Najciekawsze materiały do: F.E.A.R.: Extraction Point
F.E.A.R.: Extraction Point - F.E.A.R.: Extraction Point Font Fix
modrozmiar pliku: 18,3 KB
F.E.A.R.: Extraction Point Font Fix to modyfikacja do F.E.A.R.: Extraction Point, której autorem autorami są Deus i montonero!.
F.E.A.R.: Extraction Point - SP
demo gryrozmiar pliku: 552,4 MB
Zniszczenie kompleksu badawczego Origin wraz z całą dzielnicą Auburn, okazało się niewystarczające. Alma – tajemnicza dziewczynka, która napędzała nam stracha w grze F.E.A.R.: First Encounter Assault Recon, powraca by siać śmierć i zniszczenie w...
F.E.A.R.: Extraction Point - poradnik do gry
poradnik do gry24 listopada 2006
Poradnik do gry FEAR: Extraction Point to opis przejścia tego dodatku, zawierający dokładne wskazówki dotyczące przebiegu każdej walki oraz metody radzenia sobie podczas poszczególnych strzelanin.
F.E.A.R.: Extraction Point - recenzja gry
recenzja gry3 listopada 2006
Światowa premiera 24 października 2006. F.E.A.R.: First Encounter Assault Recon, jak większość gier tego typu, ma grono swoich fanatycznych zwolenników. Bez wątpienia Extraction Point to produkt, który skierowany jest właśnie do nich.
Pierwsze informacje o fabule F.E.A.R. 3?
wiadomość5 lutego 2010
Serwis VG247 opublikował notatkę opisującą szczegóły castingu ze stycznia tego roku, który dotyczył sieciowej reklamy gry F.E.A.R. 3. Wydaje się, że tekst, dostarczony przez anonimowe źródło, może wskazywać na pewne szczegóły odnośnie fabuły trzeciej produkcji studia Monolith. Oczywiście sam projekt nie został jeszcze nawet zapowiedziany.
Dwie nowe gry z cyklu F.E.A.R. oficjalnie zapowiedziane
wiadomość11 lipca 2007
Przedstawiciele koncernu Sierra Entertainment, Inc. wyłożyli wreszcie karty na stół i oficjalnie zapowiedzieli dwa nowe produkty, korzystające z marki F.E.A.R.: First Encounter Assault Recon. Pierwszy z planowanych tytułów pojawi się na PC, w drugi natomiast zagrają użytkownicy konsoli Xbox 360.
Poradnik: FEAR: Extraction Point
wiadomość8 listopada 2006
Witam wszystkich graczy w nieoficjalnym poradniku do gry FEAR: Extraction Point. Przygodę rozpoczynamy tu na krótką chwilę po wydarzeniach znanych nam z podstawowej wersji gry – kompleks Origin eksplodował, a zadaniem gracza będzie ucieczka przed wszelkiego rodzaju oprawcami. Dodam tylko, że w niektórych momentach rozgrywki nie będzie to wcale łatwe.
- Nadchodzi trzecia część F.E.A.R. 2010.03.24
- Nasilają się plotki o F.E.A.R. 3 2009.12.16
- F.E.A.R. traci fanów z powodu rozszerzeń i wersji konsolowych 2008.12.28
- Project Origin - pierwszy zwiastun kontynuacji gry F.E.A.R. już dostępny! 2007.09.24
- Project Origin - tak będzie nazywać się kontynuacja gry F.E.A.R. 2007.09.06
- Wybierz tytuł dla kontynuacji gry F.E.A.R.: First Encounter Assault Recon! 2007.08.06
- Fani wymyślą tytuł dla kontynuacji gry F.E.A.R.: First Encounter Assault Recon 2007.06.05
Poprzednio w F.E.A.R.
artykuł20 czerwca 2011
F.E.A.R. to seria straszących graczy gier akcji. Męska przygoda. Karabiny, wybuchy, zwolnione tempo i potworne manifestacje umysłu przerażającej Almy. Niniejszy tekst ma na celu przypomnieć to, co do tej pory działo się na ekranach komputerów i konsol.
Slabszy od podstawki, ale i tak dobry. Czasem brakuje klimatu, fabula jest potraktowana po macoszemu przez tworcow. Dziwna Alma, ktora najpierw chce nas spalic, a pozniej nam pomaga. Etapy poczatkowe nudne i ogolnie mam wrazenie, ze teren zmagan jest w pewnym stopniu mniejszy niz podstawowej wersji, czegos mi brak. Walki za to sa bardziej wymagajace czasami. Co mi sie podobalo. Na pewno nowe bronie w tym moje ulubione wiezyczki strzelnicze, oraz to, ze nareszcie przez jakis fragment gry mamy kompana. W podstawce bylismy Rambo i nikt nam nie pomagal. Ciekaw jestem jaka bedzie koncowka, bo z trakcie gry niewiele sie dzieje, jesli chodzi o fabule. Jak dla mnie to raczej 7/10.
