Encyklopedia Gier Top Gry Premiery Beta testy Screeny Download Redakcja poleca Katalog firm Słownik PC PS5 XSX PS4 Xbox One Switch Andro iOS

4. Gry Strategiczne PC Windows

Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl

Strona 4. Najpopularniejsze gry z gatunku strategiczne na platformę PC.

Gry strategiczne. Gatunek gier, w których zwycięstwo uzależnione jest od strategii i taktyki, jaką obierze gracz. Głównym zadaniem w tych grach jest odpowiednie dowodzenie podległymi zasobami (oddziałami wojskowymi, pracownikami cywilnymi etc.), aby pokonać przeciwnika lub osiągnięć inny wyznaczony cel. Rozgrywka może być prowadzona w turach lub w czasie rzeczywistym (RTS – Real-time strategy). Gatunek ten reprezentują także różnego rodzaju gry ekonomiczne i tzw. tycoony.

Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?

Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.

Wybrane:

gry strategiczne
Total War: Shogun 2
Total War: Shogun 2

Strategiczne 15 marca 2011

Siódma pełnoprawna odsłona cyklu gier strategicznych łączących rozgrywkę turową i bitwy w czasie rzeczywistym. Total War: Shogun 2 oferuje powrót do korzeni serii, czyli okresu Sengoku-jidai w XVI-wiecznej Japonii.

Workers & Resources: Soviet Republic
Workers & Resources: Soviet Republic

Strategiczne 20 czerwca 2024

Workers & Resources Soviet Republic to klasyczny przedstawiciel gatunku city builderów. Celem gry jest budowa i rozwój fikcyjnej republiki radzieckiej i poprowadzenie jej do świetlanej przyszłości. Za produkcję odpowiada studio 3Division.

Project Caesar
Project Caesar

Strategiczne jeszcze nie ogłoszona

Strategia od studia Paradox Tinto, którą na podstawie wiarygodnych poszlak można zidentyfikować jako grę Europa Universalis V. Project Caesar to kodowa nazwa tego enigmatycznego projektu, nad którym czuwa Johan Andersson, czyli twórca cyklu EU.

Cities: Skylines
Cities: Skylines

Strategiczne 10 marca 2015

Należąca do gatunku city builderów strategia ekonomiczna, za której powstanie odpowiada fińskie studio Colossal Order. Gra Cities: Skylines jest swoistą odpowiedzią na kultowe SimCity studia Maxis i pozwala zbudować od podstaw prężnie funkcjonujące wirtualne miasto. Rozgrywka toczy się na mapach o wielkości 36 km kwadratowych, na których, wznosząc kolejne budynki i łącząc je siecią dróg, tworzymy swoją własną wymarzoną metropolię i troszczymy się o dobro jej mieszkańców.

SimCity
SimCity

Strategiczne 5 marca 2013

Piąta odsłona popularnego cyklu strategii ekonomiczno-managerskich SimCity. Gra wyprodukowana została przez studio EA Maxis (znane m.in. z The Sims oraz Spore) przy wsparciu wydawniczym koncernu Electronic Arts. Zgodnie z konwencją serii, gracz wciela się w rolę zarządcy wirtualnego miasta, a jego zadaniem jest zbudowanie tętniącej życiem metropolii.

Warcraft III: Reign of Chaos
Warcraft III: Reign of Chaos

Strategiczne 3 lipca 2002

Warcraft III: Reign of Chaos to trzecia odsłona kultowej serii osadzonych w realiach fantasy RTS-ów, zapoczątkowanej w 1994 roku przez studio Blizzard. W krainie Azeroth siły ludzi, orków i nocnych elfów stawiają czoła inwazji nieumarłych, zwanych Plagą albo Nocnym Legionem. Mechanika rozgrywki czerpie z klasycznych rozwiązań cyklu, ale nie obyło się bez kilku nowości.

Disciples III: Odrodzenie
Disciples III: Odrodzenie

Strategiczne 11 grudnia 2009

Trzecia odsłona wysoko ocenianej serii Disciples, zapoczątkowanej w 1999 roku przez studio Strategy First. Nowa część gry to nie tylko nowy wydawca, ale także i producent, w którego rolę wcieliło się nieznane wcześniej studio .dat, będące częścią rosyjskiej korporacji Akella. Akcja gry przenosi nas ponownie do znanego z wcześniejszych odsłon uniwersum Nevendaaru, które staje się areną rywalizacji między siłami dobra i zła.

