu od poprzednich części skupiamy się na historii jednego statku.
RollerCoaster Tycoon: Zwariowane Krajobrazy
Strategiczne 16 września 2000
Podwójny dodatek do RollerCoaster Tycoon zawierający Loopy Landscapes i Corkscrew Follies z nowymi scenariuszami, rodzajami kolejek do budowania i nowymi krajobrazami parków rozrywki.
Ski Park Manager: Zbuduj swoje Zakopane
Strategiczne 20 lutego 2002
Ski Park Manager jest strategią ekonomiczną, pozwalającą graczowi wcielić się w rolę zarządcy ośrodka narciarskiego. Wirtualni menedżerowie muszą m.in. dbać o stan infrastruktury obiektów wypoczynkowych, budować nowe hotele punkty gastronomii, wytyczać trasy zjazdowe, a nawet pilnować spraw pracowniczych. Deweloperzy ze studia Lankhor zadbali przy tym o intuicyjnie prosty interfejs oraz miłą dla oka oprawę wizualną swego dzieła.
Battleground 3: Waterloo
Strategiczne 13 czerwca 1996
Trzecia odsłona cyklu Battleground to wierne odtworzenie wydarzeń, jakie rozegrały się podczas ostatniej bitwy Wojny Napoleońskiej pod Waterloo. Armia Bonapartego starła się z sprzymierzonymi siłami księcia Wellingtona i marszałka Blüchera, ponosząc sromotną klęskę.
Axis & Allies
Strategiczne 2 listopada 2004
Axis & Allies to rozbudowana strategia czasu rzeczywistego (RTS), za której przygotowanie odpowiadają programiści z zespołu developerskiego TimeGate Studios (twórcy znanej serii Kohan). Akcja programu przenosi graczy na fronty II Wojny Światowej - największego konfliktu zbrojnego XX-stulecia.