Encyklopedia Gier Top Gry Premiery Beta testy Screeny Download Redakcja poleca Katalog firm Słownik PC PS5 XSX PS4 Xbox One Switch Andro iOS

127. Gry Strategiczne PC Windows

Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl

Strona 127. Najpopularniejsze gry z gatunku strategiczne na platformę PC.

Gry strategiczne. Gatunek gier, w których zwycięstwo uzależnione jest od strategii i taktyki, jaką obierze gracz. Głównym zadaniem w tych grach jest odpowiednie dowodzenie podległymi zasobami (oddziałami wojskowymi, pracownikami cywilnymi etc.), aby pokonać przeciwnika lub osiągnięć inny wyznaczony cel. Rozgrywka może być prowadzona w turach lub w czasie rzeczywistym (RTS – Real-time strategy). Gatunek ten reprezentują także różnego rodzaju gry ekonomiczne i tzw. tycoony.

Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?

Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.

Wybrane:

gry strategiczne
Panzer Campaigns 3: Kharkov '42
Panzer Campaigns 3: Kharkov '42

Strategiczne 4 listopada 2000

Trzecia część strategicznej serii „Panzer Campaigns” firmy HPS simulations. Możemy w niej objąć dowództwo nad siłami rosyjskimi oraz niemieckimi i zmienić losy rosyjskiej ofensywy 1942 roku.

Damn Dirty Apes
Damn Dirty Apes

Strategiczne prace wstrzymane

Gra wojenna toczona w czasie rzeczywistym ze sporą zawartością elementów zręcznościowych (tzw. real-time action war game). Jej tematem są konflikty zbrojne z kilkoma gatunkami małp w roli głównej.

Strikepoint: The Hex Missions
Strikepoint: The Hex Missions

Strategiczne 16 listopada 1998

Strikepoint: The Hex Missions jest zręcznościową symulacją lotu śmigłowcami bojowymi. Gra wyprodukowana została przez studio Project Two. Gracze mają okazję zasiąść za sterami 3 wojskowych maszyn, wyposażonych w 7 rodzajów uzbrojenia. Twórcy przygotowali 10 obszernych scenariuszy, wymagających odwagi, refleksu i umiejętności opanowania emocji.

Yoot Tower
Yoot Tower

Strategiczne 19 kwietnia 1999

Jeżeli pragniesz zajmować się nieruchomościami zacznij od... Yoot Tower. Ten sequel znanej gry Sim Tower postawi szereg zadań i problemów do rozwiązania wam, jako przyszłym budowniczym i zarządcom drapaczy chmur.

Trailer Park Tycoon
Trailer Park Tycoon

Strategiczne 13 lutego 2003

Gra strategiczno-ekonomiczna, pozwalająca użytkownikowi na wcielenie się w rolę administratora typowego amerykańskiego osiedla „uziemionych” przyczep kempingowych.

I of the Enemy
I of the Enemy

Strategiczne 5 listopada 2004

Strategia czasu rzeczywistego (RTS) pozbawiona modnej dziś trójwymiarowej grafiki, podobna raczej do pierwszych części gier Warcraft i Command&Conquer.

PSI: Syberian Conflict
PSI: Syberian Conflict

Strategiczne 3 marca 2006

PSI: Syberian Conflict to strategia czasu rzeczywistego z elementami gier fabularnych, stworzona przez dość młode studio developerskie, Wireframe Dreams, które na rynku pojawiło się za sprawą mini-gry Sherlog. Można więc powiedzieć, iż PSI to pierwszy komercyjny produkt, który wyszedł z ich rąk.

Galley Battles: From Salamis to Actium
Galley Battles: From Salamis to Actium

Strategiczne prace wstrzymane

Galley Battles: From Salamis to Actium to klasyczna, turowa gra wojenna. Fabuła obejmuje swoim zasięgiem m.in. Wojny Grecko Perskie, Wojny Peloponeskie, Pierwszą Wojnę Punicką i kończy się na Rzymskiej Wojnie Domowej w 31 r. p.n.e.

Alliance: Globalny Konflikt
Alliance: Globalny Konflikt

Strategiczne 24 lutego 2006

Alliance: Future Combat to strategia czasu rzeczywistego stworzona przez firmę developersko-wydawniczą, G2 Games. Podczas prac nad nią, developerom i projektantom przyświecał jeden cel - przenieść nowoczesne zmagania militarne na kolejny poziom i dostarczyć fanom gatunku produkt najwyższej jakości.

Maelstrom (2007)
Maelstrom (2007)

Strategiczne 9 lutego 2007

Maelstrom to kolejna gra strategiczna toczona w czasie rzeczywistym, opracowana w studiu programistycznym K-D, pod baczną kuratelą firmy Codemasters. Pierwszym wspólnym projektem obu powyższych podmiotów był RTS zatytułowany Perimeter.

