45. Gry Strategiczne PC Windows
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 45. Najpopularniejsze gry z gatunku strategiczne na platformę PC.
Gry strategiczne. Gatunek gier, w których zwycięstwo uzależnione jest od strategii i taktyki, jaką obierze gracz. Głównym zadaniem w tych grach jest odpowiednie dowodzenie podległymi zasobami (oddziałami wojskowymi, pracownikami cywilnymi etc.), aby pokonać przeciwnika lub osiągnięć inny wyznaczony cel. Rozgrywka może być prowadzona w turach lub w czasie rzeczywistym (RTS – Real-time strategy). Gatunek ten reprezentują także różnego rodzaju gry ekonomiczne i tzw. tycoony.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.

Train Fever
Strategiczne 4 września 2014
Opracowana przez debiutujące szwajcarskie studio Urban Games strategia ekonomiczna, będąca duchową kontynuacją popularnej serii Transport Tycoon. Rozgrywka w Train Fever skupia się na rozwoju infrastruktury kolejowej i drogowej. Do naszych obowiązków należy zakup i zarządzanie flotą pojazdów, takich jak pociągi, tramwaje, autobusy, ciężarówki oraz pociągi.

Combat Mission: Red Thunder
Strategiczne 4 kwietnia 2014
Red Thunder to kolejna odsłona uznanej serii realistycznych gier strategicznych pod tytułem Combat Mission. Studio Battlefront.com po raz kolejny zabiera nas w realia II wojny światowej, lecz tym razem pozwala wziąć udział w Operacji Bagration, czyli wydarzeniach roku 1944, w których Armia Czerwona rozpoczęła ofensywę na zachód, rozbijając napór Wehrmachtu.

Game Dev Tycoon
Strategiczne 28 kwietnia 2013
Strategia ekonomiczna opracowana przez studio Greenheart Games. Akcja Game Dev Tycoon rozpoczyna się w latach 80. XX wieku, a gracze wcielają się w młodego fana gier wideo, który w garażu rodziców zakłada swoje własne studio deweloperskie.

Battle for Wesnoth
Strategiczne 2 października 2005
Battle for Wesnoth to osadzona w realiach fantasy strategia turowa z elementami cRPG, stworzona i rozwijana na licencji wolnego oprogramowania (GNU). Akcja gry toczy się w fantastycznym świecie Wesnoth na przestrzeni wielu wieków, a gracze są świadkami konfliktów, w które uwikłanych jest sześć frakcji.

Act of Aggression
Strategiczne 2 września 2015
Strategia czasu rzeczywistego, będąca duchowym spadkobiercą wydanej w 2005 roku gry Act of War. Za jej powstanie odpowiada francuskie studio Eugen Systems, znane także z takich produkcji, jak R.U.S.E. czy seria Wargame. Akcja gry toczy się w niedalekiej przyszłości, a gracz przejmuje kontrolę nad tajną jednostką specjalną, powołaną przez ONZ celem zakulisowego zwalczania zagrożeń dla pokoju na świecie.

Company of Heroes 2: Ofensywa w Ardenach
Strategiczne 18 listopada 2014
Drugie samodzielne rozszerzenie do gry Company of Heroes 2 opracowanej w 2013 roku przez studio Relic Entertainment. Zgodnie z podtytułem dodatku w grze powracamy na front zachodni II wojny światowej, aby wziąć udział w słynnej ofensywie wojsk sprzymierzonych w Ardenach. W przeciwieństwie do pierwszego rozszerzenia, w którym nacisk położono na zmagania multiplayer – tym razem autorzy postanowili skupić się na kampanii jednoosobowej.

Grand Ages: Medieval
Strategiczne 25 września 2015
Osadzony w średniowiecznych realiach RTS z elementami ekonomicznymi, stanowiący kontynuację wydanej w 2009 roku strategii Grand Ages: Rome. Za powstanie gry odpowiada nowy deweloper - studio Gaming Minds, mające na swoim koncie m.in. czwartą odsłonę cyklu Patrician oraz utrzymane w podobnym klimacie Rise of Venice. Akcja gry rozpoczyna się w 1050 roku i toczy na ogromnym obszarze ówczesnej Europy oraz Północnej Afryki i Bliskiego Wschodu.