Half-Life 2 > F.E.A.R.: First Encounter Assault Recon
Half-Life 2: Episode One > F.E.A.R.: Extraction Point
Nie znaczy to, ze dodatek do HL2 jest wolny od wad, bo tak jak w przypadku Extraction Point, tak i Episode One, jest duzo slabszy od wersji podstawowej. Dobrze, ze Episode Two w pewnym sensie nam to wynagradza, bo jest trzymajacym poziom dodatkiem. Ciekawe jak jest w przypadku Perseud Mandate?
Dodatek jest słabszy od podstawowej wersji ale tez trzyma w napieciu. Za całokształt daje 10/10
Jakis czas temu ukonczylem pierwsze rozszerzenie. Koncowka pozostawila niedosyt i wlasciwie niczego nowego sie nie dowiedzielismy. Niby sa ukazane dalsze losy bohatera z podstawki, a jednak ma sie wrazenie, ze poza dodatkowymi godzinami dodatek absolutnie nic nie wnosi. Zdecydowanie lepszy jest drugi dodatek o ktorym napisze w odpowiednim watku. Zmiana producenta niestety wplynela na nizsza jakosc produkcji, ktora nie jest zla, ale tez nic nie wnosi. Przypomniala mi sie nieco sytuacja z Prince of Persia: Epilogue, ktory i tak w sumie jest gorszym dodatkiem. Ocena koncowa to 6.5, bo koncowka rozczarowuje i w koncowych etapach chcialem te gre po prostu skonczyc. Z recenzja Impalera w duzej mierze sie zgadzam.
dodatek niestety nieco za slaby jak na genialna podstawke gry. dam 7/10
Dawno że ja w to grałem, ale gierka spoko, tak samo jak podctawka, oczywiście obie zero strachu, po prostu zwykły shooter...
przeszedłem całość, nie wnosi nic nowego ani wartego uwagi do podstawowej wersji gry, krótki, nudny , takie marne przedłużenie podstawówki..., moim zdaniem powinni go zainstalować tylko najwięksi fani serii albo maniacy, którzy nie wytrzymają jeśli nie będą mieli wszystkich możliwych udogodnień do swojej perełki ;)
Polecam ten dodatek jak i drugi Perseus Madnate ponieważ pokazują grę z trochę innej perspektywy no i oczywiście macie zapewnione kilka przyjemnie spędzonych godzin.
Gierka wypas. Straszniejsza i trudniejsza od podstawki, daje czadu :p 9/10
tylko wersja PC? właśnie producent i wydawca zyskali uznanie w moich oczach
Na konsolach masz F.E.A.R Files i jest to zbiór dodatków do Fear 1 czyli EP i PM
Niestety, cholernie nie podobał mi się ten dodatek, dlaczego ?
1. W dodatku Jin Sun-Kwon (jedyna bohaterka którą polubiłem) ginie w szpitalu Memorial.
Jak ona mogła zginąć skoro pojawiła się też w trzecim Fearze ?!
2. Nowe Błędy - niewidzialne drzwi, ściany podłoga czy obiekty (Nie wiem czy to wina wersji której posiadam bo podstawka nie miała takich błędów).
3. Nic (oprócz 2 nowych broni) nie dodano, no chyba że dla was fajną nowością będzie możliwość wyważenia drzwi Butem i Kolbą.
4. Zakończenie które jest Beszczelne i pluję tej Serii w Twarz !!!
Niby gra wreszcie przyzwoicie straszy, niby można wyważać drzwi butem, co z tego z skoro na każdą załataną dziurę nakłada się kilka nowych.
Extraction Point wydaję się być sporym krokiem wstecz i choć gra wciąż oferuję wciąż niezłą zabawę za pomocą spowolnionego czasu to niestety utraciła część zalet poprzednika.
Extraction Point - Niepotrzebny zapychacz, bardziej polecam Perseus Mandate.
Silver16 - Owszem, dodatek taki sobie, bo nic ciekawego poza minami nie wnosi. Według twórców rozszerzenia do jedynki są niekanoniczne, a więc nie są brane pod uwagę w uniwersum tej serii. I zgadzam się z tym, że Perseus Mandate jest lepszy.
