Encyklopedia Gier Top Gry Premiery Beta testy Screeny Download Redakcja poleca Katalog firm SłownikStrategicznePC
Okładka Making History: The Calm and the Storm (PC)
OkładkaMaking History: The Calm and the Storm (PC)

Making History: The Calm and the Storm PC

Making History: The Calm and the Storm jest stworzoną przez Muzzylane Software, a wydaną przez Strategy First turową strategią na PC osadzoną w realiach II wojny światowej.

Strategiczne | II wojna światowa | turowe | multiplayer | singleplayer | internet | LAN

Making History: The Calm and the Storm Premiera PC

13marca2007

producent: Muzzylane Software Inc. wydawca: Strategy First Strona oficjalna

Angielskie napisy i dialogiAngielskie napisy i dialogi

Making History: The Calm and the Storm jest stworzoną przez Muzzylane Software, a wydaną przez Strategy First turową strategią na PC osadzoną w realiach II wojny światowej. Gracze wcielają się w rolę przywódcy jednego z państw biorących udział w konflikcie: Francji, Włoch, Stanów Zjednoczonych, Związku Radzieckiego, Japonii lub Niemiec. Tylko od ich poczynań zależą losy wojny. Gra aż prosi się, by przeprowadzić rozliczne scenariusze pokroju: „co by było, gdyby…”.

W odróżnieniu od innych produkcji traktujących o wydarzeniach lat 1939-1945, w tej nie liczy się sam aspekt militarny wojny, lecz także ekonomia. W końcu skądś trzeba czerpać środki na produkcje nowego uzbrojenia i utrzymanie wojska. Rozgrywkę na poziomie ekonomicznym urozmaica zawansowana sztuczna inteligencja, dzięki której poszczególne kraje odznaczają się specyficznymi dla nich celami i wzorcami zachowań. Jest to bardzo istotne, ponieważ zwycięstwo w dużej mierze zależy również od utrzymywanych przez gracza stosunków dyplomatycznych z innymi państwami.

Autorzy zadbali o wierne odwzorowanie realiów historycznych okresu II wojny światowej. Dotyczy to nie tylko globalnej sytuacji polityczno-militarno-ekonomicznej, ale również oprawy graficznej. Państwa, miasta i regiony (77 krajów i ponad 800 regionów) zostały przedstawione zgodnie z rzeczywistością. To jednak nie koniec, ponieważ z równą dbałością o szczegóły odwzorowano poszczególne jednostki wojskowe. Ponadto po zakończeniu rozgrywki, wyniki osiągnięte przez gracza są porównywane z rzeczywistym przebiegiem wojennych działań.

Te natomiast są różnorodne – cechują się innymi charakterystykami, a starcia w ich ramach przebiegają inaczej w zależności od tego, jaki jest preferowany styl walki gracza oraz jakimi siłami wojskowymi dysponuje. Można stawiać na frontalny atak piechotą albo niszczyć zaplecze przeciwnika za pomocą nalotów bombowych. Dla państw posiadających potężne siły powietrzne nie jest również problemem trzymanie na dystans wrogich jednostek.

Zastosowany w Making History: The Calm and the Storm system walki pozwala na różne, odmienne od siebie podejścia do militarnych starć. Można postawić wszystko na bezpośredni atak i zgnieść wroga przeważającą liczbą swoich jednostek, można również grać na zwłokę i unikać otwartych konfliktów. W swoich strategicznych planach gracze muszą uwzględnić nie tylko rozkład sił wojskowych swoich i przeciwnika, ale również takie czynniki jak zasoby, wsparcie oraz ukształtowanie terenu.

Wojna nie kończyła się jednak na polach bitwy. Bardzo istotnym elementem był wyścig technologiczny, rywalizacja pomiędzy naukowcami poszczególnych krajów. Autorzy gry uwzględnili również ten aspekt, pozwalając graczom inwestować w badania nad ulepszaniem swoich jednostek.

Pomimo tego, że gra toczy się w systemie turowym, wszystkie działania podejmowane przez strony konfliktu mają miejsce w tym samym czasie (symultaniczne tury). Nie ma więc oczekiwania na ruch przeciwnika.

Przed rozpoczęciem rozgrywki gracz może ustalić preferowane przez niego warunki zwycięstwa: określić czy chce, by jego państwo wygrało wojnę bądź doprowadzić do tego, by frakcja albo grupa ideologiczna, do której należy, zatryumfowała w konflikcie.

Warto dodać, że zawartość gry można łatwo modyfikować, ponieważ została napisana w XML. Dzięki temu co ambitniejsi użytkownicy mają duże pole do działania i mogą dostosowywać produkcję do swoich potrzeb.

Ostatnia modyfikacja 10 grudnia 2007

Tryb gry: single / multiplayer   Tryb multiplayer: Internet / sieć lokalna  

Ocena użytkowników: 7,3 / 10 na podstawie 71 głosów czytelników.

Klasyfikacja PEGI Making History: The Calm and the Storm

Wymagania wiekowe. Rating wiekowy nie uwzględnia poziomu trudności ani umiejętności niezbędnych do korzystania z danej gry.