Worms Ultimate Mayhem
Strategiczne 28 września 2011
Kompilacja dwóch klasycznych odsłon popularnej serii strategiczno-zręcznościowej, Worms 3D oraz Worms 4: Mayhem, które ukazały się odpowiednio w 2003 i 2005 roku. Były one dla serii przełomowe, przenosząc odwieczne zmagania tytułowych robali w trzeci wymiar. Twórcy serii z firmy Team 17 nie dokonali zmian w mechanice rozgrywki, skupiając się na odświeżeniu oprawy graficznej i podrasowaniu jej do standardów HD. Poprawiono o także pracę kamery oraz drobne niedociągnięcia w systemie sterowania.

Cultures Online
Strategiczne 7 lipca 2010
Cultures Online to darmowa strategia przeglądarkowa, łącząca elementy gry ekonomicznej z MMORPG, wyprodukowana przez studio Funatics. Jako przywódca nacji wikingów w okolicach Islandii dbamy o rozwój społeczeństwa i jego ekspansję na sąsiednie tereny. W grze istotny udział mają inni gracze, z którymi możemy handlować, prowadzić wojny czy też zawrzeć przymierze.

Etherium
Strategiczne 25 marca 2015
Osadzona w realiach science-fiction strategia czasu rzeczywistego, opracowana przez niezależne francuskie studio Tindalos. Akcja gry koncentruje się na toczonej w odległej części kosmosu wojnie trzech imperiów, rywalizujących o dostęp do cennego tytułowego surowca – etherium.

For The Glory
Strategiczne 10 listopada 2009
Opracowana przez studio Crystal Empire Games gra strategiczna, stworzona w oparciu o fanowską modyfikację Europa Universalis II firmy Paradox zatytułowaną AGCEEP (Alternative Grand Campaign / Event Exchange Project). Gra For the Glory oferuje nam możliwość objęcia rządów nad jednym z ponad 180 krajów i władania nim na przestrzeni 400 lat (lata 1419-1820).

FarmVille
Strategiczne 31 grudnia 2020
Popularny symulator życia farmera, rozgrywany z poziomu przeglądarki i zintegrowany z serwisem społecznościowym Facebook. Celem gry jest stworzenie gospodarstwa przynoszącego dochody. Całość korzysta z modelu darmowego uzupełnionego dobrowolnymi mikropłatnościami.

F1 Manager
Strategiczne 10 lipca 2000
Gra sportowa, w które zostajemy managerem zespoły biorącego udział w zawodach Formuły 1. Musimy zorganizować swoją wyścigową stajnię na wzór najlepszych teamów i powalczyć o zwycięstwo w sezonie 2000. Zajmujemy się m.in. treningami, konstrukcją nowych bolidów i dbamy o finansową stronę przedsięwzięcia.

Lionheart: Wyprawy Krzyżowe
Strategiczne 15 października 2010
The King's Crusade to gra strategiczna, której akcja osadzona została w XII wieku. Gracze mogą wcielić się w dowodzącego III wyprawą krzyżową Ryszarda Lwie Serce lub stojącego na czele Saracenów Saladyna i wziąć udział w zmaganiach o Ziemie Święte. Rozgrywka łączy elementy taktyczne oraz strategiczne. Wyprodukowana przez ekipę studia Neocore Games gra znana jest także pod tytułami Lionheart: Kings' Crusade i Lionheart: Wyprawy Krzyżowe.

Metal Fatigue
Strategiczne 28 lipca 2000
Taktyczny RTS autorstwa studia Zono. Akcja przenosi nas daleko w przyszłość, do XXIII wieku. Fabuła dotyczy konfliktu pomiędzy trzeba frakcjami i każda z nich otrzymała 10 własnych misji w kampanii. Cechą wyróżniającą jest możliwość prowadzenia wojny symultanicznie na trzech niezależnych poziomach: powierzchni planety, na jej orbicie i pod jej powierzchnią.

Crazy Factory
Strategiczne 19 września 2001
Gra strategiczno-ekonomiczna, w której mamy możliwość dorobienia się fortuny sprzedając przeróżne dziwaczne zabawki (m. in. rolki z napędem odrzutowym, androidy pomagające odrabiać prace domowe) tworzone przez zespół pomysłowych wynalazców.

