134. Gry Strategiczne PC Windows
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 134. Najpopularniejsze gry z gatunku strategiczne na platformę PC.
Gry strategiczne. Gatunek gier, w których zwycięstwo uzależnione jest od strategii i taktyki, jaką obierze gracz. Głównym zadaniem w tych grach jest odpowiednie dowodzenie podległymi zasobami (oddziałami wojskowymi, pracownikami cywilnymi etc.), aby pokonać przeciwnika lub osiągnięć inny wyznaczony cel. Rozgrywka może być prowadzona w turach lub w czasie rzeczywistym (RTS – Real-time strategy). Gatunek ten reprezentują także różnego rodzaju gry ekonomiczne i tzw. tycoony.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.
Heaven vs. Hell
Strategiczne prace wstrzymane
Heaven vs. Hell to strategia czasu rzeczywistego rozgrywająca się na Ziemi w bardzo odległej przyszłości. Opowiada ona o tytanicznej wojnie pomiędzy rasą ludzką, siłami boskimi oraz piekielnymi.
Rich & Beautiful
Strategiczne prace wstrzymane
Rich & Beautiful to niemiecka odmiana symulatora życia, z licznymi elementami gry ekonomicznej i erotycznej. Całość przesiąknięta jest ironią i dowcipem, więc za każdym rogiem czeka nas coś zabawnego lub pikantnego.
Modern Naval Battles - World War II at Sea
Strategiczne prace wstrzymane
„Modern Naval Battles - World War II at Sea” to rozbudowana, strategiczna gra turowa, która pozwala na dowodzenie okrętami marynarki wojennej sześciu państw i wzięcie udziału w szeregu bitew morskich, pochodzących z burzliwego okresu 1939-1045. Rozgrywka została oparta na zasadach popularnej na Zachodzie kolekcjonerskiej gry karcianej Dan Verssen Games’s Modern Naval Battles.
Raging Tiger: The Second Korean War
Strategiczne 16 sierpnia 2004
Raging Tiger to dość skomplikowana strategia taktyczna, za produkcję której odpowiedzialne jest studio ProSIM. Gra pod wieloma względami przypomina poprzednie tytuły producenta, jak chociażby Armored Task Force, z którym jest w pełni kompatybilna.
Battleground 8: Prelude to Waterloo
Strategiczne 30 września 1997
Ósma odsłona znakomitej serii strategii historycznych Battleground. Tym razem możemy przeżyć dwie bitwy: pod Ligny i Quatre-Bras, które mimo zwycięstwa Napoleona bardzo go osłabiły i zdecydowały o późniejszej klęsce wielkiego wodza pod Waterloo.
Battleship 2: Surface Thunder
Strategiczne 15 września 2000
Gra zręcznościowa oparta na popularnych „statkach”. Twórcy przygotowali dwa zupełnie różne tryby rozgrywki: klasyczną planszówkę (stawianie i strzelanie do statków ukrytych na polach) oraz grę akcji. W pierwszym trybie zmagamy się na polach o trzech różnych wielkościach. Druga forma zabawy to trójwymiarowa zręcznościówka, w której prowadzimy statek i niszczymy wrogów.
Casino Empire
Strategiczne 28 września 2002
Gra strategiczno-ekonomiczna, w której wcielamy się w zarządzę jednego z kasyn w mieście hazardu i uciech – Las Vegas. W skórze szefa tego specyficznego przybytku wprowadzamy nowe rodzaje gier, dbamy o odpowiedni personel i zajmujemy się wieloma innymi sprawami. Podczas zabawy możemy sprawdzać, czy nasze usługi cieszą się zainteresowaniem klientów.
Tactica Online
Strategiczne prace wstrzymane
Gra stworzona przez niezależne, australijskie studio developerskie, Imaginary Numbers. Projekt ten zalicza się do gier typu online, aczkolwiek jest dość nietypowym reprezentantem tego gatunku. Nietypowym, ponieważ walka w grze odbywa się turowo.
Mage Lords
Strategiczne prace wstrzymane
Jako Lord Magii stwórz własne imperium rozbudowując armię i ucząc się nowych czasów, przygotowując się do przepowiedzianego nadejścia Asthorra, uwolnionego demona ciemności.
Fallen Age
Strategiczne prace wstrzymane
Wciel się w sytuację jednego z ludzi ocalałych przed zagładą z ręki Thothan, zgromadź wszystkie siły ludzkości, odbudowuj zniszczone miasta oraz odkryj zapomnianą technologię, wszystko to by pokonać znienawidzonych wrogów.
The Epsilon Conflict
Strategiczne prace wstrzymane
The Epsilon Conflict to autorski projekt ekipy deweloperskiej O3 Games wspartej przez mistrzów świata w grze StarCraft - Guillaume'a Patry'ego i Victora Martyna. Tytuł łączy elementy strategii czasu rzeczywistego i cRPG oferując graczom możliwość pokierowania jedną z trzech skonfliktowanych frakcji. Prace nad grą zostały wstrzymane.