Malkari
Malkari

Strategiczne 20 kwietnia 1999

Strategiczna gra turowa osadzona w przestrzeni kosmicznej. Zaczynamy posiadając niewielką asteroidę. Naszym celem jest wielka ekspansja i podbój kosmosu.

Europe in Flames
Europe in Flames

Strategiczne 28 kwietnia 2000

Wszystkie kampanie II Wojny Światowej ze znanej serii gier strategicznych firmy Talonsoft, do których należą m.in. East Front i West Front.

Armies of Armageddon: WDK 2K
Armies of Armageddon: WDK 2K

Strategiczne 7 kwietnia 2000

Turowa strategia taktyczna zawierająca kampanię science fiction oraz rozbudowany edytor pozwalający na stworzenia własnego wymarzonego pola bitwy.

Combat Command 2: Danger Forward
Combat Command 2: Danger Forward

Strategiczne 13 grudnia 2000

Turowa gra strategiczna rozgrywana na mapach podzielonych hexogenalnie, pozwalająca kierować poczynaniami całych armii w latach 1940-1945.

Tour of Duty
Tour of Duty

Strategiczne 15 września 2000

Tour of Duty jest turową strategią w realiach II wojny światowej, przygotowaną przez niezależne studio Boku Strategy Games. Gracze wcielają się w role dowódców prowadzących do boju oddziały złożone z rozmaitych formacji wojskowych. Do wykonania jest 21 misji w mocno urozmaiconym terenie - od plaż Normandii po ulice miast.

Mall Tycoon 3
Mall Tycoon 3

Strategiczne 17 października 2005

Kolejna, trzecia już część serii strategii ekonomicznych Mall Tycoon, w której gracze projektują, a następnie zarządzają własnym, ogromnym centrum handlowym. Podobnie jak w poprzednich odsłonach tego cyklu, osoby zasiadające przed komputerami muszą dopilnować praktycznie każdego elementu związanego z prowadzeniem kompleksowego domu towarowego.

The Star and the Crescent
The Star and the Crescent

Strategiczne 10 października 2005

The Star and the Crescent to gra strategiczna, za której stworzeniem stoją firmy ProSim oraz PanClan Game Design. Podejmuje ona temat działań wojennych, jakie miały miejsce na Bliskim Wschodzie w piątej, szóstej i siódmej dekadzie ubiegłego wieku.

Star Leader
Star Leader

Strategiczne prace wstrzymane

Utrzymana w konwencji science-fiction strategia czasu rzeczywistego (RTS) z elementami gry akcji oraz cRPG. W odległej przyszłości ludzkość usiłuje skolonizować odległe zakątki Wszechświata, czym naraża się na ataki obcych ras. Gracz wciela się w rolę dowódcy elitarnego oddziału kosmicznych marines, który ma za zadanie chronić mieszkańców Imperium SOL 3.

Gang War: The Urban Gang Simulator
Gang War: The Urban Gang Simulator

Strategiczne prace wstrzymane

Strategia czasu rzeczywistego, której tematyką jest walka o wpływy w mieście, przy wykorzystaniu do tego celu zorganizowanych grup przestępczych, zwanych potocznie gangami.

Master of Magic (1994)
Master of Magic (1994)

Strategiczne 1 stycznia 1994

Master of Magic to kolejna gra strategiczna firmy MicroProse, która na pierwszy rzut oka budzi słuszne skojarzenia z legendarnym Civilization Sida Meiera. Tym razem autorzy zaserwowali nam podróż do fantastycznego świata, w którym na podbicie czekają dwie zróżnicowane krainy: Myrror oraz Arcanus.

Darwinia
Darwinia

Strategiczne 4 marca 2005

Darwinia to jedyna w swoim rodzaju gra strategiczna (RTS), przygotowana przez zespół Introversion Software. Głównymi bohaterami programu są Darwinianie, dwuwymiarowe sprite’y z gier video, które muszą chronić się przed atakami różnych wirusów i robaków.

Outdoor Life: Sportman's Challenge
Outdoor Life: Sportman's Challenge

Strategiczne 5 stycznia 2004

Dość nietypowa gra strategiczna. W przeciwieństwie do wielu innych pozycji, w których mamy okazję wcielić się w postać myśliwego, tym razem musimy pokierować profesjonalnym ośrodkiem zlokalizowanym w lesie.

Soul Quest
Soul Quest

Strategiczne prace wstrzymane

Soul Quest to debiutancka gra rodzimego studia Revoltage. Już na pierwszy rzut oka widać inspiracje słynną serią Heroes of Might & Magic.

Takeda 2
Takeda 2

Strategiczne 25 lipca 2005

Takeda 2 to sequel wydanej w roku 2002 strategii czasu rzeczywistego, autorstwa Magitech Corporation. Podobnie jak poprzednik, tak i Takeda 2 przedstawia graczom burzliwy okres w historii Japonii - Sengoku.