Battle Mages: Sign of Darkness
Strategiczne 4 grudnia 2004
Dodatek do Battle Mages, oferujący cztery nowe kampanie, w których będziemy świadkiem dramatycznych wydarzeń, mających korzenie na długo przed tym, jak Shadow of Warlock pojawił się w Daenmorze. Gracz odkryje tajemnice obrońców Kryształu, spróbuje powstrzymać niebezpieczne plany elfów, poprowadzi mściwych Orków do bitwy, stanie naprzeciwko armiom Chaosu, a także obejmie dowództwo nad hordą nieumarłych, które zasieją śmierć i zniszczenie.

Full Spectrum Warrior
Strategiczne 21 września 2004
Zespołowa taktyczna gra akcji, oparta o specjalny program szkoleniowy piechoty amerykańskiej. Gracz obejmuje funkcje dowódcy (w randze sierżanta) dwóch drużyn piechoty z zadaniem poprowadzenia ich do wykonania szeregu zadań bojowych umiejscowionych w realistycznych lokacjach.

Korona Północy
Strategiczne 22 lipca 2003
Poboczna odsłona cyklu pełnych rozmachu gier strategicznych firmy Paradox, bazująca na silniku Europa Universalis II. W odróżnieniu od niezwykle rozbudowanej poprzedniczki, odtwarzającej losy 180 realnie istniejących państw na przestrzeni 400 lat historii, Korona Północy (ang. Europa Universalis: Crown of the North) koncentruje się na znacznie węższym przedziale czasowym (lata 1275-1340) oraz dziejach trzech ludów skandynawskich: Szwecji, Danii i Norwegii.

Disciples II: Strażnicy Światła
Strategiczne 11 czerwca 2003
Jeden z dwóch oficjalnych bliźniaczych dodatków do strategii fantasy rozgrywanej w trybie turowym – „Disciples II: Dark Prophecy”. Dodatek ten pozwala graczom przejść dwie nowe mini-kampanie przygotowane specjalnie dla dwóch „dobrych” nacji: Imperium oraz Górskich Klanów.

Disciples II: Słudzy Ciemności
Strategiczne 15 lipca 2003
Jeden z dwóch oficjalnych bliźniaczych dodatków do strategii fantasy rozgrywanej w trybie turowym – „Disciples II: Dark Prophecy”. Dodatek ten pozwala graczom przejść dwie nowe mini-kampanie przygotowane specjalnie dla dwóch „złych” nacji: Przeklętych Legionów i Hord Nieumarłych.

SimCity 4: Godziny szczytu
Strategiczne 22 września 2003
Pierwsze oficjalne rozszerzenie do czwartej odsłony cyklu Sim City – gier strategicznych typu city builder, nad którymi pieczę sprawuje studio Maxis. Dodatek wprowadza szereg elementów pozwalających na usprawnienie sieci komunikacyjnej miasta znajdującego się pod opieką gracza – do naszej dyspozycji oddano nowe narzędzia umożliwiające śledzenie natężenia ruchu i szybką reakcję na pojawiające się problemy.

Tridonis
Strategiczne 20 listopada 1998
Tridonis to strategia czasu rzeczywistego (RTS), stworzona przez polskie studio deweloperskie Alien System. Tłem fabularnym dla gry jest inwazja obcych na Ziemię, dokonana w 2001 roku. Gracz może wybrać stronę konfliktu, której poczynaniami będzie kierował. Twórcy przygotowali 24 scenariusze do rozgrywki jednoosobowej oraz tryb multiplayer, w którym uczestniczyć mogą maksymalnie 4 osoby.

Rise of Nations: Thrones and Patriots
Strategiczne 27 kwietnia 2004
Pełnoprawne rozszerzenie strategii czasu rzeczywistego (RTS), pt. Rise of Nations. Za opracowanie dodatku – podobnie zresztą jak pierwowzoru – odpowiada zespół developerski Big Huge Games, na którego czele stoi Brian Reynolds (projektant m.in. drugiej części Cywilizacji czy Alpha Centauri).