TV Giant
Strategiczne 13 kwietnia 2006
TV Giant to strategia ekonomiczna, będąca kolejną pozycją, traktującą o zakładaniu konkretnej firmy i zdobywaniu monopolu w danej sferze biznesu. Tym razem developerzy postanowili wkroczyć do świata telewizji – użytkownik, zaczynając jako młody przedsiębiorca, dostaje szansę zostania magnatem owej branży.
Chronostorm: Siberian Strike
Strategiczne 13 listopada 2008
Strategia czasu rzeczywistego pozwalająca graczom na wzięcie udziału w hipotetycznym konflikcie zbrojnym na rubieżach Rosji. Cechą wyróżniającą ten tytuł jest wyposażenie naszej armii w urządzenie umożliwiające ograniczoną kontrolę nad czasem. Dzięki temu możemy zatrzymać upływ lub skorzystać z jednostek militarnych dostępnych w przyszłości czy przeszłości.
Supreme Ruler 2020: Global Crisis
Strategiczne 15 grudnia 2008
Supreme Ruler 2020: Global Crisis jest rozszerzeniem do wydanej w 2008 roku strategii czasu rzeczywistego (RTS), autorstwa studia deweloperskiego Battlegoat. Dodatek wprowadza m.in. nową kampanię, składającą się z 20 misji, a także nowe jednostki i technologie oraz usprawnienia w interfejsie sterowania i systemie pomocy.
Hornet Leader
Strategiczne 8 października 2007
Skomplikowana strategia turowa, w której przejmujemy dowództwo nad eskadrą tytułowych myśliwców. Do rozegrania są trzy dynamicznie rozwijające się kampanie (Irak, Libia oraz Północna Korea).
Perimeter 2: New Earth
Strategiczne 12 grudnia 2008
Perimeter 2: New Earth to kontynuacja dość ciepło przyjętej przez graczy strategii czasu rzeczywistego, przygotowanej przez naszych wschodnich sąsiadów, firmę deweloperską K-D Lab.
Heroes of Malgrimia: Kill the Dragon
Strategiczne 6 lutego 2009
Samodzielny dodatek do drugiej części strategii turowej Heroes of Malgrimia. Opisywane rozszerzenie wprowadza do rozgrywki sporo nowych elementów, przede wszystkim nowy kontynent, nad którym władzę sprawują nieumarli.
The Continuum
Strategiczne 27 czerwca 2008
The Continuum to pierwsza produkcja stworzona przez chicagowskie studio developerskie Seven Lights, będąca połączeniem turowej strategii i RPG, przeznaczona do rozgrywek w trybie online. Jest ona ściśle związana z serią komiksów pod tym samym tytułem.
Wildlife Park 2: Wodny świat
Strategiczne 31 sierpnia 2007
Wodny świat jest kolejnym dodatkiem do gry strategiczno-ekonomicznej Wildlife Park 2 starającej się w miarę jak najwierniej symulować zarządzanie prawdziwym ogrodem zoologicznym.
Multiwinia: Survival of the Flattest
Strategiczne 19 września 2008
Multiwinia to produkt brytyjskiej firmy Introversion Software, który został opracowany na bazie opublikowanej w 2005 roku gry Darwinia. Nowy program koncentruje się w głównej mierze nad rozgrywką wieloosobową, choć i zwolennicy rywalizacji z komputerowym przeciwnikiem znajdą tu coś dla siebie.
Big Biz Tycoon 2
Strategiczne 12 czerwca 2003
Kontynuacja wydanego w 2001 roku „Big Biz Tycoona” (znanego także jako „Venture Tycoon”), w przeciwieństwie jednak do swojego poprzednika za produkcję gry odpowiedzialne jest niemieckie studio developerskie 4Head Studios, które zasłynęło wydaniem „Europy 1400”.
World of Mixed Martial Arts
Strategiczne 6 grudnia 2007
World of Mixed Martial Arts to manager tytułowych zawodów mieszanych sztuk walki, stworzony przez Grey Dog Software – firmę odpowiedzialną m.in. za serię Total Pro Basketball. Gra dystrybuowana jest drogą elektroniczną, poprzez Internet.
The Forgotten World
Strategiczne prace wstrzymane
Miks gatunków cRPG oraz strategii czasu rzeczywistego z elementami fantasy, przygotowany przez chorwackie studio developerskie Provox Multiemdia Studio.
Venture Arctic
Strategiczne 5 sierpnia 2008
Produkcja, łącząca elementy symulacyjne i ekonomiczne. Zadanie gracza polega na kontrolowaniu ekosystemu, położonego w mroźnym rejonie Arktyki.