StarCraft: Remastered
StarCraft: Remastered

Strategiczne 14 sierpnia 2017

Odświeżona wersja bestsellerowej strategii czasu rzeczywistego z 1998 roku, opracowana, podobnie jak oryginał, przez studio Blizzard Entertainment. W porównaniu z pierwowzorem, tytuł (wzbogacony o dodatek zatytułowany Brood War) doczekał się przede wszystkim znacznie ulepszonej oprawy audiowizualnej. Pomimo że grafika pozostała dwuwymiarowa, wszystkie jej elementy charakteryzują się większą ilością detali.

Władca Pierścieni: Bitwa o Śródziemie
Władca Pierścieni: Bitwa o Śródziemie

Strategiczne 6 grudnia 2004

Opracowana przez zespół studia EA Los Angeles strategia czasu rzeczywistego, osadzona w fantastycznym uniwersum tolkienowskiego Śródziemia. Gra pozwala na wzięcie udziału w dwóch odrębnych kampaniach, w których stajemy na czele jednej z 4 nacji: jeźdźców Rohanu, żołnierzy Gondoru, armii Isengardu oraz legionów Mordoru, a każda z nich ma oczywiście swoje mocne i słabe strony.

Crusader Kings III
Crusader Kings III

Strategiczne 1 września 2020

Trzecia część serii gier strategicznych rozwijanej przez firmę Paradox Interactive. W Crusader Kings 3 stajemy na czele średniowiecznej dynastii, którą kontrolujemy na przestrzeni kolejnych pokoleń, stopniowo zwiększając jej wpływy. Tytuł pozwala zarówno na zabawę w pojedynkę, jak i na multiplayerową rozgrywkę.

Faraon
Faraon

Strategiczne 30 października 1999

Kultowa strategia ekonomiczna stworzona przez studio Impressions Games i wydana przez firmę Sierra Entertainment. Faraon rozgrywa się w dolinie Nilu na przestrzeni kilkunastu stuleci p.n.e. – od epoki wielkich piramid, po czasy Nowego Państwa. Jako faraon, władca Egiptu, gracz musi przekształcić lokalne wioski w potężne metropolie oraz zaspokajać potrzeby swoich poddanych, a także wynieść swój naród ponad inne.

Twierdza: Krzyżowiec
Twierdza: Krzyżowiec

Strategiczne 24 września 2002

Kontynuacja utrzymanej w średniowiecznych realiach strategii ekonomicznej Stronghold, opracowanej przez studio FireFly w 2001 roku. Tym razem akcja przenosi nas na Bliski Wschód, w czasy wypraw krzyżowych organizowanych na przełomie XI i XII wieku. Mechanika zabawy nie zmieniła się w znaczący sposób, zaś główną nowość stanowią zupełnie nowe, wschodnie tereny oraz kilka drobnych zmian w mechanice rozgrywki m.in. konieczność dbania o mocno ograniczone zapasy wody.

Total War: Attila
Total War: Attila

Strategiczne 17 lutego 2015

Kolejny rozdział epickiej serii strategicznej Total War, zapoczątkowanej i rozwijanej przez studio Creative Assembly. Po kilku sequelach (jak Medieval, Shogun czy Rome) autorzy postanowili skupić się na zupełnie nowym bohaterze oraz właściwym mu okresie historycznym. Akcja gry toczy się na przełomie IV i V wieku n.e., a my śledzimy losy chylącego się ku upadkowi Cesarstwa Rzymskiego, pochłoniętego walką z barbarzyńskimi plemionami Hunów i Wizygotów.

Warno
Warno

Strategiczne 23 maja 2024

Warno jest strategią czasu rzeczywistego od znanego m.in. z cyklu Wargame studia Eugen Systems. Produkcja podejmuje tematykę zimnej wojny, która przeradza się w III wojnę światową. Warno oferuje rozgrywki single i multiplayer.

