18. Gry Bijatyki - według daty premiery
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 18. Gry z gatunku bijatyki ułożone według daty premiery.
Bijatyki. Gatunek gier, w którym kontrolowana przez gracza postać walczy z przeciwnikiem na wydzielonej arenie lub ringu. Gracz ma do dyspozycji gamę podstawowych ciosów, a bardziej skomplikowane kombinacje i ataki specjalne combo wykonywane są po wciśnięciu odpowiedniej sekwencji klawiszy.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.

Dead or Alive 2: Hardcore
Bijatyki 25 października 2000
Dead or Alive 2: Hardcore jest kolejną odsłoną niezwykle popularnej serii gier z gatunku bijatyk. Udział w efektownych walkach, w trakcie których mamy także okazję podziwiać kobiece wdzięki bierzemy dzięki firmie Team Ninja - twórców między innymi kultowego hitu Ninja Gaiden.

Street Fighter EX3
Bijatyki 24 października 2000
Street Fighter EX3 to konsolowe mordobicie, będące kontynuacją serii stworzonej przez ekipę Arika. Gra łączy w sobie elementy bijatyk 2D i 3D, wykorzystując jednocześnie rozwiązania, zawarte m.in. w Tekken Tag Tournament.

ECW Hardcore Revolution
Bijatyki 17 lutego 2000
Pierwsza w historii bijatyka oparta na licencji wrestlingowej federacji ECW, opracowana przez Acclaim Entertainment. W trakcie zabawy w ECW Hardcore Revolution toczymy widowiskowe pojedynki, wcielając się w ponad czterdziestu realistycznie odwzorowanych zawodników. Oprócz szerokiej gamy trybów przeznaczonych dla samotników produkcja oferuje możliwość zabawy w towarzystwie maksymalnie trójki graczy.

Street Fighter EX2 Plus
Bijatyki 30 grudnia 1999
Kolejna odsłona serii Street Fighter EX, przenoszącej kultowy cykl bijatyk do trójwymiarowych realiów. Produkcja rozwija mechaniki poprzedniczki, oferując rozbudowany system walki, ponad dwudziestkę grywalnych postaci oraz atrakcyjną oprawę wizualną.

Samurai Shodown: Warriors Rage
Bijatyki 22 grudnia 1999
Wydana ekskluzywnie na PlayStation 1 kolejna odsłona cyklu bijatyk osadzonych w realiach Japonii czasu samurajów. Produkcja jest pierwszą częścią serii, w której zastosowano grafikę 3D.

Wu-Tang: Taste the Pain
Bijatyki 30 listopada 1999
Trójwymiarowa bijatyka, w którą grać może równocześnie do czterech graczy. Produkcja korzysta z wizerunku popularnej grupy muzycznej Wu-Tang, której członkowie pojawiają się jako grywalne postacie. Oprócz typowych dla gier tego gatunku opcji zabawy dla wielu osób, tytuł posiada mocno rozbudowany tryb fabularny.

Marvel vs. Capcom: Clash of Super Heroes
Bijatyki 11 listopada 1999
Trzecia odsłona cyklu bijatyk, w których postacie wykreowane przez firmę Capcom stają do walki z superbohaterami z komiksowego uniwersum Marvela. Oprócz trybu Arcade i treningowego, w Marvel vs. Capcom: Clash of Super Heroes pojawia się między innymi wariant Crossover, w którym w trakcie pojedynku możemy przełączać się pomiędzy dwoma zawodnikami.

Ready 2 Rumble Boxing
Bijatyki 31 października 1999
Gra bokserska oferująca plejadę barwnych, grywalnych postaci. Podczas zabawy gracze ładują specjalny pasek RUMBLE, który umożliwia wykonywanie bardzo silnych ataków. Charakterystyczną cechą produkcji jest to, że obrażenia odniesione w trakcie walki są widoczne na ciele zawodników.

Psychic Force 2
Bijatyki 7 października 1999
Skonwertowana z automatów trójwymiarowa bijatyka, w której walczą ludzie obdarzeni niezwykłymi zdolnościami. Produkcję wyróżnia specyficzna mechanika toczenia starć i fakt, że odbywają się one w owalnych klatkach, w których wojownicy lewitują.

Bloody Roar 2: Bringer of the New Age
Bijatyki 30 kwietnia 1999
Druga odsłona serii bijatyk, w których uczestnicy starć potrafią transformować się w swoje zwierzęce alter ega. Po przemianie postacie stają się znacznie silniejsze, ale po otrzymaniu określonej ilości obrażeń następuje przymuszony powrót do ludzkiej formy, co nadaje starciom dodatkowej taktycznej głębi. Bloody Roar 2 wprowadza do cyklu kilkoro nowych zawodników, którzy potrafią się zmieniać m. in. w nietoperza, insekta i kameleona.

Marvel Super Heroes vs. Street Fighter
Bijatyki 23 lutego 1999
Dwuwymiarowa bijatyka, w której gracze mogą się wcielić w superbohaterów z uniwersum Marvela lub wojowników zaczerpniętych z serii Street Fighter; lista zawodników dostępnych w Marvel Super Heroes vs. Street Fighter obejmuje między innymi Hulka, Wolverine’a, Ryu oraz Akumę. Całość okraszono komiksową grafiką, dzięki czemu gra dobrze zniosła próbę czasu.