A ja muszę pochwalić ten dodatek, bo nie spodziewałem się po nim niczego innego, niż tego, co było w podstawce, plus małych nowości.Poza tym tutaj troszkę bardziej gra mogła postraszyć , co bardziej przypadło mi do gustu.
Seria F.E.A.R. przypadła mi do gustu.Super dodatek.To powinna być druga część "FIRA".Szkoda że tej jedynki z dodatkami już w sklepie nie znajdę.Jedynie na allegro ;/
9,5/10
Pierwszy raz widzę, żeby dodatek był lepszy niż podstawka. Nie ujmując podstawce, przy której bawiłem się bardzo dobrze, to całe to zaszczucie postaci, brak żadnego repa mówiącego nam od czasu do czasu jakieś bzdurki i cholerna psychodeliczna atmosfera... Fakt, więcej tutaj znaków zapytania, niż odpowiedzi, ale i tak bardzo mi się podobało :)
Właśnie sobie cisnę w dodatek, wczoraj ukończywszy podstawkę. Mimo upływu tak wielu lat strzela się w tej grze świetnie. O ilu grach można tak powiedzieć, szczególnie w tym gatunku? Rzadko sięgam po FPS, bo jakoś mi z nimi nie po drodze, ale F.E.A.R. z dodatkami kupiłem kiedyś na GOG-u i stwierdziłem, że czas się trochę odmóżdżyć.
Ani w podstawce, ani w tym dodatku fabuła nie ma dla mnie większego znaczenia, bo przez ostatnie kilkanaście lat widziałem wiele. Fabuła po prostu jakaś jest i pupska nie urywa. Jako horror gra niezbyt straszna, ani podstawka, ani dodatek. 5/10
Projekty poziomów bardzo słabe. Monotonia, monotonia. Nuda. Zupełnie nie ma na czym oka zawiesić. 2/10
Za to wymiany ognia, walka spokojnie 8/10. Wyjątkowo dobrze to wyszło szczególnie w połączeniu ze SloMo.
Ogólne wrażenia z gry określiłbym na 7/10. Dodatek nie wydaje mi się nie gorszy niż podstawka, a poziom trudności rzeczywiście delikatnie poszedł w górę. Tu jest po prostu jeszcze więcej tego samego, czyli strzelania. Na wysokim poziomie trudności całkiem wymagającego i satysfakcjonującego i gram tylko po to, żeby radośnie pruć do wszystkiego co się rusza. Wciąż warto zagrać.
Dodatki do HL2 były robione przez to samo studio co oryginał, dlatego nie bylo zadnego spadku jakosci.
Extraction Point i Perseus Mandate to dzieło TimeGate czyli przeciętnego developera, choć dodatki wcale złe nie były, ale to wlasnie zasluga bardziej Monolithu.
3 część trafiła pod skrzydła Day 1 studios i tym sposobem WB zniszczyło serię.
Przydałby się jakiś restart czy coś od Monolithu, daliby spokoj z tym przecietnym Mordorem.
Condemned jest kozacki to fakt, mogłaby powstać trójeczka ;)
Dodatek sam w sobie całkiem niezły, ale absolutnie nie dorównuje podstawce. F.E.A.R. był moim zdaniem bardziej poukładany i przemyślany, Extraction Point sprawia wrażenie że został on zrobiony w biegu, akcja jest tutaj chaotycznie przemieszana ze straszeniem co samo w sobie jest minusem, a dodatkowo utrudnia wczucie się w grę i zmniejsza immersję. Za sam klimat należy się jednak duży plus
Problem z tym dodatkiem jest taki, że wspaniałe AI przeciwników nie jest tutaj wykorzystane, przez słabe liniowe mapy. Podstawka zawsze miała "areny" w których przeciwnik jak i gracz mógł zajść wroga od Flanki. Dzięki czemu walki były Ciekawe a każde podejście różniło się od poprzedniego. Do tego te "straszenie" jest tak bardzo przewidywalne i upchane co chwile, że po 30 min traci swój urok i zaczyna irytować. Szkoda bo F.E.A.R. (podstawka) jest jedną z moich ulubionych gier z lat okolicy 2k05 [Mimo to polecam bo strzela się nadal dobrze a na allegro można ją nabyć za śmieszne pieniądze]
W tym dodatku są mniej nużące lokacje, jest nieco lepsza akcja, strach i cięższy klimat, natomiast nie ma tu fabuły (aby pretekst do strzelania, kupy się nie trzyma), nie ma tego czegoś. Znów walczymy z armią Fettela, a przecież on zginął w podstawce - nonsens. Dodatek to jedynie nowe pole walki, co najgorsze nie wciąga w ogóle, króciutki (3 godz.) i nudny.