Disciples II: Bunt Elfów
Disciples II: Bunt Elfów

Strategiczne 25 listopada 2003

Trzecie, oficjalne rozszerzenie do popularnej na całym świecie strategii turowej o nazwie Disciples II: Dark Prophecy, wprowadzające do oryginału kilka ciekawych nowości, w tym grywalną rasę Elfów.

Homeworld 3
Homeworld 3

Strategiczne 13 maja 2024

Trzecia pełnoprawna odsłona kultowego cyklu gier RTS osadzonych w przestrzeni kosmicznej. Homeworld 3 stworzyło studio Blackbird Interactive, założone przez współtwórcę pierwszej części, odpowiedzialne też za Homeworld Remastered Collection oraz Homeworld: Deserts of Kharak.

Jane's Fleet Command
Jane's Fleet Command

Strategiczne 12 maja 1999

Jako dowódca amerykańskiej morskiej grupy uderzeniowej staw czoła zagrożeniom jakie czekają w zapalnych punktach naszego globu. Strategiczna gra czasu rzeczywistego osadzona w pełnym 3D.

The Settlers IV
The Settlers IV

Strategiczne 16 lutego 2001

Czwarta już część sagi o małych osadnikach. Tym razem do wyboru udostępnione zostały trzy rasy: Rzymianie, Wikingowie, Majowie. W grze spotkamy także przedstawicieli tzw. „Ciemnej Rasy”.

King's Bounty: Legenda
King's Bounty: Legenda

Strategiczne 25 kwietnia 2008

King’s Bounty: The Legend (wcześniej Battle Lord) to stosunkowo rozbudowany tytuł, który łączy w sobie wiele różnych gatunków gier, choć na pierwszy plan wysuwają się elementy strategiczne i cRPG. Produkcja ta pod wieloma względami przypomina kultową sagę Heroes of Might & Magic.

Twierdza: Krzyżowiec II
Twierdza: Krzyżowiec II

Strategiczne 23 września 2014

Osadzona w realiach średniowiecza strategia czasu rzeczywistego (RTS) stanowiąca kontynuację hitu z 2002 roku. W Stronghold: Crusader II gracze ponownie mają okazję wcielić się w role dowódców wojsk walczących na Bliskim Wschodzie w okresie krucjat krzyżowych.

Disciples: Liberation
Disciples: Liberation

Strategiczne 21 października 2021

Czwarta część zapoczątkowanej w 1999 roku serii gier z pogranicza RPG-ów i strategii turowych. W Disciples: Liberation trafiamy do krainy Nevendaar, w której realizujemy zadania, rozbudowujemy miasto i toczymy turowe starcia z wrogimi siłami. Całość utrzymano w charakterystycznej dla cyklu, mrocznej stylistyce.

Farthest Frontier
Farthest Frontier

Strategiczne 9 sierpnia 2022

Rozbudowany RTS opracowany przez studio Crate Entertainment – autorów bestsellerowego Grim Dawn. W Farthest Frontier zarządzamy osadą, a naszym zadaniem jest rozwijanie jej w taki sposób, by z niewielkiej wioski zabitej deskami stała się dobrze prosperującym miastem.

Ark of Charon
Ark of Charon

Strategiczne 7 listopada 2024

Połączenie ekonomicznej gry strategicznej z elementami tower defense. W Ark of Charon budujemy miasto na grzbiecie chodzącego stworzenia-drzewa, które musimy bezpiecznie doprowadzić do celu, aby przywrócić równowagę w zniszczonym świecie fantasy.

Medieval II: Total War
Medieval II: Total War

Strategiczne 10 listopada 2006

Kolejna odsłona cyklu strategii studia Creative Assembly, nawiązująca do drugiej części serii i przenosząca graczy ponownie w realia mrocznego średniowiecza. Akcja gry toczy się w latach 1080-1503, a twórcy skupili się na możliwie wiernym odtworzeniu realiów tego okresu, wliczając w to ekonomię, gospodarkę, handel i stosunki polityczne. Do dyspozycji graczy oddano aż 21 grywalnych nacji (m.in. Polskę) różniących się od siebie nie tylko wyglądem, ale i stosowaną taktyką bojową.