Darkstalkers 3
Bijatyki 18 listopada 1998
Trzecia odsłona cyklu dwuwymiarowych bijatyk produkowanych przez firmę Capcom. Podobnie jak w poprzednich częściach serii, gra przedstawia pojedynki między potworami rodem z horrorów, podań i legend. Pośród grywalnych postaci znajdziemy więc wampiry, sukuby, wilkołaki, a nawet łowczynię nagród wyglądem przypominającą Czerwonego Kapturka. Tytuł wprowadza też odważne zmiany w mechanice rozgrywki, rezygnując z klasycznego podziału na rundy.

Bushido Blade 2
Bijatyki 28 października 1998
Bushido Blade 2 jest kontynuacja realistycznej bijatyki, w której walczymy wojownikami korzystającymi z różnego rodzaju broni białej. Produkcja cechuje się wysokim jak na ten gatunek poziomem realizmu. Tytuł został opracowany przez studio Light Weight.

Virtua Fighter 2
Bijatyki 15 września 1998
Virtua Fighter 2 to druga część cyklu zręcznościowych bijatyk 3D, rozwijanego przez firmę Sega. Gracz kieruje poczynaniami jednego z 10 mistrzów sztuk walki, uczestniczących w widowiskowych pojedynkach rozgrywanych w zróżnicowanych sceneriach. Twórcy gry przygotowali aż 1200 kombinacji ciosów, jakie wyprowadzić mogą bohaterowie, w tym wiele unikatowych, przypisanych do konkretnych postaci.

Street Fighter Alpha 3
Bijatyki 4 września 1998
Trzecia część podcyklu jednej z najsłynniejszych serii bijatyk. Przejmujemy kontrolę nad jednym z kilkudziesięciu wojowników i bierzemy udział w serii dynamicznych pojedynków.

Pocket Fighter
Bijatyki 1 lipca 1998
Zręcznościowa bijatyka o prostym systemie walki, w której występują postacie znane z innych gier walki stworzonych przez Capcom. Wszyscy wojownicy zostali przygotowani w stylu super-deformed, a więc mają niewielkie ciała i nieproporcjonalnie duże głowy.

Mortal Kombat 4
Bijatyki 24 czerwca 1998
Czwarta odsłona popularnej serii bijatyk i jednocześnie pierwsza, w której starcia toczą się na trójwymiarowych arenach. Tytuł zachował wszystkie elementy charakterystyczne dla cyklu, na czele z brutalnymi finisherami na pokonanych przeciwnikach.

Street Fighter Alpha: Warriors' Dreams
Bijatyki 14 czerwca 1998
Kontynuacja słynnej serii bijatyk firmy Capcom, zrealizowana w tradycyjnym widoku 2D. Do rywalizacji staje tym razem 10 wojowników, w tym zarówno ci znani z poprzednich odsłon cyklu, jak i całkiem nowi. W grze znacznie poprawiono oprawę graficzną i wprowadzono kilka modyfikacji w modelu walki, takich jak możliwość blokowania w powietrzu i specjalne kombinacje ciosów tzw. Alpha Combos.

Guilty Gear
Bijatyki 14 maja 1998
Dwuwymiarowa bijatyka, która oryginalnie wyszła na konsoli PlayStation 1, a po latach trafiła również na inne platformy. Guilty Gear zabiera nas w przyszłość, kiedy to opracowane przez ludzi ożywione bronie zwróciły się przeciwko swoim stwórcom; w trakcie zmagań bierzemy udział w turnieju, którego zwycięzca będzie musiał stawić czoła ich liderowi – Testamentowi.

Tekken 3
Bijatyki 29 kwietnia 1998
Trzecia odsłona kultowego cyklu trójwymiarowych bijatyk. Akcja Tekkena 3 dzieje się kilkanaście lat po poprzedniczce, co posłużyło twórcom za pretekst do wymiany dużej części grywalnych postaci. Produkcja wprowadziła sporo zmian do mechanizmów rozgrywki, kładąc większy aspekt na toczenie walk w pełnym trójwymiarze oraz ograniczając wysokość skoków.

Dead or Alive
Bijatyki 31 marca 1998
Pierwsza odsłona popularnej serii trójwymiarowych bijatyk tworzonych przez studio Team Ninja. Cechą szczególną tytułu jest uproszczone w stosunku do innych przedstawicieli gatunku sterowanie, stawiające przede wszystkim na szybkość i stosowanie kontrataków. Gra wsławiła się także nietypową możliwością włączenia trybu, w którym biusty grywalnych wojowniczek nienaturalnie podskakują w trakcie walki.

Samurai Shodown 2
Bijatyki 26 marca 1998
Reedycja popularnej dwuwymiarowej bijatyki. Przystępujemy do efektownych walk, sterując jedną z szesnastu dostępnych postaci.

Street Fighter Alpha 2
Bijatyki 12 marca 1998
Druga odsłona sub-serii Street Fighter Alpha, stanowiącej kontynuację bestsellerowego cyklu dwuwymiarowych bijatyk firmy Capcom. W grze powraca galeria postaci, znanych z pierwszej części serii, choć pojawia się też kilka nowych. Twórcy wprowadzili także szereg modyfikacji do znanej z pierwowzoru mechaniki walki.

X-Men vs. Street Fighter
Bijatyki 26 lutego 1998
Bijatyka opracowana przez firmę Capcom, która zadebiutowała na automatach arcade, a po pewnym czasie trafiła również na konsolę PlayStation 1. W X-Men vs. Street Fighter toczymy pojedynki na dwuwymiarowych arenach, wcielając się w jednego z siedemnastu zróżnicowanych zawodników.