Dodali, dwie nowe śmiercionośne bronie - lasergun i minigun, do tego rozkładalne wieżyczki strzelnicze.
Dodali dwóch nowych superwrogów - jeszcze bardziej opancerzony typ i jeszcze bardziej opancerzony robot - trochę irytujący.
Dodali jeszcze skaczące niewidzialne fantomy w lokacjach całych pokrytych krwią - to akurat było fajne.
Dodali rozbijalne uderzeniem skrzynki i można drzwi otwierać uderzeniem.
Przez krótki czas współpracujemy z innym agentem i razem rozwalamy wrogów.
Dwa razy bodajże atakuje nas helikopter, ale zaraz odlatuje, nic praktycznie nie zadaje.
Tyle tylko nowości zauważyłem. Nic specjalnego.
Natomiast ograniczyli zagadki prawie do zera tak samo jak rozmowy i strzępki informacji. Słabiutko.
Opis:
Extraction Point to przede wszystkim strzelanie do opętanych komandosów.
Więcej akcji, nowe poziomy. Na krótką chwilą gracz otrzymuje towarzysza.
Dodatek zapewnia ok. 5 godzin zabawy. Wymaga podstawowej wersji gry.
Co nowego:
Dające się rozłupać skrzynki z napisem „dangerous” zawierające apteczki.
Możliwość otwierania drzwi kopnięciem.
Nowy przeciwnik: przezroczysta i szybka zjawa.
Nowe bronie:
– karabin laserowy. Działa jak Lightning gun w Quake.
– miny, zdalnie detonowane bomby i miny-działka.
– działko minigun.
Zalety:
– kilka nowości
– krótki epizod z towarzyszem wprowadza trochę „życia”.
– okazjonalne starcia między komandosami i resztą.
Wady:
– tandetna fabuła. Elementy straszenia wydają się zbędne.
– znowu to samo: jakiś bohater ginie z rąk bossa w połowie gry.
Dodatek bardzo przeciętny i zrobiony bez pomysłu. Nielogiczne błędy w scenariuszu:
spoiler start
Najpierw Alma chce nas zabić potem ratuje nas z opresji. Dziwne etapy w "wizjach", które nijak się mają do wydarzeń z gry. Mapes w kiosku otwiera nam drzwi (jak on się wydostał z krypty? I to ciężko ranny?) I kilka innych dziur w fabule.
spoiler stop
Ponadto gra "chodzi" gorzej niż podstawka. Częste przycięcia i dziwne zachowania fizyki były na porządku dziennym (drgające wiadro, które chciało się wtopić w podłogę, ale nie mogło - przy okazji cholernie hałasujące).
Komentując F.E.A.R.-a napisałem, że poziom trudności nadzwyczajny nie sprawia problemów. No dodatek to mocno naprawia. AI na szczęście się nie pogorszyła (raz mi się zdarzyło, że duży bot mi się zaciął na parkingu). Muzyka nadal klimatyczna.
Niestety gra jest nudna, dlatego tak nisko ją oceniłem. I albo dali mniej wzmacniaczy, albo je nieźle pochowali, bo bardzo mało ich znalazłem. Do tego apteczki... zawsze jak była potrzeba to było ich mało, a jak spacerowałem radośnie z pełnym zdrówkiem to znajdywałem ich całe krocie...
spoiler start
A najgorsze, że uśmiercili Jin
spoiler stop
Bardzo dobry dodatek, który wprowadza szereg bardzo klimatycznych misji w równie klimatycznych lokacjach (szczególnie metro). Oczywiście sam gameplay praktycznie się nie zmienia poza kilkoma nowymi rodzajami broni. Sposób poznawania fabuły również jest ten sam. Zresztą akurat fabuła nie jest najlepszą stroną "Extraction Point". Ma się wrażenie, że została stworzona tak naprawdę dopiero na koniec, po połączeniu wszystkich faktów tak, żeby się to jakoś trzymało. Niemniej, "jump scare'y" dalej się sprawdzają, dalej jest to świetny horror, a akcja i strzelaniny sprawiają mnóstwo frajdy i chyba to jest najważniejsze.
Fajny dodatek. Odrobine grało mi się lepiej niż w podstawkę.
+super uczucie strzelania
+bardzo dobre zachowanie i animacja wrogów
+przepiękna grafika która nawet dziś jest OK
+ destrukcja otoczenia !
+ straszy bardziej niż podstawka
- wciąż mało straszne
- fabuła mało wciągająca