BattleTech PC
Opracowana przez znane z serii Shadowrun studio Harebrained Schemes taktyczna gra bitewna, będąca odświeżoną wersją produkcji, która ukazała się na komputerach pod koniec lat 80. jako jedna z pierwszych produkcji legendarnego studia Westwood (seria Command & Conquer).
BattleTech Premiera PC
24kwietnia2018
Steam
24kwietnia2018
producent: Harebrained wydawca: Paradox Interactive Strona oficjalna
Angielskie napisy i dialogi
Twórcy lubianych taktycznych RPG i gier bitewnych uchylili rąbka tajemnicy na temat pierwszej nowej produkcji po odzyskaniu niezależności
Strategie i symulatory w cenie pizzy na Steam Summer Sale 2021 - Tbone'owy przegląd
Wysyp zapowiedzi na PDXCON 2019 (m.in. Hearts of Iron 4: La Resistance, Stellaris: Federations)
BattleTech to taktyczna gra strategiczna z akcją osadzoną w tytułowym uniwersum – świecie pełnym krwawych konfliktów i bezlitosnych najemników. Całość stanowi odświeżenie kultowej marki figurkowych gier bitewnych, która w formie cyfrowej po raz pierwszy ukazała się na komputerach PC w 1988 roku, za sprawą studia Westwood. Produkcja opracowana została przez dewelopera Harebrained Schemes, który ma na swoim koncie między innymi trylogię Shadowrun.
Fabuła
W roku 3025 galaktyka jest trawiona przez nieustający konflikt pomiędzy arystokratycznymi rodami zarządzającymi całymi planetami, a nawet sektorami kosmosu. Ze względu na zakaz używania broni nuklearnej i bombardowań orbitalnych, w walkach wykorzystywane są potężne machiny bojowe zwane mechami. Gracz wciela się w dowódcę oddziału najemników, który zostaje wciągnięty w brutalną, międzygwiezdną wojnę domową i pomaga pozbawionej władzy królowej odzyskać zagarnięty przez uzurpatora tron.
Mechanika
Rozgrywkę w BattleTech można podzielić na dwie części. Pierwsza z nich to toczenie turowych starć, w trakcie których kontrolujemy swoich pilotów i wykorzystujemy ich maszyny, uzbrojenie, umiejętności specjalne oraz zróżnicowaną rzeźbę terenu, by przechytrzyć wroga. Pole bitwy obserwujemy najczęściej z perspektywy izometrycznej, jednak w trakcie wykonywania ataków i ruchów kamera zmienia położenie (podobnie jak np. w cyklu XCOM). W celu większej czytelności pola walki opcje śledzenia można jednak wyłączyć, skupiając się jedynie na ogólnym widoku pola bitwy.
Zarządzanie najemnikami i maszynami bojowymi i zlecanie wykonywanych misji odbywa się w czasie rzeczywistym, podobnie jak we wspomnianej wyżej serii studia Firaxis. W związku z tym trzeba pilnie śledzić tabele wydatków i przychodów, ponieważ w skrajnych przypadkach może się zdarzyć, że nasza lanca (czyli oddział bojowy składający się z czterech maszyn) zostanie uziemiony i przez pewien czas nie będziemy zdolni do podjęcia się żadnego zlecenia (na przykład jeśli nasi mechanicy nie zdołają naprawić uszkodzonych mechów, która to czynność wymaga zarówno gotówki, jak i czasu).
W miarę upływu czasu rekrutujemy nowych pilotów, którzy zdobywają na polach bitew punkty doświadczenia przeznaczane na nowe umiejętności, rozwijamy i dostosowujemy mechy (możemy w tym celu wykorzystywać także sprzęt zdobyty na polu bitwy). Standardowe misje przeplatają się z misjami związanymi z kampanią fabularną. Te ostatnie zazwyczaj są bardziej spektakularne i ciekawiej zaprojektowane.
Tryby gry
W BattleTech możemy bawić się samotnie (do wyboru mamy kampanię oraz jednorazową potyczkę - Skirmish), albo też w towarzystwie innych graczy – tocząc z nimi starcia lanca przeciwko lancy. Gra posiada przydatny moduł pozwalający przygotować sobie przed walką lance zawierające rozmaite warianty maszyn i ich uzbrojenia.
Kwestie techniczne
Oprawa graficzna BattleTech została zrealizowana w pełnym 3D. Modele maszyn są bardzo szczegółowe, ale niestety sporo można zarzucić wyglądowi lokacji i kiepskim teksturom. Projektując styl artystyczny, twórcy postawili na realistyczne science fiction – nie ma tutaj mowy o widowiskowości rodem z anime. Wirtualny odpowiednik stołowej gry stara się być jak najwierniejszy oryginałowi.
Ostatnia modyfikacja 2 marca 2018
Tryb gry: single / multiplayer Tryb multiplayer: Internet
Ocena użytkowników: 8,5 / 10 na podstawie 159 głosów czytelników.
Oczekiwania czytelników przed premierą: 7.9 / 10 na podstawie 37 głosów czytelników.
BattleTech cena w dniu premiery: 142,99 PLN
Klasyfikacja PEGI BattleTech
BattleTech Wymagania sprzętowe
PC Windows
- Minimalne:
- Intel Core i3-3105 3.1 GHz / AMD Phenom II X3 720 GHz 2.8 GHz
- 8 GB RAM
- karta grafiki 1 GB GeForce GTX 560 Ti / Radeon HD 5870 lub lepsza
- 30 GB HDD
- Windows 7 64-bit
- Zalecane:
- Intel Core i5-4460 3.2 GHz / AMD FX-4300 3.8 GHz
- 16 GB RAM
- karta grafiki 2 GB GeForce GTX 670 / Radeon R9 285 lub lepsza
- 30 GB HDD
- Windows 7/8/10 64-bit